Nuoren sairaanhoitajan palkka 5500€/kk, moniko tienaa yhtä hyvin
samantasoisella koulutuksessa? Mun mielestä järjettömän korkea palkka https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011573749.html
Kommentit (177)
Usealle sohvalla makoilevalle tulee yllätyksenä että TÖITÄ tekemällä tienaa hyvin.
Oon kans aikoinaan tehnyt pelkkää yöhoitajan työtä pari vuotta, olihan palkka lisien kanssa parempi kuin niillä jotka teki kaksivuoroa. Oon myös tehnyt kaksivuoroa niin että oon joka ikisen viikonlopun ja pelkkää iltaa töissä. Tää on ollut sitä aikaa kun peruspalkka oli 1900e. Kun peruspalkka on kohdillaan ei tarvitse uhrata muuta elämää töille.
Tälläiset uutiset on hyvä, että näkee hoitajana olevan mahdollisuuksia isompiin ansioihin. Mutta huono, koska jotkut nyt ajattelee että kaikki saa 5500 lisien kanssa, en oo koskaan saanut 5500e lisien kanssa tässä elämässä, korkein mitä koskaan oon saanut lisien kanssa on 3200e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa sairaanhoitajista ei tienaa lähellekään tuollaisia summia. Ei edes teholla.
Hyvin saanut nuori tyttö sitten korkean palkan.
V i t t u mitä ääliöitä tännekkin on eksynyt.
Osa-aikatyössä saan keskimäärin 1400-1600€/kk käteen n. 100 tunnilla/kk lisineen ja kilometrikorvauksineen. Riittää mulle. Ei ole tarvetta tienata enempää.
Vierailija kirjoitti:
Usealle sohvalla makoilevalle tulee yllätyksenä että TÖITÄ tekemällä tienaa hyvin.
Haista sinä boomeri pitkä paska, vedä v***u päähäsi ja pakene jätevuorelle.
Oon teholla töissä ja teen pääasiassa yötä 12t ja vähän päiviä 13t. Palkka vuodessa 55t lomarahoineen. En tee viikonloppuja, eli en saa sunnuntaikorvauksia. En joulua enkä juhannusta. Tapaukset on rankkoja, saattaa olla puoli päätä silpoutunut tai muuten kaikki sökönä enemmän tai vähemmän. Jonkun ne on pidettävä hengissä, lääkärit on enimmäkseen leikkauksissa, puhelimen päässä kuitenkin. Kevyempiäkin osastoja on.
Tervetuloa alalle, tänne kaivataan terävää porukkaa, etenkin nuoret miehet tervetuloa. Itsellä alkaa fysiikka loppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tossa on lisät mukana. Palkka ei ole noin iso!
Eikö lisät ole palkkaa? Tarkoitat kai ettei peruspalkka ole noin iso, vaan koska on tehnyt todella paljon öitä, viikonloppuja, hälyjä. On tuon yhden kuukauden palkka ollut noin iso. Lisätkin on palkkaa eli rahaa.
On, mutta harvemmin asentaja tekee töitä viikonloppuisin ja öisin ja saa lisiä. Vielä harvemmin hälyrahoja. Teollisuudessa ehkä, mutta siellä ovat palkat muuten toista luokkaa.
Itsellä brutto reilu 6000 37,5h työviikolla. Ei tuo kuulosta korkealta ympärivuorokautisia vuoroja tekevälle ihmisille.
Vuorotyötä ja ylitöitä tekemällä. Perus kk- palkka oli alle 3200. En kadehtisi noita tuloja verrattunat työmäärään ja vastuuseen.
Hyvät tulot on kyllä ja kunnioitettettava työ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekee 12h yövuoroja. Ei ole yhtään liikaa palkkaa siitä. Itse en tuohon hintaan uhraisi koko elämääni ja eläisi päinvastaisessa rytmissä kuin kaikki muut.
Minä teen myös yksinomaan 12h yövuoroja. En ole hoitaja vaan teollisuudessa tuottamassa niitä veroeuroja joilla sotehommia pyöritetään. Silti häviän yli 1000e/kk sairaanhoitajalle.
Vertaatko keskenään sitä, että joku pitää hengissä lapsia, eli hukkuneita, liikenneonnettomuusuhreja, sydänkeuhkokoneessa ja hengityskoneessa pidettäviä lapsia, ja sinä pidät koneet käynnissä täysin ilman aivotoimintaa?
Karsee liksa tuollaisesta hommasta. Ja koko ajan ne ulisee, että huonot liksat, huonot liksat. Täytyy lähteä Norjaan. No Norjan palkkatasolla niille jää siellä vain 600 enemmän käteen ja elintasomenot ovat korkeammat kun Suomessa.Tämä on justiinsa sitä propagandaa mikä meille on syötetty median tasolla että ovat alipalkattuja naisia. Eivät ole. Aina on ollut töitä eli ei ole tarvinnut työttömyysjaksoista kärsiä kuten muilla aloilla työskentelijät ovat joutuneet.
Tämä nainen on sentään ns. etulinjassa töissä tekemässä jotain yhteiskunnalle välttämätöntä ja konkreettista. Ympäri viikon ja vuorokauden.
Minä teen etänä tämänhetkisessä projektissa jotain absurdia p*skaa, josta kukaan ei tunnu tietävän mitään eikä toisaalta näytä myöskään kiinnostavan. Vakituinen kuukausipalkka 5500€/kk. Sitten ovat erikseen nämä kehityksen suunnittelijat, suunnittelun kehittäjät ja muut palaverikoneet ylempänä hierarkiassa, palkka alkaen 7000€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen Attendolla sairaanhoitajana päivätyössä. Palkka on kahdella kokemuslisällä n.2970€/kk.
Totuu on että tämä on oikea tasoa Suomessa, muualla tuo olisi pieni. Työ on vuorotyötä, siitä pitää saada kunnon palkka, hemmetin raskasta 3 vuorossa työskennellä, kokemusta on vuosia sitten, vaihdoin alaa.
Vierailija kirjoitti:
Karsee liksa tuollaisesta hommasta. Ja koko ajan ne ulisee, että huonot liksat, huonot liksat. Täytyy lähteä Norjaan. No Norjan palkkatasolla niille jää siellä vain 600 enemmän käteen ja elintasomenot ovat korkeammat kun Suomessa.Tämä on justiinsa sitä propagandaa mikä meille on syötetty median tasolla että ovat alipalkattuja naisia. Eivät ole. Aina on ollut töitä eli ei ole tarvinnut työttömyysjaksoista kärsiä kuten muilla aloilla työskentelijät ovat joutuneet.
No tässäkään sulla ei ole mitään käryä mistä puhut. Sairaanhoitajillakin on työttömyyttä - oli ysärin lamassa ja nyt koko ajan nousevissa määrin.
Vierailija kirjoitti:
Sinä joka yrität (huonolla menestyksellä) päteä sote-alan amk-tutkintojen laajuudesta niin tarkista nyt hyvä ihminen mistä puhut ennen kommentoitiasi. Sh on 3,5v tutkinto. Terkat ja ensihoitajat on 4v tutkintoja. Kätilöiden amk-tutkinto on 4,5v mittainen.
Mutta sairaanhoitajakoulutus ei kestä 15v, niin kuin tuo yksi väitti.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo verotus Suomessa ihan hirveä!
Itselläni on vaatimaton amistason työ ja nettona jää käteen yli 2000 €, tällä yli 5000 € tienaavalla tehohoitajalla vain 1500 € enemmän.
Arvokasta työtä kyllä tekee, pitää pieniä ihmisiä elämän syrjässä kiinni. 🤍 Siitä voisi maksaa vaikka enemmänkin.
Sisko on ollut töissä tuolla, lasten raskaan tehohoidon yksikössä, ei jaksanut pitkään, niinkuin yksi vanhempi hoitaja sanoi, se on kuin sotatanner. Lapista saakka vaikeimmat tapaukset, kaikki hengityskoneissa ja kiire kiire, hoitajat tekee samaa työtä mitä lääkärit normiosastolla. Vieläkin hänellä on muistissa pahimmat tapaukset. On mieluummin sellaisella osastolla jossa lääkäri määrää lääkemäärät ja tutkimusnäytteet ja verensiirrot kuin itse joutuu kiireessä yksin säätämään. Onneksi on fiksuja hoitajia ja niitä riittää tuonnekin..
Nuori hoitaja sanoi haastattelussa että on iloinen jos työvuoron jälkeen sekä hän että lapsi ovat hengissä.
Vertaatteko omaa työtänne tähän?
Matematiikka ei nähtävästi ole kaikkien vahvin puoli ja olisi hyvä ottaa huomioon se, että putkiasentaja on valmis lähtemään tienaamaan ammattitöihin 12 vuoden koulutuksen jälkeen, sairaanhoitaja 15 vuoden. Lukion tai amiksen LVI-asentajalinjan käynyt voi lähteä opiskelemaan sairaanhoitajaksi, eli asentajallakin menisi vielä 3 vuotta enemmän jos haluaisi sairaanhoitajaksi.