Irtisanomiset on loppujen lopuksi ok
Pitää ihmiset dynaamisina ja pakottaa aktiivisuuteen
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa pelkkää negatiivisuutta, ei ihme että suomella menee huonosti. Positive vibes only!
Tää maa saa mun mielestä valua viemäristä alas. En jaksa enää yrittää, se ei ole tuonut mulle mitään. Olen kokoaikatyössä ja joudun tässä kuussa miettimään ostanko uudet kunnolliset talvikengät vai haluanko loppukuustakin syödä kunnon ruokaa enkä vain makaronivelliä. Sairasta sanon minä. Ei oikein hymyilytä tsori.
Mihin sun palkka menee?
Elämiseen.
Onko sulla jotain velkoja maksettavana, vai miksi ei palkka riitä normaaleihin kuluihin? Vai etkö vain osa
Normaaleihin kuluihin". Ihanko oikeasti sun mielestä nykyelämisen kulut ovat edelleen "normaaleja"? Ruoka ja asuminen pelkästään on todella kallista nykyään. Palkallani pärjäsi aiemmin, mutta vaan ei enää. Kaikki on nykyään niin kallista, mutta palkat ei nouse. Hintatason ja palkkojen epäsuhde on aivan älytön tässä maassa. Minusta se on sairasta, että tässä maassa tavallisen työssäkäyvän täytyy pohtia, että voiko ostaa itselleen omasta palkastaan jotain ilman, että pitää laskea senttejä loppukuusta, että saa kunnollista ruokaa. Eikö se sinusta ole sairasta. Vai oletko vain sokea vai kultalusikka p*rseessä syntynyt, jolla ei ole tavallisen ihmisen elämästä mitään käsitystä, mutta pätemisentarve on kova. Vai oletko vain perinteinen lammas?
Olen elänyt toimeentulotuen varassa ja pystyin silloinkin elämään ihan hyvää elämää, ostamaan lääkkeet ja ruokaa ja vaatteita. Tarkkaan piti tietenkin talous suunnitella ja karsia monia tarpeellisiakin menoja.
Mitä enemmän yritti päästä pois siitä tilanteesta, sitä enemmän tuloja leikattiin. Ai, sä yrität opiskella, no me kuule leikataan näitä sun tukia, jne.jne. Pääsin silti pois köyhyydestä.
Oikeasti pienelläkin palkalla olen aina pärjännyt paremmin kuin toimeentulotuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela näkee joulukuussa pankkitilit.
"Hallitus haluaa sosiaalitukihuijarit esiin tutkimalla ihmisten pankkitilejä. Säästö 5 miljoonaa euroa väärinkäytöksiä."
Jaahas, tämä ihminen ei tarvitse toimeentulotukea, kun näköjään hänen vanhempansa on maksanut vuokran.
Vanhempien kannattaa antaa rahat käteisenä, niin ei kela vähennä niitä toimeentulotuesta eikä verottaja iske väliin.
Tässä suhteessa mikään ei muutu. Toimeentulotuelle pudonnut joutuu joka tapauksessa siirrymään käteistalouteen voidakseen pitää itsellään varakassan. Sitä tarvitaan kun kelan tt-päätöksistä oman kokemuksen perusteella oli neljä viidestä virheellisiä tt-tukea hakevan haitaksi. Oikaisua odoteltaessa on kuitenkin maksettava vuokrat ja syötävä.
Ilman vararahaa yksikin virheellinen kelan päätös vie tuen saajan perheineen pahaan ahdinkoon. Kun ruoan maksaa käteisellä niin puskurin ansiosta selviää päätöksen korjaukseen asti. Sitten nostetaan tililtä vararahoista käytetty määrä rahaa ja laitetaan takaisin talteen.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset vaipuu heti epätoivoon jos irtisanotaan, ei kannata. Yksi ovi sulkeutuu niin toinen aukeaa
Ei kyllä aukea kun ikää on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, tämä ihminen ei tarvitse toimeentulotukea, kun näköjään hänen vanhempansa on maksanut vuokran.
Vanhempien kannattaa antaa rahat käteisenä, niin ei kela vähennä niitä toimeentulotuesta eikä verottaja iske väliin.
Mutta ei pidä opettaa siihen että, vastikkeetonta rahaa jakelee lapsilleen tai että, tilapäiselle toimeentuelle jääminen olisi joku ratkaisu mihinkään. Voihan se olla ikävä paikka lapselle kun toinen aikuinen kertoo että, äitinsä tai isänsä on idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset vaipuu heti epätoivoon jos irtisanotaan, ei kannata. Yksi ovi sulkeutuu niin toinen aukeaa
Alkon ovi?
Hyvä ovi on! Paras ovi, oikeastaan!
Kyllä. Tämän kyykyttäjä roistovaltion kanssa täytyy kikkailla, että pystyy elämään tätä elämää edes jotenkuten.