Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoren sairaanhoitajan palkka 5500€/kk, moniko tienaa yhtä hyvin

Vierailija
17.11.2025 |

samantasoisella koulutuksessa? Mun mielestä järjettömän korkea palkka https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011573749.html

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin tienaan opettajana tonnin vähemmän kevyemmästä ja rennommasta duunista. Ei tarvitse valvoa öitä ja viikonloput ovat vapaita. Niin ja pitkät lomat.

Vierailija
42/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutussa mainittiin lisien myötä palkan nousevan vähän yli 5000 €. Tämän ketjun otsikossa 5500 eli reipas pyöristys.

Minusta on hyvä, ettei enää tarvitse valittaa sairaanhoitajien pienistä palkoista. Toivottavasti alalle opiskelisi jatkossa motivoitunutta ja osaavaa väkeä.

Siis katsoitko tämän hoitajan viedonnloppuun? Muutaman kympin vajaa 5500€/kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni jo 3000€ on älyttömän hyvä noin lyhyellä koulutuksella. Moni tienaa pari tonnia paljon korkeammilla koulutuksilla.

Lyhyt koulutus? Peruskoulu, Lukio ja 3vuotta amk. 15vuotta yhteensä. Ei kovin lyhyt mielestäni

Huomattavasti lyhyempi kuin vaikka opettajilla joista monet tienaa hieman yli 2000€

Joo, jos on osa-aikainen tai tekee jotain tunteja jossain, mutta löysin tiedon, että "peruskoulun luokanopettajan peruspalkka on 1.2.2025 alkaen vähintään 2 994,85 € kuukaudessa"

Vierailija
44/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole järjettömän korkea, jos tosiaan tekee pääosin yövuoroja ja viikonloppuja. Itse tienaan sairaanhoitajana päivätyössä noin 3900 e/kk. 

Oikeesti, moniko tienaa amk koulutuksella 3900€ päivätöissä? Ihan sairaan hyvä palkka. 

Niin onkin, olen erittäin tyytyväinen palkkaani ja työhöni. 

3900€ sairaanhoitajannpäivätyöstä ja silti suurin osa teistä valittaa huonoa palkkaa???

Vierailija
45/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon klikkiotsikointia taas. Perus sähköpenakin tienaisi tuon verran jos painaisi pelkkää yövuoroa ja 12tunnin päiviä varsinkin viikonloppuisin. Kateelliset ja köyhät täällä taas narisee

Vierailija
46/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitäköhän tienaa amk-insinööri,yo pohjakoulutus. Eli vastaava koulutus ja työ tuskin vaativampaa. Mut kun ne on yleensä miehiä niin eihän niiden palkasta veetuilla.

Vierailija
47/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole järjettömän korkea, jos tosiaan tekee pääosin yövuoroja ja viikonloppuja. Itse tienaan sairaanhoitajana päivätyössä noin 3900 e/kk. 

Oikeesti, moniko tienaa amk koulutuksella 3900€ päivätöissä? Ihan sairaan hyvä palkka. 

3900€ sairaanhoitajannpäivätyöstä ja silti suurin osa teistä valittaa huonoa palkkaa???

Suurin osa ei saa niin paljon päivätyöstä. 

Vierailija
48/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ei saa niin paljon päivätyöstä. 

Toiset saa, toiset ei? Onko se osaamisesta kiinni?

Vierailija
49/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni AMK-insinööri tienaa tuon (tai vähän yli tai alle) ihan päivätyöstä. Yleensä vielä joustava työaika ja etätyömahdollisuus. Myös ne pankin AMK-tradenomit tienaa päivätyöstä ihan mukavasti.

Vierailija
50/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen Attendolla sairaanhoitajana päivätyössä. Palkka on kahdella kokemuslisällä n.2970€/kk.

---------

Minä olen akateeminen, opiskellut yliopistossa 6.5 vuotta ja palkka sama. Ole siis onnellinen!

Vierailija
51/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on n. tonnin pienempi palkka päivätyössä. Ei todellakaan moni tienaa päivätyössä noin hyvin.

Vierailija
52/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen Attendolla sairaanhoitajana päivätyössä. Palkka on kahdella kokemuslisällä n.2970€/kk.

---------

Minä olen akateeminen, opiskellut yliopistossa 6.5 vuotta ja palkka sama. Ole siis onnellinen!

Niin valitinko mä jossakin? En tietääkseni. Kunhan kerroin oman palkkani, että ei kuvitella kaikkien sairaanhoitajien tienaavan noin paljon.

Vierailija
53/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitäköhän tienaa amk-insinööri,yo pohjakoulutus. Eli vastaava koulutus ja työ tuskin vaativampaa. Mut kun ne on yleensä miehiä niin eihän niiden palkasta veetuilla.

Ja amis se vaan tienaa vielä enemmän. Miesten palkasta ei vettuilla kun suurin osa on yksityisellä töissä. Yksityiset yritykset saavat maksaa mitä haluavat. Sairaanhoitajat, samoin kun poliisit ja palomiehet. Valtion pakollinen kuluerä.

Vierailija
54/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi DI tienaa siistissä sisätyössä  0800-1530, enemmän ku ekana vuonna jo.

Vierailija
55/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen päivätöissä ja oma palkkani on bruttona 3100e. Sis. yksi kokemuslisä ja vaativan työn lisä.

Vierailija
56/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---------

Itse olet alasi valinnut

Vierailija
57/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni jo 3000€ on älyttömän hyvä noin lyhyellä koulutuksella. Moni tienaa pari tonnia paljon korkeammilla koulutuksilla.

Kuka tienaa pari tonnia ylemmällä korkeakoulututkinnolla?

Vierailija
58/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie tienasin vuonna 2024 70800 euroa lähoihoitajana kotihoidossa. Voi sanoa että melkein asuin töissä.

Vierailija
59/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova on hoitsulla palkka.

Itsellä ylempi korkeakoulututkinto, työuraa takana noin 30 vuotta, kaikki lisät tienattu, mutta siisti päivätyö ja sisätyö, tosin *kuraportaassa*. Palkka bruttona noin 4700.

Vierailija
60/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylitöillä pääsee melko hyviin tienesteihin jos saa viikonloppuisin niitä tehdä. Sunnuntailta tuplapalkkaa. Laiskat kadehtii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä