Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko nähnyt kuolleen?

Vierailija
17.11.2025 |

Oletko omilla silmillään kohdannut kuolleen?

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen. 

Isoisäni ja se oli jotain sellaista jota en halua missään tapauksessa joutua enää näkemään.

Lemmikkejä myös enkä ihan välttämättä halua joutua näkemään kuolleena niitäkään.

Tai siis onhan siinä se että voi jättää viimeiset jäähyväiset mutta se on silti niin hirveää ettei sellaista silti halua. 

Ihmisen pitää olla psykopaatti jos haluamalla haluaa nähdä jonkun kuolleena itselleni tulee siitä ainakin sellainen olo että jotenkin ihannoi kuolemaa. 

Ristiriitaista siis että kun haluaa jättää viimeiset jäähyväiset mutta sitten on kuitenkin todella hirveää nähdä kuolleena. 

Ammatin puolesta olen nähnyt. Eikä siinä mitään erikoista ole, sinäkin kuolet joskus, ja joku näkee sinut, ei siihen psykopaatti tarvitse olla.

Vierailija
102/129 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Enkä kyllä haluakaan nähdä.

Et, kosks itse olet aivokuollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuollut ei pure.

Vierailija
104/129 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän ketjuun vastaili monta sellaista, jotka ovat joutuneet näkemään kuolleita ihmisiä työnsä puolesta. MUTTA on aivan eri asia nähdä oma läheinen esim. oma puoliso tai oma sisar, äiti, isä, isovanhempi jne.  kuolleena kuin ennestään tuntematon ihminen jossain patologian osastolla tai ruumishuoneella.  

En minäkään sure ja ikävöi samalla tavalla,ketään sellaista ihmisvainajaa, joka ei ole ollut mukana eläessään minun kanssani elämäni varrella.  Ja tottakai omat lapset, puoliso, oma äiti ja isä, sisarukset ovat aivan eri kategoriassa sekä pitkäaikaiset ystävät ja työkaverit sekä läheisimmät sukulaiset, joiden kuolema koskettaa kipeästi kuin jonkun henkilökohtaisesti tuntemattoman julkkiksen kuolema.  

Eihän tässä siitä suhteesta tai ikävöimisestä ollut kyse vaan näkemisestä yleensä.

Vierailija
105/129 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, montakin. Viimeksi viikko sitten.

Vierailija
106/129 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän ketjuun vastaili monta sellaista, jotka ovat joutuneet näkemään kuolleita ihmisiä työnsä puolesta. MUTTA on aivan eri asia nähdä oma läheinen esim. oma puoliso tai oma sisar, äiti, isä, isovanhempi jne.  kuolleena kuin ennestään tuntematon ihminen jossain patologian osastolla tai ruumishuoneella.  

En minäkään sure ja ikävöi samalla tavalla,ketään sellaista ihmisvainajaa, joka ei ole ollut mukana eläessään minun kanssani elämäni varrella.  Ja tottakai omat lapset, puoliso, oma äiti ja isä, sisarukset ovat aivan eri kategoriassa sekä pitkäaikaiset ystävät ja työkaverit sekä läheisimmät sukulaiset, joiden kuolema koskettaa kipeästi kuin jonkun henkilökohtaisesti tuntemattoman julkkiksen kuolema.  

Sitähän ei tässä mitenkään eritelty, kysymys oli että oletko nähnyt kuolleen ihmisen.

Olet oikeassa ap: n aloituksen suhteen kysymyksensä kera, mutta kunhan sivusin aiheeseen liittyen,  vaikka sitä ei kysyttykään. Sori kauheesti. Halusin vain tuoda esiin sitä puolta, että tietyissä ammateissa toimiessaan joutuu näkemään kuolleita ihmisiä enemmän. Ja luulenpa, että suhtautuminen kuolleeseen ihmiseen on erilaisempaa jollain tasolla.

Vierailija
107/129 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla viimeks.

Äsken kaksi ampiaista ikkunan välissä. 

Vierailija
108/129 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuolema luonnollista koskaan ole ollut, kuten täällä joku kirjoitti. Aina sitä on kulttuureissa kammottu ja siksi muuten vanhat naiset pesi ja puki vainajat. En nyt puhu tässä hoitajista, joille se vainaja ei mitään merkitse, vaan ihmisille joiden läheisiä he olivat. Kyse oli siitä, ettei haluttu traumatisoida sillä nuorempaa sukupolvea.

Vierailija
109/129 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Kysymys, miksi sen näkeminen on niin kamalaa joidenkin mielestä?

Vierailija
110/129 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen se joka kirjoitti tänne että olen nähnyt itsemurhan tehneen tyttäreni ruumiin. Poikani löysi hänet ja hälytti poliisit.

Osaatko kuvitella että miksi se oli mielestämme kamalaa ja pahinta mitä olemme nähneet? Haluatko kuvitella? Uskallatko?

Vierailija
111/129 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuolema luonnollista koskaan ole ollut, kuten täällä joku kirjoitti. Aina sitä on kulttuureissa kammottu ja siksi muuten vanhat naiset pesi ja puki vainajat. En nyt puhu tässä hoitajista, joille se vainaja ei mitään merkitse, vaan ihmisille joiden läheisiä he olivat. Kyse oli siitä, ettei haluttu traumatisoida sillä nuorempaa sukupolvea.

Kuolema on aina luonnollinen seuraus syntymästä.

Vierailija
112/129 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari sukulaista hautajaisissa. Kadulla yhden sairauskohtaukseen kuolleen. Ei jäänyt traumoja tai mitään. Onnettomuuden tai väkivallan uhria en kestäisi katsoa.

Vierailija
113/129 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossamme kävi eräässä asunnossa kodinhoitaja yksin asuvan vanhan miehen kotona viemässä ruoat jne. Eräänä päivänä kodinhoitaja tuli soittamaan ovikelloa ja sanoi puolihysteerisenä "tuolla on kuollut mies". No, soitto 112 ja sain tiedon että apua tulossa, ja sanoivat että mene katsomaan mikä on naapurissa tilanne. Kodinhoitaja oli jättänyt oven auki, ei suostunut enää tulemaan sisälle joten menin yksin, naapurin ukko oli kaatunut rukousasentoon sohvalle, polvet lattialla.

Ainoastaan alkkarit jalassa joten näki heti että toiminnot pettäneet koska ruskeaa tursusi alkkareiden reunoista ja lattia oli märkä.

112-väki ohjasi tunnustelemaan miehen kaulasta-niskasta mutta mitään ei tuntunut.

Odotin jonkin aikaa puhelin korvalla, sain sitten luvan sulkea puhelimen. Kodinhoitaja oli mennyt alaovelle odottamaan apujoukkojen tuloa ja minä odotin asunnossa. Ambulanssiväki tuli, totesivat tilanteen, soittivat ruumisauton ja poliisin, ja sain lähteä omille asioilleni.

Jälkeenpäin kuulin että kodinhoitajan käyntejä tarkastettiin ajatuksella että milloin oli asukas kuollut, ja myös kävi ilmi että asunnossa oli äijäremmi ryypiskellyt mutta minkäänlaisia väkivallan merkkejä ei löytynyt. Minäkään en todennut tappelun tai rymistelyn merkkejä asunnossa. 

Näitä sattuu mutta aina ikävä jos itse joutuu olemaan mukana!

Vierailija
114/129 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi ja olin paikalla kuoleman tapahtuessa. Toinen oli äitini ja toinen oli lapseni.

Halauksia.

Vierailija
115/129 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt sellaisen entisen naapurin joka kannettiin ruumiina pois asunnostaan autoon jossa tummennetut ikkunat jonka jälkeen "avaruuspuvuissa" asuntoa kävivät siivoamassa.

Vierailija
116/129 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen se joka kirjoitti tänne että olen nähnyt itsemurhan tehneen tyttäreni ruumiin. Poikani löysi hänet ja hälytti poliisit.

Osaatko kuvitella että miksi se oli mielestämme kamalaa ja pahinta mitä olemme nähneet? Haluatko kuvitella? Uskallatko?

Eiköhän tuollainen uhoaminenkin ole aika turhaa.

Vierailija
117/129 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junan alle jääneen. Kamala näky.

Millä lailla??

No, ihminen menee pieniksi kappaleiksi.

Olen nähnyt televisiosta ohjelman pätkän, jossa kerrottiin kiinalaisten itsemurhista ja osa tapahtumista oli ehkä onnettomuuksia. Junaraiteiden vierestä löytyi palanen. Näky jäi valitettavasti mieleeni. Paikalla oli nainen suremassa lähisukulaistaan.

Vierailija
118/129 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kuolleen hämähäkin. 

Vierailija
119/129 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita näkee tv:tä joka päivä.

Vierailija
120/129 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän ei tässä mitenkään eritelty, kysymys oli että oletko nähnyt ku

Olet oikeassa ap: n aloituksen suhteen kysymyksensä kera, mutta kunhan sivusin aiheeseen liittyen,  vaikka sitä ei kysyttykään. Sori kauheesti. Halusin vain tuoda esiin sitä puolta, että tietyissä ammateissa toimiessaan joutuu näkemään kuolleita ihmisiä enemmän. Ja luulenpa, että suhtautuminen kuolleeseen ihmiseen on erilaisempaa jollain tasolla.

Sitä tuskin on mahdollista sanoa, koska jokainen suhtautuminen on yksilöllistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän