Jos uusi tapaamasi henkilö kertoo olevansa kotiäiti, ja samalla selviää että nuorin lapsensa jo yli 10v,
Kommentit (376)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään erityisen älykäs nainen ei jää pitkäksi aikaa kotiäidiksi. Nää ovat aina näitä keskinkertaisesti elämässä pärjänneitä naisia. Kova on luotto siihen, ettei mies koskaan jätä tyhjänpäälle, mikä kielii kaikista eniten lapsellisesta hyväuskoisuudesta.
Mä olen kotiäiti, eikä tarvi olla huolissani siitä että mies jättäisi. Ihan itse kotona olemiseni maksan, ja eläkerahatkin on hankittu.
Saanko kysyä mielenkiinnosta, jos sä maksat itse kotona olemisen niin et ole silloin kotiäiti? Ellet ole saanut todella isoa perintöä, rahat makaa vaan tilillä ja et sijoita. Mies ei vastaavassa tapauksessa kutsuis ikinä itseään koti-isäksi. Hän olisi ammattisijoittaja ;)
Selvä. Muistetaanpas tämä tästä lähtien. Kotiäiti on todennäköisesti ammattisijoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Miksei ole mitään kunnianhimoa kodin ulkopuolella? Aivot pärjää niin vähällä virikkeellä? Ei halua antaa mitään yhteiskunnalle? Outoa.
Pääomatuloja verotetaan ihan "kivasti".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että hänellä on rikas mies. En kai mä muuta. Saa kai sitä jokainen elää miten lystää kunhan rahat riittää. Itse tykkään siitä, että saan tehdä asioita ja tienata rahaa.
MIKSI ihmeessä ajattelet, että on rikas mies? Tiedätkö että Suomessa nainenkin voi olla rikas?
No siis, jos hän on itse tienannut rahat niin eihän hän silloin ole kotiäiti? Kai hän jotain tekee, edes huolehtii osakkeista.
Kertooko hän tavatessa kysyville: huolehdin osakkeista. En elä mieheni siivellä, älä huoli.
Mukava lapsille, että koulun jälkeen ei tarvitse hengailla tuntikausia yksin, vaan on turvallinen aikuinen kotona vastassa.
Kotiäiiys kauhistuttaa erityisesti niitä mammoja, jota tuuppaavat lapsensa 10kk iässä 10 tunniksi päikkyyn, koska eivät halua olla oman lapsensa kanssa enempää kuin on ihan pakko. Jos mahdollista nämä äidit laittavat lapsen päikyn jälkeen isovanhemmille niin usein kuin mahdollista.
Päiväkodissa yhdellä hoitajalla on monta lasta vastuullaan, ei vain yhtä tai kahta.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodissa yhdellä hoitajalla on monta lasta vastuullaan, ei vain yhtä tai kahta.
Kotiäidillä voi olla vastuullaan vaikka 15 lasta. Ei kaikki jätä lapsilukua vain yhteen tai kahteen.
Vierailija kirjoitti:
Kotiäiiys kauhistuttaa erityisesti niitä mammoja, jota tuuppaavat lapsensa 10kk iässä 10 tunniksi päikkyyn, koska eivät halua olla oman lapsensa kanssa enempää kuin on ihan pakko. Jos mahdollista nämä äidit laittavat lapsen päikyn jälkeen isovanhemmille niin usein kuin mahdollista.
Niin, tai lomailevat itse lomillaan ja pitävät lapset päiväkodissa.
Lisäksi jos ovat vauvan kanssa kotona, laittavat ehdottomasti isommat lapset päiväkotiin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä voi nyt järkyttää, mutta kerron silti: on olemassa myös kotiäitejä, joilla on enemmän kuin kaksi lasta. Yllättikö?
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on nimenomaan äiti, joka "tuppaa" lapsen hoitoon? Useimmilla lapsilla on myös isä. Ja jos äiti on jo ollut 10kk kotona, niin siinä kohtaa isä voisi hyvin jäädä vuorostaan kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on nimenomaan äiti, joka "tuppaa" lapsen hoitoon? Useimmilla lapsilla on myös isä. Ja jos äiti on jo ollut 10kk kotona, niin siinä kohtaa isä voisi hyvin jäädä vuorostaan kotiin.
Koska nyt on aiheena äitiys, ei isyys. Ja suurimmassa osassa perheistä äidin on helpompi jäädä kotiin kuin isän, jolloin valinta tuuppaamisesta on nimenomaan äidin tekemä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monenko isän olet kuullut kauhistelevan ja tuomitsevan kotiäiityttä? Niinpä,
Vierailija kirjoitti:
Yksikään erityisen älykäs nainen ei jää pitkäksi aikaa kotiäidiksi. Nää ovat aina näitä keskinkertaisesti elämässä pärjänneitä naisia. Kova on luotto siihen, ettei mies koskaan jätä tyhjänpäälle, mikä kielii kaikista eniten lapsellisesta hyväuskoisuudesta.
Jaa. Itse olen älykäs, akateeminen, terve ja ahkera nainen. Lapseni on jo aikuinen. Olen ollut kotiäitinä 10 vuotta, koska hän on sairas. Kun lapsia tekee, niin niiden ehdoilla mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Itse olen älykäs, akateeminen, terve ja ahkera nainen. Lapseni on jo aikuinen. Olen ollut kotiäitinä 10 vuotta, koska hän on sairas. Kun lapsia tekee, niin niiden ehdoilla mennään.
Kotiäitys ja omaishoitajuus ovat kaksi eri asiaa. Luulisi sinun älykkänä ihmisenä edes tuon verran ymmärtävän.
vuokralla-asuva yh saa suomessa enemmän tukia kuin täyspäivätyötä tekevä duunari saa palkkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotiäidillä voi olla vastuullaan vaikka 15 lasta. Ei kaikki jätä lapsilukua vain yhteen tai kahteen.
melkoista tukien lypsämistä
Vierailija kirjoitti:
vuokralla-asuva yh saa suomessa enemmän tukia kuin täyspäivätyötä tekevä duunari saa palkkaa
Jos noin on, sulla on duunarina ihan vtun paska palkka. Isojen lasten kanssa kotona oleva yh ei nimittäin saa mitään muita tukia kuin lapsilisän, asumistuen ja työttömyyskorvauksen. Niistä tulee yhteensä noin tonni kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
melkoista tukien lypsämistä
Minkä tukien? Meillä on 4 lasta ja ihan miehen palkalla eletään. Ei kaikki ole sossuloisia, vaikka sinä olet.
eri
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö
t. duunari, joka saa yli 3 000€/kk
Eipä tuossa mitään ajattelemista ole. Jos ratkaisu on molemmille puolisoille ok, silloin se on hyvä ratkaisu. Ulkopuolisille ei kuulu hevon vttuakaan, miten perheet asiansa hoitavat.