Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Meidän suvussa ei aikuiset tarvitse lahjoja" - joudun siis lahjomaan vuodesta toiseen siskon lapsia saamatta itse mitään!

Vierailija
18.11.2025 |

Vietän joulua joka vuosi vanhempieni ja siskoni perheen kanssa. Siskollani on kaksi lasta, 3v ja 6v. Äitini ja siskoni ovat aloittaneet lasten synnyttyä perinteen, että vain lapsille ostetaan joululahjoja, koska eivät aikuiset niitä kuulemma tarvitse. Alkaa vaan turhauttaa kun minulta odotetaan joka joulu kalliita toivelistojen mukaisia lahjoja siskon lapsille mutta sisko ei itse osta minulle ikinä mitään. Miten te muut vastaavassa tilanteessa olevat toimitte? Kehtaisinko jättää tänä vuonna lahjat ostamatta kun en itsekään saa mitään?

Kommentit (2121)

Vierailija
2121/2121 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa hyvät ihmiset itsellenne joululahjoja. Huolehdin joka vuosi lasten, puolison ja sukulaisten lahjoista lämmöllä ja pieteetillä, mutta suurimmalla rakkaudella ostan lahjoja itselleni ja tunnen syvää onnea ne avatessani. Viime jouluna hankin täydellisen pehmeät villaiset säärystimet, törkeän kalliit huopatossut JA laadukkaan neuleen. Tänä vuonna laukun ja villasukkia. Paketoin kauniisti ja avaan lahjat juhlallisesti muiden mukana. 

Mä teen tätä kans😄 Ostan itelleni ja paketoin ja sit oon yllättynyt niistä ja mun lapsetki on aina iloisia mun lahjoista että mitähän hienoa äiti saa. Yks joulu en paketoinut itelleni mitään ja lapset oli jouluna sit surullisia että miksi äiti ei saanut mitään :( Ja sit alkoi pohdinta että onko äiti ollut tuhma :D

Me annettiin kummallekin lapselle muutama kymppi aina joulun alla, että voivat ostaa muulle perheelle pienet lahjat. Oppivat siinä, että kaikkia perheenjäseniä kuuluu muistaa jouluna tasapuolisesti. Ihan vaikka pienesti, mistään ökyilystä ei ole kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi