Onko miehen mahdotonta löytää nainen, jos...
Olen 48v, työtön, ollut kuntouttavassa työtoiminnassa koko aikuisikäni, ei peruskoulun jälkeistä koulutusta, tupakoin, alkoholia käytän kohtuudella, asun vuokralla, ei autoa, lapseton, en ole seurustellut koskaan, olen ns. normaalin näköinen, pitkä, hieman tukeva.
Olen kiinnostunut naisesta, joka on minua 12 vuotta vanhempi, akateemisesti kouluttautunut, täysin raitis, tupakoimaton, eronnut (lapset jo aikuisia ja asuvat omillaan), omakotitalossa asuva, hoikka, ikäisekseen ihan kaunis.
En saa mielestäni kyseistä naista, mutta minun on vaikea ottaa ensikontaktia, koska pelkään tulevani torjutuksi. Olisiko tuo täysin mahdoton yhtälö?
Kommentit (49)
Kyllä tuossa voisi olla mahdollisuus. Nainen on kuitenkin vanhempi eikä voi olla kovin ronkeli miesseuran suhteen.
Ei sinulla ole mahdollisuuksia saada naista.
Onko nainen ns pelastajatyyppiä, miltä edelliset miehet ovat vaikuttaneet? Entä onko teillä yhteisiä mielenkiinnonkohteita, onko teidän välinen keskustelu erityisen sujuvaa? Haluatteko samoja asioita tulevaisuudessa, sopivatko elämäntyylinne yhteen? Oletko ihastunut pelkkään ulkonäköön ja ajatukseen hänestä? En sano että on mahdotonta, varsinkin tuossa vaiheessa ikää naista ei enää kiinnosta (ihmisestä riippuen toki) ulkopuoliset koreudet, vaan enemmän se mitä sulla on antaa henkisesti. Jos lapset ja talo on jo hankittu, ei nainen enää ota miestä huonontamaan elämänlaatuaan, ja se tarkoittaa muitakin kuin rahallista puolta.
Ei välttämättä, kunhan et vaadi naiselta mitään.
No et saa koskaan tietää, ellet yritä. Kysy nätisti, lähtisikö hän kahville tms. ja älä jää inttämään mitään ellei lähde.
Mutta jos hän on joku jonka kanssa joudut olemaan läheisesti tekemisissä jatkossa niin sitten pitää miettiä vähän tarkemmin, kannattaako saman tien kysyä suoraan. Vai kannattaako ensin vähän tunnustella maastoa etukäteen.
Laaditaanko siellä kuntouttavassa työtoiminnassa mitään kuntoutumisennusteita teillä kuntoutettaville?
Mietin vaan, että jos joku on siellä 30 vuotta ollut eikä vieläkään ole kuntoutunut, niin eivät ole silti heittäneet hanskoja tiskiin.
Lähinnä mietin sitä, että miten tarkka hän olisi alkoholin suhteen.
Vierailija kirjoitti:
No just. Jos hän on raivoraitis niin hän tuskin katselisi kauan sinun viikonlopputissuttelua...
Vierailija kirjoitti:
Ei voi tietää kun ei tunne ihmistä. Minä käytän alkoholia todella harvoin, pari kertaa vuodessa, mutta minua ei silti haittaa, jos mies käyttää kohtuudella. Kohtuus tarkoittaa minulle, että tavallisesti muutama annos viikossa ja silloin tällöin enemmän illanvietoissa. Jos hän ryyppäisi joka viikonloppu, se olisi minusta liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Laaditaanko siellä kuntouttavassa työtoiminnassa mitään kuntoutumisennusteita teillä kuntoutettaville?
Mietin vaan, että jos joku on siellä 30 vuotta ollut eikä vieläkään ole kuntoutunut, niin eivät ole silti heittäneet hanskoja tiskiin.
Mistä siellä on edes tarkoitus kuntoutua? Työttömyydestäkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä siellä on edes tarkoitus kuntoutua? Työttömyydestäkö?
Kaunistavat vaa tilastoja
Sinun täytyy todella tsempata, jos tuon naisen haluat. Ainakin pitää opetella laittamaan hyvää ruokaa ja leipomaan ja tekemään kaikenlaisia kotitöitä ja kotiaskareita. Ala myös juoksemaan tai pyöräilemään ja hankkiudu eroon mahasta. Alko ja tupakka pois. Itse en ole edes akateeminen, enkä silti ottaisi sinua, jos olisin sinkku. Birds of a feather flock together. Ei pahalla.
Vierailija kirjoitti:
Sinun täytyy todella tsempata, jos tuon naisen haluat. Ainakin pitää opetella laittamaan hyvää ruokaa ja leipomaan ja tekemään kaikenlaisia kotitöitä ja kotiaskareita. Ala myös juoksemaan tai pyöräilemään ja hankkiudu eroon mahasta. Alko ja tupakka pois. Itse en ole edes akateeminen, enkä silti ottaisi sinua, jos olisin sinkku. Birds of a feather flock together. Ei pahalla.
Ja syy, mikset ottaisi?
Minä olen "vain" amiksen käynyt ja kyllä se olisi aika iso puute miehessä jos ei ikinä ole töissä ollut tai käynyt muuta kuin peruskoulun. Väliaikaisesti työtön ei haittaa ja toinen amis kelpaa myös hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen "vain" amiksen käynyt ja kyllä se olisi aika iso puute miehessä jos ei ikinä ole töissä ollut tai käynyt muuta kuin peruskoulun. Väliaikaisesti työtön ei haittaa ja toinen amis kelpaa myös hyvin.
Miksi se on puute? Ajatteletko, että sellainen henkilö, joka ei ole kouluttautunut tai ollut töissä, olisi jotenkin kunnottomampi tai tyhmempi kumppani?
Vierailija kirjoitti:
AP:llä ei siis muuta koulutusta kuin peruskoulu mutta miten muuten yleissivistyksen kanssa? Mietin vaan, että tälläinen akateeminen nainen varmasti kaipaa myös samantasoista keskusteluseuraa, pystytkö sellaista hänelle antamaan?
Jos kyseinen nainen on raitis ja tupakoimaton ei hän suurella todennäköisyydellä tule katselemaan sinun polttamistasi ja juomistasi vaan saat jonkun tekosyyn varjolla rukkaset heti kun nuo asiat sinusta selviävät hänelle. Ainoastaan jos lopetat nuo paheesi ennen kuin alat lähestymään häntä sinulla voi olla jotkut mahdollisuudet.
Eihän sitä voi tietää ennen kuin kysyt. Ehkä tuo 12 vuotta vanhempi ok-talossa asuva nainen voisi hyvinkin arvostaa, jos saisi rinnalleen miehen hoitamaan pihaa ja taloa, erilaisia "miesten töitä" ja muitakin talon pitoon liittyviä juttuja. Kysäisepäs, kelpaisiko hänelle vaikka haravointiapu tai halkojen tekeminen. Talvella varmaan voisi kelvata lumityöapu. Siitä se suhdekin sitten saattaa kehittyä pikku hiljaa, jos hän huomaa että olet hyvä tyyppi.
No etpä sinä tuossa vaiheessa torjunnasta nyt ihan hirveästi menetäkään. Vanhempi nainen on hyvä kohde siinä mielessä, että vaikutat tarvitsevan ennemminkin äitihahmoa, kuin "naista" eli puolisoa, joka synnyttäisi lapsia
Kyllä tuo varsin mahdottomalta kuulostaa ellei kyseisellä naisella ole erittäin vahvaa hoivaviettiä.