Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoren sairaanhoitajan palkka 5500€/kk, moniko tienaa yhtä hyvin

Vierailija
17.11.2025 |

samantasoisella koulutuksessa? Mun mielestä järjettömän korkea palkka https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011573749.html

Kommentit (127)

Vierailija
21/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole järjettömän korkea, jos tosiaan tekee pääosin yövuoroja ja viikonloppuja. Itse tienaan sairaanhoitajana päivätyössä noin 3900 e/kk. 

Vierailija
22/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni jo 3000€ on älyttömän hyvä noin lyhyellä koulutuksella. Moni tienaa pari tonnia paljon korkeammilla koulutuksilla.

Kyse ei ole koulutuksen pituudesta vaan työn vaativuudesta. Et pärjäisi lasten teho-osastolla itse.

Onko teho kauheen paha? Oma vauva oli teholla pitkään ja hänellä oli oma hoitaja koko ajan valvomassa, ei se nyt kovin rankalta vaikuttanut että vahti vauvaani lakkaamatta joka kuitenkin oli ihan hyvässä kunnossa periaatteessa. Nukkui ja söi välillä.

Luulet, että sinun vauvasi oli hänen ainoa ja vaativin asiakas koko työuransa aikana? 

No ehkä hänellä oli uransa ainoat helpot viikot vauvani kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni jo 3000€ on älyttömän hyvä noin lyhyellä koulutuksella. Moni tienaa pari tonnia paljon korkeammilla koulutuksilla.

Lyhyt koulutus? Peruskoulu, Lukio ja 3vuotta amk. 15vuotta yhteensä. Ei kovin lyhyt mielestäni

Huomattavasti lyhyempi kuin vaikka opettajilla joista monet tienaa hieman yli 2000€

Vierailija
24/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienaan sh:na suunnilleen saman, mutta se tosiaan vaatii sen, että tekee yövuoroja ja kaikki viikonloput. Moni ei siihen suostu meilläkään, ja minäkin vain siksi, että on pakko, sillä puolisoni ei pääse työmarkkinatuelta sairaseläkkeelle, johon kuuluisi.

N33

Vierailija
25/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ansioilla hän on päässyt niin hyväpalkkaiseen työpaikkaan eli mikä erikoistumisala? Ja kuinka paljon hän tekee viikonloppu- ja yövuoroja?

Vierailija
26/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa sairaanhoitajista ei tienaa lähellekään tuollaisia summia. Ei edes teholla.

Nyt puhutaan brutosta, kuten aikuiset. 

Valtaosa sairaanhoitajista ei tienaa bruttonakaan viittä tonnia. 

Vierailija
27/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutussa mainittiin lisien myötä palkan nousevan vähän yli 5000 €. Tämän ketjun otsikossa 5500 eli reipas pyöristys.

Minusta on hyvä, ettei enää tarvitse valittaa sairaanhoitajien pienistä palkoista. Toivottavasti alalle opiskelisi jatkossa motivoitunutta ja osaavaa väkeä.

Vierailija
28/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole koulutuksen pituudesta vaan työn vaativuudesta. Et pärjäisi lasten teho-osastolla itse.

Onko teho kauheen paha? Oma vauva oli teholla pitkään ja hänellä oli oma hoitaja koko ajan valvomassa, ei se nyt kovin rankalta vaikuttanut että vahti vauvaani lakkaamatta joka kuitenkin oli ihan hyvässä kunnossa periaatteessa. Nukkui ja söi välillä.

Vastasyntyneiden teho on aivan erilainen paikka kuin lasten teho.

Vierailija
29/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt koulutus? Peruskoulu, Lukio ja 3vuotta amk. 15vuotta yhteensä. Ei kovin lyhyt mielestäni

Huomattavasti lyhyempi kuin vaikka opettajilla joista monet tienaa hieman yli 2000€

Hyvin harva opettaja tekee viikonloppu- ja yötöitä, joista tulisi lisiä. Hoitajat tekevät.

Vierailija
30/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä ansioilla hän on päässyt niin hyväpalkkaiseen työpaikkaan eli mikä erikoistumisala? Ja kuinka paljon hän tekee viikonloppu- ja yövuoroja?

No siellähän se kaikki lukisi uutisessa, jos vaivautuisit katsomaan. 

Vierailija
31/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole järjettömän korkea, jos tosiaan tekee pääosin yövuoroja ja viikonloppuja. Itse tienaan sairaanhoitajana päivätyössä noin 3900 e/kk. 

Oikeesti, moniko tienaa amk koulutuksella 3900€ päivätöissä? Ihan sairaan hyvä palkka. 

Vierailija
32/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lokakuun palkkaerittelystä löytyy merkintä 119 tunnista yötyötä". Suurimmalle ei tuollainen toimi. 

Vierailija
33/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutussa mainittiin lisien myötä palkan nousevan vähän yli 5000 €. Tämän ketjun otsikossa 5500 eli reipas pyöristys.

Minusta on hyvä, ettei enää tarvitse valittaa sairaanhoitajien pienistä palkoista. Toivottavasti alalle opiskelisi jatkossa motivoitunutta ja osaavaa väkeä.

5490,34€ on hänen tarkka palkka

Vierailija
34/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Absurdia onkin että nämä huippupalkat koskee vain julkista. Meillä yksityisellä palkka on huomattavasti matalampi.

Vierailija
35/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti, moniko tienaa amk koulutuksella 3900€ päivätöissä? Ihan sairaan hyvä palkka. 

Niin onkin, olen erittäin tyytyväinen palkkaani ja työhöni. 

Vierailija
36/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tienasin 15t eur/kk, olin 30 päivää yövuorossa. Jutun taso nolla, klik, klik, klik

Vierailija
37/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luetun ymmärtäminen!!!! Lue se juttu 

Vierailija
38/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni tienaa raksalla n3800€ päivätöissä. Ja ihan perus amis tausta. 

Vierailija
39/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa sairaanhoitajista ei tienaa lähellekään tuollaisia summia. Ei edes teholla.

Hän tekee paljon yövuoroja ja pyhätöitä. Siitä ne ansiot tulevat. 

Vierailija
40/127 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvetin lisiä? Tyttöhän tehnyt yöt töitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä