Paastoaako laihat aina herkuttelun jälkeen?
Yhdessä lihavuutta käsittelevässä ketjussa mainittiin täällä, että laihat söisi aina vähemmän herkuttelua seuraavina päivänä tai paastoaisi, ja kalorinsaanti olisi normaaleina päivinä max. 1400 kaloria. Pitääkö tämä paikkaansa, ja onko tämä syy siihen miksi hoikat pysyy hoikkina?
Kommentit (86)
Ei tod. Paastoamimen laittaa elimistön säästöliekille ja pitää kiinni energiasta. Normaali terveellinen syöminen jatkuu herkkujen jälkeenkin.
Miksi kenenkään pitäisi "herkutella"? Eikö tavallinen, terveellinen ruoka riitä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kenenkään pitäisi "herkutella"? Eikö tavallinen, terveellinen ruoka riitä?
Niin, kaikkinainen ankeus kunniaan!
Vierailija kirjoitti:
Ei tod. Paastoamimen laittaa elimistön säästöliekille ja pitää kiinni energiasta. Normaali terveellinen syöminen jatkuu herkkujen jälkeenkin.
Eikä laita. Paastosta on lukuisia terveyshyötyjä. (Liian) pitkään niukilla kaloreilla ja jojolaihduttaminen, kituuttamisen jälkeiset ahmiset tai jatkuva ruuan puputtaminen ja napostelu sen sijaan tekee metabolialle ja terveydelle hallaa
Vierailija kirjoitti:
Aika iso määrä kyllä 4000 kcal herkkupäivänä. Mulla taitaa parin vuoden ruokapäiväkirjassa maksimi olla 3000 kcal/vrk. Yli 40-v. olen todennut, että ruokapäiväkirja on hyvä keino pysyä hoikkana. Yritän aina kuun loppuun mennessä tasata kalorit. Eli herkkupäiviä voi olla vaikka 2 - 4/kk ja sitten niitä paastopäiviäkin täytyy olla.
10 kaljaa jo pelkästään tekee 2000 kcal, siihen sivuun sitten sipsejä, suolapähkinöitä, karkkia, mättöruokaa... Tollanen on siis mun juhlinta kun siihen rupean. En tule pienistä määristä kuin vihaiseksi, joten niitä en harrasta ollenkaan. Mieluummin sitten harvemmin kunnon mässy ja juominen.
Voin syödä miten haluan koska juoksen päivittäin ja retkeilen paljon. En koskaan istu TV:n ääressä vaan leffaakin katsoessa olen mielummin juoksumatolla. Inhoan paikallaanoloa. Syön herkkuja ja melkein mitä tahansa, mutta pikaruokaa en syö.