Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntovälittäjä kertoi että uusien asuntojen kauppa on ihan nollassa.

Vierailija
18.11.2025 |

Mihin tämä johtaa. Nehän menee pilalle jos seisovat tyhjänä vuosikausia 

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää ettei ylihintaiset asunnot mene kaupaksi. Ihan siis jumankekka orpokin yllättyy. Paikallisen sanelun työehdot ja kaikki ettei varmasti ole uskoa tulevaisuuteen.

Vierailija
2/42 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se tyhjänä kulu. Huoltomies kertoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin uutinen tuo minulle hyvää mieltä 😍🥰😍🥰 mitä enemmän rakennusliikkeitä menee konkurssiin, sitä iloisempi minä olen.

Vierailija
4/42 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs rakentavat asuinkelvotonta ja ylihintaista kuraa. Kysynnän ja tarjonnan laki.

5/42 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus menneinä vuosina asuntolainan lyhennys per kuukausi oli iso, mutta vastike taas pieni. Nyt on uusissa asunnoissa molemmat isoja. 

Vierailija
6/42 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavan ylihinnoitellut asunnot, massatyöttömyys ja sillä vähäiselläkin työllisten määrällä varaa lähinnä ruokaan ja asumiseen (jos niihinkään). Onhan noita.

Vierailija
7/42 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika paljon alueesta. Täällä missä minä asun, kauppa käy ihan normaalisti

Vierailija
8/42 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Joskus menneinä vuosina asuntolainan lyhennys per kuukausi oli iso, mutta vastike taas pieni. Nyt on uusissa asunnoissa molemmat isoja. 

Ja nämä kamalimmat pommit ovat vieläpä järjestään vuokratonteilla joita ei voi lunastaa.  Käytännössä se 300000€ asuntolainasi on siis etukäteen maksettu vuokra asunnosta jossa ei ole tarkoituskaan asua 50v pidempään kun koko rakennus jo puretaan.

Vierailija
9/42 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on tehty keskiluokalle, mutta keskiluokka kutistuu.

Vierailija
10/42 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rationaalinen ostaja odottaa edelleen hintojen laskua tai tekee härskin tarjouksen, joka on 25 - 30  prossaa alle hintapyynnön.

Näin tein vuonna 1994, kun ostin ekan oman asunnon.  Historia toistaa itseään. MOT.

Vierailija
11/42 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kallista? Joku muu valinnut väärin maiseman, sijainnin, pohjapiirroksen ja liikaa keittiökaappeja? Samalla rahalla saa muualta minitalon? Järven läheltä tai meren.

Vierailija
12/42 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakentaisivat lisää asuntoja vaikkapa 50 000 vuodessa noin ensihätään varastoon on sitten vlmiina kun "joukkoliikenne" alkaa

Vierailija
13/42 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastike on vuokraa jota maksat ikuisesti "omasta" asunnosta. Noin sitä apinaa koijataan.

Vierailija
14/42 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko jossain Vantaalla rakennettu kanakoppeja pellolle valtatien varrelle? Sitten ihmetelty kun kukaan ei niitä osta.

Vierailija
15/42 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensivuoden alusta helpotetaan irtisanomisia. Tulee potkulaki voimaan.

Ansiosidonnaista on leikattu reippaalla kädellä. Määräaikaisuuksia lisätty ja koeaikaa pidennetty puoleen vuoteen jne..

Ota siinnä turvallisin mielin 300 000e velkaa...

Vierailija
16/42 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

upeaa että suomessa on noin pyyteettömiä asioiden selvittäjiä kuin ap on. käynyt vankiloissa jetroa ja kaisaakin tapaamassa.

Vierailija
17/42 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensivuoden alusta helpotetaan irtisanomisia. Tulee potkulaki voimaan.

Ansiosidonnaista on leikattu reippaalla kädellä. Määräaikaisuuksia lisätty ja koeaikaa pidennetty puoleen vuoteen jne..

Ota siinnä turvallisin mielin 300 000e velkaa...

Kannattaa muistaa sekin ettei vakituisia työpaikkoja saa enää vaan kaikki työt ovat määräaikaisia.

Vierailija
18/42 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereelle valmistuu koko ajan lisää uusia kerrostaloja. 30 neliön yksiöitä, joissa on monessa lisäksi huono pohjaratkaisu, ei alle 200 000 eurolla saa! Ei mitään järkeä! Olen yksineläjä 2000 euron bruttopalkalla eikä ole mitään saumaa saada asuntolainaa, vaan olen jumissa kalliissa vuokra-asunnoissa lopun elämäni. Kuitenkaan tulot ei ole niin surkeat, että saisin asumistukea. Ja jos jostain löytyykin joku minun rahkeisiini sopiva kerrostalo-osake, niin sitten se on tyyliin jossain Peltolammin, Nekalan tai Tesoman "slummissa". Ei kiitos!  

Vierailija
19/42 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu aika paljon alueesta. Täällä missä minä asun, kauppa käy ihan normaalisti

Joo, halvat pikkukämpät menee vielä hyvin kaupaksi, kunhan alue ei ole kallis.

Vierailija
20/42 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastike on vuokraa jota maksat ikuisesti "omasta" asunnosta. Noin sitä apinaa koijataan.

Et ihan ole perillä siitä mikä on asunto-osakeyhtiö. Vastike on sinun osuutesi yhteisistä yhtiön kustannuksista. Ei se ole mikään vuokra. Jos ostat auton ja maksat sen bensat, tarkoittaako se sinulle liisausmaksua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi