Mitä olisit tällaisessa tilanteessa tehnyt? Käytiin seurustelukumppanini kanssa sairaalassa katsomassa hänen mummoaan, on ollut osastolla
muutaman päivän. Kysyin mieheltä viedäänkö hänelle jotain ja mies oli sitä mieltä että ei. Jos käyn omia läheisiäni katsomassa, vien suklaata, lehden tms. Menimme huoneeseen ja jonkin ajan kuluttua mummo ojensi kympin seteliä että käykää kanttiinista ostamassa karkkia kaikille. Mummo istui sängyssä, minä vieressä ja mies kauimpana. Otin ojennetun setelin ja ojensin miestä päin, niin mies tempaisi kätensä mielenosoituksellisesti kauemmas ja jopa siirtyi kauemmas istumaan ja oli tosi jurottavan näköinen. Tilanne oli tosi hämmentävä, istuin siinä seteli kädessä ja mummon ilme oli, en osannut tulkita oliko se hämmentynyt vai ivallinen. Lähdin sitten kanttiiniin ja ostin karkit. Mummo oli karkeista iloinen ja mies jurotti koko loppuajan. Kun lähdimme kysyin tilanteesta. Ainoa mitä vastasi oli: No mieti nyt vähän. Koska en harrasta mitään arvausleikkejä ajattelin etten ala arvailemaan ja ettei tuollainen moukka ole minua varten. Mitä te olisitte tehneet varsinkin tuossa tilanteessa kun olin saanut setelin käteen ja tilanne muuttui noin oudoksi.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Miestä kyrsi oma typeryytensä.
Varmasti, mutta sitä en nyt kysynyt.
En olisi ottanut rahaa mummolta vaan olisin hakenut karkkia kanttiinista omalla rahalla. En yhtään ihmettele että mies suuttui, ottaa nyt rahaa vanhalta ihmiseltä.
En kyllä pelkkänä seurustelijana olisi toisen sukulaisen ojentamaan rahaan itse tarttunut. Olisin vain katsonut mieheen, että ottaako hän sen setelin.
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
Veikkaisin kyllä että suurin osa miehistä ei käyttäytyisi noin, joten tässä ei ole mistään kollektiivisesta miesten käyttäytymismallista kyse. Sinä ehkä käyttäytyisit vastaavasti, taisi kalikka kalahtaa kun noin kirpaisi.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika.
Sinun kestovastaus? 👈🏻 Joka ketjussa. 🤭
Vierailija kirjoitti:
En kyllä pelkkänä seurustelijana olisi toisen sukulaisen ojentamaan rahaan itse tarttunut. Olisin vain katsonut mieheen, että ottaako hän sen setelin.
Minä taas koin että olisi ollut huonoa käytöstä sivuuttaa toisen pyyntö ja olla ottamatta seteliä.
mummon ilme oli, en osannut tulkita oliko se hämmentynyt vai ivallinen.
Mummo näki kumpi teistä on rahan perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas koin että olisi ollut huonoa käytöstä sivuuttaa toisen pyyntö ja olla ottamatta seteliä.
Sen takia kommentoinkin asiaa omasta näkökulmastani minä-muodossa, enkä sanonut, että muiden tarttisi samoin tehdä.
Olisit laskenut sen rahan pöydälle ja sanonut mummolle, että "Xxx (kumppanisi nimi) voi varmaan käydä ostamassa"
Astuit miehen varpaille ja otit mummolta rahaa.
Vierailija kirjoitti:
En olisi ottanut rahaa mummolta vaan olisin hakenut karkkia kanttiinista omalla rahalla. En yhtään ihmettele että mies suuttui, ottaa nyt rahaa vanhalta ihmiseltä.
Miksi minun olisi pitänyt ostaa omalla rahalla lähes vieraalle ihmiselle. Olen opiskelija ja mies sitävastoin hyväpalkkaisessa työssä. Vanhalta ihmiseltä? Olisiko sitten kaverilta tai äidiltään ollut parempi ottaa? Ja muutenkin mummo antaa kumppanilleni rahaa, ei hänelle ole tuottanut vaikeuksia ottaa rahaa vastaan aikaisemmin. Minusta olisi ollut törkeää sivuuttaa toisen pyyntö saada jotain kanttiinista.
Mun ex oli kans aina sitä mieltä, että mitään ei viedä mukana kyläillessä. Ei vanhemmille, ei ystäville, ei sukulaisille. Yritin kysyä syytä, mutta aina vaan sanoi, että ei ne mitään tarvi. :D Ensimmäisen kerran tämä tapahtui, kun menimme hänen ystäviensä luokse kylään. Tapasin nämä ihmiset ensimmäisen kerran, ja sain sellaisen mielikuvan, että he ovat sanoneet miehelle, etteivät haluaisi mitään tuliaisia. En tajunnut, että mies kieltäytyy tuomasta mitään kenellekään.
Kuinka vanhoja olette? Alle 25? Outoa ja epäkypsää käytöstä mieheltä. Kauanko olette olleet yhdessä? Onko vastaavia tilanteita ollut ennenkin? Jaksatko tuollaista moukkaa elämässäsi pidemmän päälle?
Mies kai ärsyyntyi, että mummo halusikin jotain ja ojensi setelin sinulle. Olit oikeassa, hän väärässä. Tai ehkä hän tuli mustasukkaiseksi siitä, ettei mummo suoraan antanut rahaa hänelle tai että sinä jotenkin menit hänen reviirilleen. Typerää joka tapauksessa.
Ap otti setelin, kun jostain syystä istui lähempänä.
Mieshenkilön olisi pitänyt kursailla ja sanoa muorille, että ei nyt tuhlata sinun rahojasi, minä käyn kyllä ostamassa sulle mellit. Ja jos olisi omannut "boolssit", niin olisi sanonut lisäksi, että toi Pirkko-Villiina juuri karkinostoa ehdottikin, mutta mieshlöllä oli niin kova kiire päästä muorin luokse, että ei kuljettu kanttiinin kautta.
Ap ei ole tarinan pahis.
Minun ex-miehen suku oli minusta sitä mieltä, että kyttäsin vain mieheni ja hänen sukunsa rahoja. Jos olisin jotain ojennettuja seteleitä ottanut hänen mummoltaan, mitähän siitä olisi seurannut.
Vierailija kirjoitti:
mummon ilme oli, en osannut tulkita oliko se hämmentynyt vai ivallinen.
Mummo näki kumpi teistä on rahan perään.
Ei, karkit olivat hänelle itselleen. Aikamoista pas^* testausta jos tuollaisesta olisi ollut kyse. Kun oli vielä sairaalaympäristö eikä mummo itse olisi kanttiiniin edes päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun olisi pitänyt ostaa omalla rahalla lähes vieraalle ihmiselle. Olen opiskelija ja mies sitävastoin hyväpalkkaisessa työssä. Vanhalta ihmiseltä? Olisiko sitten kaverilta tai äidiltään ollut parempi ottaa? Ja muutenkin mummo antaa kumppanilleni rahaa, ei hänelle ole tuottanut vaikeuksia ottaa rahaa vastaan aikaisemmin. Minusta olisi ollut törkeää sivuuttaa toisen pyyntö saada jotain kanttiinista.
Ei ole silti sinun asiasi ottaa rahaa vieraalta ihmiseltä jolle seurustelukumppanisi on sukua. Ehkäpä mies tiesi että mummolla on rahat vähissä. Eli tosiaankin mietipä vähän.
#miesvihanäkyväksi