En ymmärrä miksi syntyvyydestä jankataan koska minun mielestä meitä on aivan liikaa jo.
Kaikille ei edes riitä töitä, työtkykyisiä työikäisiä on työttömänä noin 200 000-300 000 ihmistä.
Jos meillä olisi pulaa työntekijöistä niin sitten olisin huolissani alhaisesta syntyvyydestä.
Nyt meillä on ylitarjontaa työntekijöistä ja pulaa työnantajista.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Sinäkin olet liikaa. Ja minä.
Olemme ihmisiä joille ei ole töitä koska työpaikkoja ei ole tai työnantajat ei halua palkata meitä koska pyydämme liian hyvää palkkaa.
Väestötieteilijöiden laskelmien mukaan maamme demografia on niin vääristynyttä että seuraavat sukupolvet ovat kusessa.
Ainakin Itäkeskus täynnä haisevia, huutavia somaleita.
Maapallolla on vain vähän yli 8 mrd ihmistä. Se ei riitä, vaan tarvitaan enemmän, koska mitä enemmän on ihmisiä, sitä enemmän ostetaan tavaroita, palveluita ja muita hyödykkeitä, ja sitä enemmän voittoa yritykset tekevät, mitä enemmän ihmisiä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme ihmisiä joille ei ole töitä koska työpaikkoja ei ole tai työnantajat ei halua palkata meitä koska pyydämme liian hyvää palkkaa.
Puhu vain omasta puolestasi. Minä olen vanhuuseläkkeellä ja sairastan parantumatonta syöpää, ja silti minulle tarjotaan töitä enemmän kuin jaksan tehdä. En ole koskaan aiemmin hinnoitellut itseäni ulos vaan olen ottanut vastaan kaikki hommat ja tehnyt ne halvalla. Nyt minulla on varaa valikoida työni.
Jos meillä ei synny lapsia niin meillä ei ole sotilaita .. nämä kamelikuskit ei suomea suojele
Ketä meitä? Suomalaisista on pulaa. Uusista kantakirjasuomalaisista.
Kaipaan itsekin oikeaa ja aitoa tietoa siitä, kuinka moni on esim. näissä alipalkatuissa 0-tuntitöissä nyky-Suomessa. Ei vain ketään tunnu kiinnostavan tällaiset reaalielämän asiat. Mediaa vähiten.
Jotkut valtapoliitikot hokevat kuin papukaijat, että meillä on HUUTAVA TYÖVOIMAPULA. Tämä on sitten kaikissa medioissa rummutuksen säestyksellä päivä- ja viikkokausia...
Vähän ikävän painostava aihe nuorille, mutta toisaalta se on se syy isossa kuvassa, että taloutemme on tällaisessa liemessä. Jos syntyvyys olisi yli 2,1, voitaisiin keskittyä kivoihin asioihin pitkällä aikavälillä.
Klasu, Bill ja muutama muu yrittikin vähentää meitä reilulla kädellä. Kuinkahan paljon ihmisiä on kuollut wuhanin nuhaan ja piikkeihin joita tuputetaan edelleen
Suomeen tulee koko ajan lisää muuttajia, ei suomalaisia liikaa ole mutta kehitysmaissa sikiää ihmiset kuin rotat ja ylijäämä pursuu suomeen eurooppaan. Kaikille ei sitten riitä työpaikat tai naiset.
Niin, globaalilla tasolla ongelma on päinvastainen. Ihmisiä syntyy pallollemme aivan liikaa.
Se on nuorien päätettävissä, haluammeko, että täällä hengailee ja tekee työtä inkkarit ja muut muukalaiset, vai että Suomessa enemmistö puhuu suomea ja vaalii suomalaista kulttuuria myös jatkossa.
Selvästi Japanin tielle emme mene eli haalitaan se tarvittava työvoima ulkomailta sitten jos ei tule lapsia suomalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Suomeen tulee koko ajan lisää muuttajia, ei suomalaisia liikaa ole mutta kehitysmaissa sikiää ihmiset kuin rotat ja ylijäämä pursuu suomeen eurooppaan. Kaikille ei sitten riitä työpaikat tai naiset.
Naisetko eivät ole ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Maapallolla on vain vähän yli 8 mrd ihmistä. Se ei riitä, vaan tarvitaan enemmän, koska mitä enemmän on ihmisiä, sitä enemmän ostetaan tavaroita, palveluita ja muita hyödykkeitä, ja sitä enemmän voittoa yritykset tekevät, mitä enemmän ihmisiä on.
Ehkä se hillitseminen kannattaa tehdä siellä Afrikassa ja Aasiassa, missä tulee yli 5 lasta per nainen. Suomalaisten väheneminen siinä 1 lapsessa per nainen ei ole mikään ongelma, vähän suhteellisuuden tajua. Haluatko, että suomen kieli ja kulttuuri häviävät ja sitten tulee sieltä Intiasta heidän kulttuurinsa tilalle tänne?
15. No, nuorten syytä eivät ainakaan ole nyt Hesoissa tukiaisten varassa notkuvat väriläiskät. Kyllä se valtapitävien ukkojen ja akkojen vika on.
Vierailija kirjoitti:
15. No, nuorten syytä eivät ainakaan ole nyt Hesoissa tukiaisten varassa notkuvat väriläiskät. Kyllä se valtapitävien ukkojen ja akkojen vika on.
Tuki, ei mikään 'tukiainen'.