Pitääkö hääkutsussa erikseen mainita, että lapsettomat häät vai riittääkö kutsuttujen nimet kuoressa?
Etiketin mukaanhan vain heidät on kutsuttu, keiden nimet lukee kuoressa. Mutta voiko siihen luottaa, että ihmiset osaavat etiketin eivätkä tuo ylimääräisiä mukana?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osallistu häihin, joihin ei voi tulla lapsen kanssa. Nykyajan hulluutta sulkea lapset ulos häistä. Jotenkin kertoo tästä nykyajan mädännäisyydestä muutenkin. Ei kiinnosta osallistua tuommoisiin kemuihin.
Sama täällä, jättäisin väliin.
Mikä on syy, että lapset eivät saisi tulla mukaan juhlaan?
Jokainen lapsi vie paikan aikuiselta joka aidosti halutaan juhliin. Lapset eivät valitettavasti osaa nykypäivänä käyttäytyä niin että heistä ei ole juhlissa häiriötä. Lapsille ei useinkaan kelpaa sama ruoka kuin aikuisille.
Aina vika ei ole myöskään lapsissa vaan myös heidän vanhemmissaan. Eihän sitä nyt voi huutavan kakaran kanssa lähteä ulos kirkosta kun jää sormusten vaihto näkemättä ja se on vaan
Joo tuo on ihan uskomatonta miten jotkut vanhemmat seuraavat vain vierestä ihaillen kun heidän lapsensa sikailee. Muuallakin kuin häissä esimerkiksi kaupassa. Lapsi räplää kaikkea ja leikkii myytävänä olevilla tuotteilla ja on muka niin suloista että! Annetaan huutaa ja mekastaa niin lujaa kuin huvittaa koska kyllähän nyt maailmaan ääntä mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Nää lapsivihasta valittajat on käsittämättömiä. Jos joku ei halua lapsia juhliin niin onko se teiltä pois? Ei ketään kiinnosta katsella riehuvia taaperoitanne tai kuunnella vauvojen koliikkiitkua kesken vihkimisten.
Itse ravintola-alalla työskentelevänä näki huonosti käyttäytyviä lapsiperheitä pilvin pimein. Jättelivät kaameita sotkuja taakseen yms ... Ja itse muistan kun joskus 7-8 vuotiaana olin syömässä perheeni kanssa niin samassa ravintolassa 2 taaperoa juoksenteli ympäri salia ja kirkui... ja toisesta leijaili vielä kunnon paskanhaju meidän pöytään kun kirmasi ohi. Ihanaa.
Ravintola on vaarallinen paikka riehua! Siinä voi käydä tosi huonosti jos lapsi juoksee ruokia tai astioita kantavaa työntekijää päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osallistu häihin, joihin ei voi tulla lapsen kanssa. Nykyajan hulluutta sulkea lapset ulos häistä. Jotenkin kertoo tästä nykyajan mädännäisyydestä muutenkin. Ei kiinnosta osallistua tuommoisiin kemuihin.
Juuri näin .pysy poissa. Ne ovat hääparin päättämät juhlat.😝
No niin pysynkin. Nolo hääpari. Tuskin ollaan tekemisissä hirveästi tämän jälkeen muutenkaan.
Mitä noloa siinä on ?
sinä tässä nolo olet. Et osaa mennä toisten asemaan ja lisäksi häiden vuoksi, koska hääpari ei taivu sinun tahtoon ( kuka on nolo ? ) lopetat ystävyyden.
kasva aikuiseksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, jättäisin väliin.
Mikä on syy, että lapset eivät saisi tulla mukaan juhlaan?
Koska olet nuuka lahjan suhteen ja lapsesi ei osaa käyttäytyä ? Näin tuli ekana mieleen
Kasvattakaa ne lapsenne käyttäytymään. Nimittäin just teidän perheen kammottavat kakarat saattaa olla se syy, että koko häät on kokonaan lapsettomat. Meillä lähipiirissä tällainen tilanne, yhdessä perheessä kolme lasta, joilla ei ole käytöstapoja ollenkaan. He olivat lopulta syy, että kaikki lapset jäi kutsulistalta pois. Muuten oltaisiin varmaankin jätetty rajaus pois, tilaa ja varaa olisi ollut lapsetkin kutsua.
Häät olivat hiukan perinteistä bilehenkisemmät sitten lopulta, ja olen tyytyväinen että toimittiin just noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin .pysy poissa. Ne ovat hääparin päättämät juhlat.😝
Niin, tästä herääkin kysymys, että kenelle häät oikeastaan ovat?
Oletan, että sinun mielestäsi ne ovat vain hääpärille ja muiden tehtävänä on toimia statisteina hääparin sanelemassa näytelmässä.
Perinteisesti häät eivät kuitenkaan ole olleet ainoastaan hääparin juhla, vaikka he toki ovatkin pääosassa, vaan kyseessä on ollut myös sukujuhla.
Häät, ja sen puoleen kaikki muutkin juhlat - synttärit, valmistujaiset - on "juhlakaluille" ja niille jotka he ovat halunneet kutsua.
Kai pitää sekin huomioida että vaikkapa ripille tai yo:ksi päässeiden juhlat yleensä maksaa vanhemmat, eli kai vanhempien sitten pitää saada niitä omia kutsuttaviaankin sinne. Mutta jos hääpari itse häänsä kustantaa, he todellakin itse päättävät keitä kutsutaan, eikä ole olemassa yhtäkään ns. pakkokutsuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää lapsivihasta valittajat on käsittämättömiä. Jos joku ei halua lapsia juhliin niin onko se teiltä pois? Ei ketään kiinnosta katsella riehuvia taaperoitanne tai kuunnella vauvojen koliikkiitkua kesken vihkimisten.
Itse ravintola-alalla työskentelevänä näki huonosti käyttäytyviä lapsiperheitä pilvin pimein. Jättelivät kaameita sotkuja taakseen yms ... Ja itse muistan kun joskus 7-8 vuotiaana olin syömässä perheeni kanssa niin samassa ravintolassa 2 taaperoa juoksenteli ympäri salia ja kirkui... ja toisesta leijaili vielä kunnon paskanhaju meidän pöytään kun kirmasi ohi. Ihanaa.
Ravintola on vaarallinen paikka riehua! Siinä voi käydä tosi huonosti jos lapsi juoksee ruokia tai astioita kantavaa työntekijää päin.
Ja jotenkin Pirkkoyrmelin vanhemmat saa tapahtuneen sen työntekijän syyksi. "Kirjoitetaan nyt ainakin paska arvostelu tästä ravintolasta, meidän lapsihan pahoinpideltiin siellä".
Vierailija kirjoitti:
Häiden pitäisi olla yhteinen iloinen perhejuhla. On ihan kammottavaa lukea näitä nykyisten nuorten ihmisten itsekkäitä vuodatuksia. Etiketistä ei ymmärretä mitään ja oma apinanego on kuin jollain kuninkaallisella. Ei niin vieraita työtovereita tarvitse häihin kutsua, ettei edes heidän lapsiaan tunne. Eiväthän lapset ikinä opi käytöstapoja, jos eivät niitä saa harjoitella. Parkuvien taaperoiden äidit voivat istua kirkon takapenkissä ja mennä heti ulos, jos huuto alkaa.
Milloin häät on ollut yhteinen iloinen perhejuhla ? Viina virtaa, tapellaan, osa päätyy putkaan jne. Siinä sitä iloista juhlaa perhejuhlaa. Lapsia ei ole kenenkään pakko kutsua jos ei itse halua. Meni sukulaisia naimisiin jo 60-70 luvulla eikä lapsia kutsuttu tai vanhemmat eivät ottaneet mukaan kun olivat liian pieniä. Itsekin olin 7 vuotias ennen kuin häihin mukaan otettiin, kun silloin vaadittiin lapsiltakin jaksamista istua kirkossa ja juhlapaikalla piti myös osata jonkinlaiset käytöstavat
Vierailija kirjoitti:
Häiden pitäisi olla yhteinen iloinen perhejuhla. On ihan kammottavaa lukea näitä nykyisten nuorten ihmisten itsekkäitä vuodatuksia. Etiketistä ei ymmärretä mitään ja oma apinanego on kuin jollain kuninkaallisella. Ei niin vieraita työtovereita tarvitse häihin kutsua, ettei edes heidän lapsiaan tunne. Eiväthän lapset ikinä opi käytöstapoja, jos eivät niitä saa harjoitella. Parkuvien taaperoiden äidit voivat istua kirkon takapenkissä ja mennä heti ulos, jos huuto alkaa.
Me nykynuoret mentiin naimisiin 47- ja 48- vuotiaina, ja ihan etikettiä miettimättä häihin kutsuttiin vain muutama hyvä ystävä. Ei lapsia, ei sukulaisia. (Eikä pappia).
Ja tuo toteamasi "Parkuvien taaperoiden äidit voivat istua kirkon takapenkissä ja mennä heti ulos, jos huuto alkaa." Niin. Mutta kun ei ne välttämättä tajua. Siinä vaan hymyillään kun se meidän taapero on niin eläväinen ja tuo vähän fiilinkiä tuohon papin tylsän puheen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Kasvattakaa ne lapsenne käyttäytymään. Nimittäin just teidän perheen kammottavat kakarat saattaa olla se syy, että koko häät on kokonaan lapsettomat. Meillä lähipiirissä tällainen tilanne, yhdessä perheessä kolme lasta, joilla ei ole käytöstapoja ollenkaan. He olivat lopulta syy, että kaikki lapset jäi kutsulistalta pois. Muuten oltaisiin varmaankin jätetty rajaus pois, tilaa ja varaa olisi ollut lapsetkin kutsua.
Häät olivat hiukan perinteistä bilehenkisemmät sitten lopulta, ja olen tyytyväinen että toimittiin just noin.
Siskon häissä oli sama tilanne. Miehensä hyvän ystävän lapset ovat niin huonokäytöksisiä että lopulta päätyivät jättämään kaikki lapset pois koska olisi epäreilua kieltää vain yhden perheen lapset.
Ei voi olettaa ihmisten ymmärtävän yhtään mitään.
Pitää. Tai kersoolta ainakin pääsymaksu.
Pitäisi olla säädetty lailla ettei niitä hirviöitä saa pääsää lähellekään hääpaikkaa.
"Ei kakaroita, räkkipukuja eikä samaa sukupuolta olevia pariskuntia."
Vierailija kirjoitti:
"Ei kakaroita, räkkipukuja eikä samaa sukupuolta olevia pariskuntia."
Samaa sukupuolta olevat pariskunnat ovat mitä tervetulleimpia! He eivät tee lisää rääkyviä sinappikoneita tähän maailmaan.
Pitää todellakin mainita erikseen.
Miksi lapsia tehneet olettavat, että ne kutsutaan automaattisesti mukaan? Eiväthän lapset ole kutsujan ystäviä vaan niiden vanhemmat!
Vierailija kirjoitti:
Yleisellä tasolla, vaikea opettaa lapsia miten häissä ollaan, kun eivät sinne ole tervetulleita. Hautajaisiin sen sijaan saavat tulla. Olisi toki kiva viedä jonnekin illoisempiin juhliin kuin hautajaiset. Olen kerran ollut muutamissa häissä jonne lapsetkin oli tervetulleita, ei heistä sen kummempaa häiriötä ole, kuitenkin pienten lasten kanssa lähtevät suht ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan okei, että jäätte pois. Ei haittaa ollenkaan.