Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Meidän suvussa ei aikuiset tarvitse lahjoja" - joudun siis lahjomaan vuodesta toiseen siskon lapsia saamatta itse mitään!

Vierailija
18.11.2025 |

Vietän joulua joka vuosi vanhempieni ja siskoni perheen kanssa. Siskollani on kaksi lasta, 3v ja 6v. Äitini ja siskoni ovat aloittaneet lasten synnyttyä perinteen, että vain lapsille ostetaan joululahjoja, koska eivät aikuiset niitä kuulemma tarvitse. Alkaa vaan turhauttaa kun minulta odotetaan joka joulu kalliita toivelistojen mukaisia lahjoja siskon lapsille mutta sisko ei itse osta minulle ikinä mitään. Miten te muut vastaavassa tilanteessa olevat toimitte? Kehtaisinko jättää tänä vuonna lahjat ostamatta kun en itsekään saa mitään?

Kommentit (2121)

Vierailija
2101/2121 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yleensäkään vietätte joulua tai mitä tiedätte joulun alkuperästä? Alunperin on ollut pakanallinen juhla ja on sitä edelleenkin, sitten siihen ympättiin Jumalan poika! Kannattaisko vähän miettiä?

Kuka jaksaa jotain tällaista paskaa miettiä. Joulu on joulu ja sitä juhlitaan.

Vierailija
2102/2121 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt mitä Joulun lahjanjaossa tapahtui? Muuttuiko mikään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2103/2121 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma sisko lähetti pitkän listan, mitä pitää tuoda joulupöytään ja mitä lapset toivoo, kolme lasta, joiden lahjoihin yhteensä menisi lähes 300 e. Suuritöisiä ja kalliita ruokia.

Suuttui, kun sanoin, että emme ole edes tulossa jouluksi sinne, vaan olemme varanneet hotellijoulun pohjoisesta. Kuulemma pilaan lasten joulun!

Well done, ja sama ensi Jouluna uudestaan. Nyt huomaat, mitä sinulta oikeasti odotetaan...

Vierailija
2104/2121 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että "meidän perheessä taas ei muiden perheiden lapsille anneta lahjoja." Lapsilla on tavaraa muutenkin paljon.

Vierailija
2105/2121 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti joiltakin unohtuu, että lahja on jotain sellaista, jota ei ansaita. Antaja antaa sen vapaaehtoisesti, eikä lahjan mahdollinen saaja voi tehdä mitään "vaatimuslistoja". Se ei ole enää sitten lahja. Toiveita voi tietenkin esittää. 

Vierailija
2106/2121 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko se on lahjoa edes lapsia?

Vierailija
2107/2121 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko se on lahjoa edes lapsia?

Tuhmille lapsille voi laittaa pakettiin risuja. Kuten vanhaan hyvään aikaan.

Vierailija
2108/2121 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen pitää tehdä omannäköisensä joulu. Aikoinaan rampattiin mummolasta mummolaan aattona kunnes vedin hätäjarrusta, että ei. Kaikista huvittavinta oli, että anoppilassa piti olla kaikille aikuisillekkin lahja. Itse käytin paljon aikaa ja rahaa, että saisin jokaiselle hyvän joululahjan. No mitä sain itse? Pelkän pettymyksen, jotain ihmeellistä kiina krääsää rumia koriste-esineitä.Halvinta ja ruminta mitä kehtasivat pakettiin laittaa. Siitä viisastuneena tein heille saman. Sen jälkeen kaikki päätti yhdessä ettei aikuisille lahjoja. Tuli tunne, että minun lahjojani odotettiin, mutta itse en mitään miniänä ansainnu. Jossain vaiheessa jäimme kotio ja vietimme oman joulun.

Vierailija
2109/2121 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaaja ei varmaan koskaan ole kuullut antamisen ilosta! Kyllä lasten ilosta loistavat silmät korvaavat kaikenlaiset aikuisiän useinkin tarpeettomat lahjarojut.

Vierailija
2110/2121 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin myös meillä. Mutta ihan mielelläni ostan sisarusteni lastenlapsille (3 kpl) lahjoja jotta saan nauttia heidän jouluilostaan. Ja itse asiassa ostin kuin ostinkin myös sisaruksilleni pienet lahjat vaikka sovittiin että ei lahjoja aikuisille. Nimim. Kukin tavallaan.

Vierailija
2111/2121 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa hyvät ihmiset itsellenne joululahjoja. Huolehdin joka vuosi lasten, puolison ja sukulaisten lahjoista lämmöllä ja pieteetillä, mutta suurimmalla rakkaudella ostan lahjoja itselleni ja tunnen syvää onnea ne avatessani. Viime jouluna hankin täydellisen pehmeät villaiset säärystimet, törkeän kalliit huopatossut JA laadukkaan neuleen. Tänä vuonna laukun ja villasukkia. Paketoin kauniisti ja avaan lahjat juhlallisesti muiden mukana. 

Vierailija
2112/2121 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaaja ei varmaan koskaan ole kuullut antamisen ilosta! Kyllä lasten ilosta loistavat silmät korvaavat kaikenlaiset aikuisiän useinkin tarpeettomat lahjarojut.

Sitten kun lasten silmät vielä loistaisivat ilosta 😔 Itse ostin ihan omasta halustani lahjat neljälle lähipiirin lapselle. Vilpittömin ilo näkyi 1-vuotiaasta ja hänkin innostui enemmän paperista kuin lahjasta. Sitä riemua oli kyllä hauska katsella, ei siinä mitään. Kolmesta isommasta yksi kiitti.

Vierailija
2113/2121 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älä osta nille kersoille mitään. Kuka pakottaa?

Sanot vaan että koska eivät ole sinun kersojasi et osta heille mitään koska sinäkään et saa lahjaa.

-- Voi olla pikkuisen hankala puhua noin suoraan jos ei halua että välit menee poikki. Ei tämmöiset tilanteet ole noin suoraviivaisen yksinkertaisia -

Vierailija
2114/2121 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että siskon lapset ovat rakkaita ja olisi kiva ilahduttaa pieniä joululahjoilla. Onko tässä jotakin sisarusten välistä kisaa, että tuon lapsille en anna mitään?

Vierailija
2115/2121 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin oman budjetin mukaiset lahjat lapsille. 

Vierailija
2116/2121 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin osaan kysyä omilta sisaruksiltani, että vaihdetaanko tänä jouluna lahjat? Jos ei sieltä suunnalta tule mitään niin ei minunkaan tarvitse antaa. Selvä peli eikä kukaan pety.

Vierailija
2117/2121 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa hyvät ihmiset itsellenne joululahjoja. Huolehdin joka vuosi lasten, puolison ja sukulaisten lahjoista lämmöllä ja pieteetillä, mutta suurimmalla rakkaudella ostan lahjoja itselleni ja tunnen syvää onnea ne avatessani. Viime jouluna hankin täydellisen pehmeät villaiset säärystimet, törkeän kalliit huopatossut JA laadukkaan neuleen. Tänä vuonna laukun ja villasukkia. Paketoin kauniisti ja avaan lahjat juhlallisesti muiden mukana. 

Mä teen tätä kans😄 Ostan itelleni ja paketoin ja sit oon yllättynyt niistä ja mun lapsetki on aina iloisia mun lahjoista että mitähän hienoa äiti saa. Yks joulu en paketoinut itelleni mitään ja lapset oli jouluna sit surullisia että miksi äiti ei saanut mitään :( Ja sit alkoi pohdinta että onko äiti ollut tuhma :D

Vierailija
2118/2121 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan työpaikalla oli joulun jälkeen aamukahvilla lahojen esittelyä. Jokainen kehui kovasti mitä kaikkea olivat saaneet lahjaksi. ( Siis kaikki olimme yli 35 vuotiaita naisia). Viimeisenä sitten kysyttiin minulta vanhalta ikisinkulta mitä sinä sait lahjaksi? En mitään. Seuraavana jouluna keksi ostaa itselleni ihan yli överi lahjat jotka sitten esittelin muiden tavoin. Tämän olikin sitten viimeinen kerta kun kukaan mitään lahjoja keltään kyseli.  Sen jälkeen olen edelleen saanut joka joulu itseltäni upeita lahjoja. Sillä miksipä ei?

Vierailija
2119/2121 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katkaisisin napanuoran ja menisin vasta joulun jälkeen käymään.

En halua viettää joulua yksin. Olen lapseton sinkku ja ystävät ovat tietysti jouluna omien perheidensä/sukujensa kanssa.

Ap

Pidä toi, pysy lapsettomana.

Vierailija
2120/2121 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan työpaikalla oli joulun jälkeen aamukahvilla lahojen esittelyä. Jokainen kehui kovasti mitä kaikkea olivat saaneet lahjaksi. ( Siis kaikki olimme yli 35 vuotiaita naisia). Viimeisenä sitten kysyttiin minulta vanhalta ikisinkulta mitä sinä sait lahjaksi? En mitään. Seuraavana jouluna keksi ostaa itselleni ihan yli överi lahjat jotka sitten esittelin muiden tavoin. Tämän olikin sitten viimeinen kerta kun kukaan mitään lahjoja keltään kyseli.  Sen jälkeen olen edelleen saanut joka joulu itseltäni upeita lahjoja. Sillä miksipä ei?

Aika noloa, aikuiset ihmiset kyselevät ja esittelevät saatuja lahjoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi