Mikä mussa on vialla?
Välillä ahdistaa niin paljon, että menen toimeettomaksi ja itken tuntikausia puhkeen. Ahdistustestissä kohtalainen tulos. ADHD papereita joutunut täyttelemään, niihin en ole saanut lääkäriltä vielä kommentteja. Pelottaa, että olen sekoamassa.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan on jatkunut?
Keskittymisoireita pitkään ja viime vuosina tullut ahdistus. 2016 taisin saada ensimmäisen ahdistuskohtauksen. -Ap
Miksi sinulle ei aloiteta neuroleptilääkitystä, niinkuin minulle aloitettiin tuossa tilanteessa ja elämäni pilattiin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulle ei aloiteta neuroleptilääkitystä, niinkuin minulle aloitettiin tuossa tilanteessa ja elämäni pilattiin?
Mikä diagnoosi sinulla on?
Korona-ajan jälkeen minullekin tuli ahdistusta. Silloin kun kaikki taas avautui ja ihmiset liikkuivat enemmän. Se on nyt onneksi helpottanut, mutta vaikeaa oli välillä mennä vaikka kauppaan.
Kirjoita paperille asiat, paikat ja ihmiset jotka ahdistavat. Sitten tee asialle jotain, ettei ahdistaisi liikaa esim. päätä itse elämäsi suunnista. Yrittääkö joku kontrolloida sua ja haluaisitkin päättää itse vai joku muu asia. Entä aiheuttaako alkoholi jotain tms. Stressi, väsymys, ympäristö, intenetmateriaali, some, musiikki? Luultavasti keho/pää reagoi johonkin asiaan, mutta missä on ne ahdistuksen lähteet. Se mikä on arjessa toiselle normaalia, ei sovi toiselle. Entä hormonien tasapaino ja aivokemia, vitamiinit, ruoka/juoma jne.
Vierailija kirjoitti:
Miten sinulle on ahdistukseen annettu neuroleptejä? Nyt jätät kyllä jotain kertomatta.
Hoitamaton ADHD aiheuttaa ahdistusta. Monella ADHD-potilaalla on kombinaatio ADHD ja ahdistuneisuushäiriö.
AIKUISEN ADHD:hen liittyy usein muita mielenterveyden häiriöitä. ADHD voi olla taustatekijä esimerkiksi mieliala- tai ahdistuneisuushäiriön takana. Hoitamaton ADHD voi haitata opintoja ja työllistymistä ja suurentaa psykiatristen häiriöiden, syrjäytymisen ja päihteiden liikakäytön riskiä.
On täysin normaalia, että ahdistuksessa pelkää tulevansa ns. hulluksi. Yritä joogaamista, käy kävelyllä päivittäin. 😊
Raskas työ vapauttaa noista höpötys sairauksista.
Lapio käteen ja kaiva vaikka ojaa suolle.
Vierailija kirjoitti:
Raskas työ vapauttaa noista höpötys sairauksista.
Lapio käteen ja kaiva vaikka ojaa suolle.
On aivan totta, että tarvitsisin tekemistä. Ajatukset muualle jottei niitä tulisi ajateltua. -Ap
Nyt yrität hoitaa itsesi vain kuntoon. <3
Ahdistuneisuushäiriöt ovat todella yleisiä.
Yleistyneen ahdistuneisuushäiriön tyypillisimpiä oireita ovat ahdistuksen tunne, pelko-, katastrofi- ja huoliajatukset, jatkuva murehtiminen, sisäinen levottomuus, jännittyneisyys, väsymys, vaikeus nukahtaa ja pysyä unessa, keskittymisvaikeudet, ärtyneisyys, vapina, hikoilu, pahoinvointi, puristus rinnassa, sydämentykytys, puutumisen tunne, hengenahdistus ja kuolemanpelko.
Lisäksi mahdollinen ADHD pahentaa oireita.
Minä en halua lääkkeitä, mahdolliseen ADHDhenkaan. Neuvoja tarvitsisin kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua lääkkeitä, mahdolliseen ADHDhenkaan. Neuvoja tarvitsisin kuitenkin.
Minulla on sama. -Ap
Taidat olla vain nainen?
Miehellä tuo olisi hälyttävää.
Kuinka kauan on jatkunut?