Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtisanomiset on loppujen lopuksi ok

Vierailija
17.11.2025 |

Pitää ihmiset dynaamisina ja pakottaa aktiivisuuteen

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provot on loppujen lopuksi ok. Pitää ihmiset dynaamisina ja pakottaa aktiivisuuteen kun pitää pelata whack-a-mole peliä.

Vierailija
22/66 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää ihmiset ahdistuneina ja pakottaa erilaisiin eskapismi-tyylisiin addiktioihin.

Tätä ei toki kultalusikka kummassakin sieraimessa syntynyt älypää ymmärrä.

Uudelleen kouluttautumista, uusiutumista. Sitä sen pitäisi olla

Orpo on tukkinut uudelleenkiuluttautumisen väylät. Sun täytyy nyt keksiä jotain parempaa tekemistä työttömille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää ihmiset ahdistuneina ja pakottaa erilaisiin eskapismi-tyylisiin addiktioihin.

Uudelleen kouluttautumista, uusiutumista. Sitä sen pitäisi olla

Jollekin toiselle alalla mistä loppuu työt. T Ojasta allikkoon

Vierailija
24/66 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa pelkkää negatiivisuutta, ei ihme että suomella menee huonosti. Positive vibes only!

Vierailija
25/66 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset vaipuu heti epätoivoon jos irtisanotaan, ei kannata. Yksi ovi sulkeutuu niin toinen aukeaa

Alkon ovi?

Vierailija
26/66 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän siinä muuten mitään, mutta työttömäksi jäätynä muuttuu työnantajien silmissä ydinjätteeksi ja osaaminen katoaa samantien. Työttömän pitäisi aloittaa taas nollasta, jopa vaihtaa alaa ja mielellään joksikin hoitoapulaiseksi, mutta siltikään ei työllisty enää koska on arveluttava alanvaihtaja ja liian vanha. 

Jos työnantajien asenteet ei ois näin perseestä, niin mikäs siinä sitten uusia tuulia katsellessa, mutta valitettavasti suomalaisessa työelämässä työttömyys on kuvainnollinen kuolemantuomio.

Vierailija
27/66 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan sunlaisia ihmisiä.

T. Töissäkäyvä ja irtisanoutumista pohtiva, että pääsee mahd hyvin eroon ihmisistä.

Vierailija
28/66 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan sunlaisia ihmisiä.

T. Töissäkäyvä ja irtisanoutumista pohtiva, että pääsee mahd hyvin eroon ihmisistä.

Miksi inhoat?

Vierailija
29/66 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset vaipuu heti epätoivoon jos irtisanotaan, ei kannata. Yksi ovi sulkeutuu niin toinen aukeaa

Ei se niin mene. Ovet vaan sulkeutuvat nenän edestä kerta toisensa jälkeen.

Vierailija
30/66 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, miltä luulet, että tuntuu ihmisestä, joka saa vain määräaikaisia töitä. 

Et saa uutta työsopimusta, jos saikutat.

No, jatkossa saikuttajat saa irtisanoa helposti asiallisella syyllä.

Vierailija
31/66 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa pelkkää negatiivisuutta, ei ihme että suomella menee huonosti. Positive vibes only!

En jaksa enää yrittää esittää ja vääntää tekohymyä naamalle. Mua rehellisesti v*tuttaa tämän maan touhu. Eilen olin lähellä haistattaa p*skat työryhmän tekopirteälle pirkolle. Joku päivä teen sen vielä.

Vierailija
32/66 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa enää yrittää esittää ja vääntää tekohymyä naamalle. Mua rehellisesti v*tuttaa tämän maan touhu. Eilen olin lähellä haistattaa p*skat työryhmän tekopirteälle pirkolle. Joku päivä teen sen vielä.

Minkä työryhmän? Eilen oli vapaapäivä eli sunnuntai

Vierailija
33/66 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuusta alkaen irtisanomiseen riittää asiallinen syy ja saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta.

Vierailija
34/66 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se niin mene. Ovet vaan sulkeutuvat nenän edestä kerta toisensa jälkeen.

Miksi olet noin negis?

Vierailija
35/66 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää maa saa mun mielestä valua viemäristä alas. En jaksa enää yrittää, se ei ole tuonut mulle mitään. Olen kokoaikatyössä ja joudun tässä kuussa miettimään ostanko uudet kunnolliset talvikengät vai haluanko loppukuustakin syödä kunnon ruokaa enkä vain makaronivelliä. Sairasta sanon minä. Ei oikein hymyilytä tsori.

Vierailija
36/66 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025.

Usein paikallisella sopimisella tarkoitetaan työpaikkakohtaista sopimista jostakin työehtosopimuksen määräyksestä, kuten työajoista, vuosilomista tai palkoista."

https://tem.fi/paikallisen-sopimisen-lisaaminen

Vierailija
37/66 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää maa saa mun mielestä valua viemäristä alas. En jaksa enää yrittää, se ei ole tuonut mulle mitään. Olen kokoaikatyössä ja joudun tässä kuussa miettimään ostanko uudet kunnolliset talvikengät vai haluanko loppukuustakin syödä kunnon ruokaa enkä vain makaronivelliä. Sairasta sanon minä. Ei oikein hymyilytä tsori.

Mihin sun palkka menee?

Vierailija
38/66 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä työryhmän? Eilen oli vapaapäivä eli sunnuntai

Missä ajassa sinä elät? Ei nykyään sunnuntait ole enää pyhäpäiviä.

Vierailija
39/66 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Määräaikaisia työsopimuksia voi kohta tehdä ilman perusteltua syytä."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011564515.html

Vierailija
40/66 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo on sekaisin.

Kannustaa työnantajia irtisanimistalkousiin, vaikka se vähentää verotuloja, nostaa valtion menoja ja aiheuttaa vielä kasan konkursseja kaupan päälle.

Kaiken lisäksi se tekee toimeentulotukeen muutoksia, jotka aiheuttavat 10 miljoonan euron ylimääräisen menoerän. 

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011618930.html

Eikö sen pitänyt parantaa taloutta ja vähentää velkaantumista, eikä päinvastoin? Eikö Orpoa voi jo potkia pihalle? Vai annetaanko sen rauhassa tuhota koko valtio?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme