Jos uusi tapaamasi henkilö kertoo olevansa kotiäiti, ja samalla selviää että nuorin lapsensa jo yli 10v,
Kommentit (376)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään erityisen älykäs nainen ei jää pitkäksi aikaa kotiäidiksi. Nää ovat aina näitä keskinkertaisesti elämässä pärjänneitä naisia. Kova on luotto siihen, ettei mies koskaan jätä tyhjänpäälle, mikä kielii kaikista eniten lapsellisesta hyväuskoisuudesta.
Mä olen kotiäiti, eikä tarvi olla huolissani siitä että mies jättäisi. Ihan itse kotona olemiseni maksan, ja eläkerahatkin on hankittu.
Saanko kysyä mielenkiinnosta, jos sä maksat itse kotona olemisen niin et ole silloin kotiäiti? Ellet ole saanut todella isoa perintöä, rahat makaa vaan tilillä ja et sijoita. Mies ei vastaavassa tapauksessa kutsuis ikinä itseään koti-isäksi. Hän olisi ammattisijoittaja ;)
Höpö höpö. En oo ammattisijoittaja vaan muuten törkiän rikas.
t. koti-isä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että hänellä on rikas mies. En kai mä muuta. Saa kai sitä jokainen elää miten lystää kunhan rahat riittää. Itse tykkään siitä, että saan tehdä asioita ja tienata rahaa.
MIKSI ihmeessä ajattelet, että on rikas mies? Tiedätkö että Suomessa nainenkin voi olla rikas?
No siis, jos hän on itse tienannut rahat niin eihän hän silloin ole kotiäiti? Kai hän jotain tekee, edes huolehtii osakkeista.
Sitä varten palkataan salkunhoitaja ja itse vaan tuhlaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksei ole mitään kunnianhimoa kodin ulkopuolella? Aivot pärjää niin vähällä virikkeellä? Ei halua antaa mitään yhteiskunnalle? Outoa.
Miten niin ei ole? Tuttu akateeminen, varakas kotiäiti kirjoitti kirjan ja toimi erilaisten säätiöiden ja yhdistysten hallituksissa harrastukseksi.
Vierailija kirjoitti:
En ajattelisi mitään, ennen kuin kuulisin enemmän hänen ja lastensa taustoista.
Totta.
Ei heti pidä kivittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei ole mitään kunnianhimoa kodin ulkopuolella? Aivot pärjää niin vähällä virikkeellä? Ei halua antaa mitään yhteiskunnalle? Outoa.
Miten niin ei ole? Tuttu akateeminen, varakas kotiäiti kirjoitti kirjan ja toimi erilaisten säätiöiden ja yhdistysten hallituksissa harrastukseksi.
Harvassa taitavat olla ne kotiäidit, joiden kotona oloa voi perustella noilla seikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että hänellä on rikas mies. En kai mä muuta. Saa kai sitä jokainen elää miten lystää kunhan rahat riittää. Itse tykkään siitä, että saan tehdä asioita ja tienata rahaa.
MIKSI ihmeessä ajattelet, että on rikas mies? Tiedätkö että Suomessa nainenkin voi olla rikas?
Näin! Nainen voi olla perinyt tai säästänyt palkastaan rahaa, sijoittanut fiksusti ja olla varakas ihan omilla ansioillaan! Omassa lähipiirissä tämä on yleisempi skenaario kuin toimeentulotuella tai miehen palkalla elävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään erityisen älykäs nainen ei jää pitkäksi aikaa kotiäidiksi. Nää ovat aina näitä keskinkertaisesti elämässä pärjänneitä naisia. Kova on luotto siihen, ettei mies koskaan jätä tyhjänpäälle, mikä kielii kaikista eniten lapsellisesta hyväuskoisuudesta.
Mä olen kotiäiti, eikä tarvi olla huolissani siitä että mies jättäisi. Ihan itse kotona olemiseni maksan, ja eläkerahatkin on hankittu.
Saanko kysyä mielenkiinnosta, jos sä maksat itse kotona olemisen niin et ole silloin kotiäiti? Ellet ole saanut todella isoa perintöä, rahat makaa vaan tilillä ja et sijoita. Mies ei vastaavassa tapauksessa kutsuis ikinä itseään koti-isäksi. Hän olisi ammattisijoittaja ;)
Höpö höpö. En oo ammattisijoittaja vaan muuten
Sopii :) saat olla vaikka murmeli🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin! Nainen voi olla perinyt tai säästänyt palkastaan rahaa, sijoittanut fiksusti ja olla varakas ihan omilla ansioillaan! Omassa lähipiirissä tämä on yleisempi skenaario kuin toimeentulotuella tai miehen palkalla elävät.
Niin, eli miksi pitäis alentua kutsumaan itseään kotiäidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis, jos hän on itse tienannut rahat niin eihän hän silloin ole kotiäiti? Kai hän jotain tekee, edes huolehtii osakkeista.
Minä kyllä kutsuin itseäni kotiäidiksi, vaikka elätin koko perheen pääomatuloillani, hoidin sijoituksiani silloin tällöin, tein harrastusluonteisesti väitöskirjaa ja harrastin järjestötoimintaa. Olin mielestäni ihan normaali kotiäiti, koska en ollut töissä.
Sinulla on vain ennakkoluuloja kotiäitejä kohtaan ja kun kohtaat kotiäidin, joka onkin erilainen, niin hän ei mielestäsi ole oikea kotiäiti, kun ei sovi sinun itse määrittelemääsi "loser"-lokeroon.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas kerran, työkö on ainoa asia millä voi "antaa yhteiskunnalle" tai saada aivoille virikettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvassa taitavat olla ne kotiäidit, joiden kotona oloa voi perustella noilla seikoilla.
Täh? Perustella kotonaoloa? Minä olin kotiäiti, koska halusin ja valitsin olla. Sinä kuulostat nyt vähän kateelliselta.
Ajattelisin, että hänen miehellään on sitten sellaiset tulot joilla nainenkin pystyy elämään, tai sitten naisella on perintöä, pääomatuloja tms. Tai näitä kaikkia.
Mitään muutahan tuossa ei tule ilmi, ajan saa kulumaan paljon muuhunkin kuin palkkatyöhön. Eli en tee oletuksia ajankäytöstä, mitä harrastaa ja millaisia luottamustoimia on jne.
Vierailija kirjoitti:
Moni elämänkoululainen hankkii lapsia nuorena, osittain varmasti juuri siksi. Kuulostaa kivemmalta olla kotiäiti kuin työtön ja kouluttamaton. Ja sitä sitten ollaan hamaan tappiin asti.
Sinänsä ymmärrän, että siinä hommassa vähäosaisempi voi kerrankin olla samassa asemassa kuin muutkin jossain vaiheessa elämässään. Moni vielä asemastaan riippumatta kehuu, miten lapset ovat elämän suurin saavutus, joten mikä ettei haluaisi samaa, kun siihen kykenee.
Yhteiskunnan tasolta lisääntymistä ei myöskään ole varsinaisesti haluttu hillitä, vaikka koulutetummat ovat jo sitä tehneet. Voi olla, että meillä tulee siis kasvamaan suhteellisesti enemmän nepsyjä ja suorittavaa työtä tekeviä ihmisiä.
Eikö tutkimusten mukaan nimenomaan koulutetut ja varakkaammat lisäänny Suomessa enemmän kuin vähävaraiset ja vähän koulutetut?
Jos uusi tapaamani henkilö kertoo olevansa kotiäiti ja samalla selviää että nuorin lapsensa jo yli 10v, niin en puutu hänen perheensä elämänvalintoihin.
Näyttää siltä, että tässä keskustelussa ei ymmärretä mitä tarkoittaa kotiäitinä oleminen. Jos bloggaat, olet someammattilainen yms. Kotiäitiys sananmukaisesti tarkoittaa ettei tienaa rahaa eikä tee mitään sen eteen, vaan hoitaa lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä kutsuin itseäni kotiäidiksi, vaikka elätin koko perheen pääomatuloillani, hoidin sijoituksiani silloin tällöin, tein harrastusluonteisesti väitöskirjaa ja harrastin järjestötoimintaa. Olin mielestäni ihan normaali kotiäiti, koska en ollut töissä.
Sinulla on vain ennakkoluuloja kotiäitejä koh
No saathan sinä, mutta eikö olis hienompaa kertoa mitä kaikkea tekee😅
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi, pahansuopa käärme?
100% ihmistä käy töissä rahan takia, kukaan ei käy antaakseen mitään yhteiskunnalle.
Siinä on 10-vuotiaalla, ja muillakin lapsilla hyvät kotiolot.
Ja miesvalinta mennyt nappiin, kun pystyy perheensä elättämään.
Tuossa taloudessa ei miehen tarvitse tehdä kotitöitä, niin ei tule siitä riitaa.
Sun äijä ilmeisesti lähti, kun olet niin hankala? Nyt katkera yh, joka ei kelpaa kenellekään? Vai tuliko muutama kilo liikaa?
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on vain ennakkoluuloja kotiäitejä koh
Ajatella, että oikeesti näin voi olla. Naapurit säälittelee tyhjäpäistä, miehensä armoilla olevaa kotiäitiparkaa. Mahtais leuat loksahtaa jos tietäisivät.
Turha noille vänkääjille on edes vastata koska aivotoiminta ei riitä muuhun kuin luuseri-idiootti-työtön-erityislapset ajatteluun. Kaikki muu on väärin ja valetta. Mutta voi se niinkin ajatella että parempi kun eivät ymmärrä ja tiedä todellisuutta. Lisää vaan kateellisuutta ja vihaa.