Annatteko lastenne pieneksi käyneet vaatteet aina ILMAISEKSI, esim. sisarenne lapsille?
Tiedän että on tyhmää valittaa tällaisesta, mutta kuitenkin...
Ostan lapsilleni yleensä laadukkaita vaatteita, ja sitten "joudun" antamaan ne aina ilmaiseksi eteenpäin (kun ne menee sopivasti siskoni lapsille)
Mielelläni toisaalta annan, mutta kyllä se vähän kirpasee,että joudun itse ostaa aina kaiken ja toinen saa sitten kaiken ilmaseks. 3 lasta läpikäyneenä niitä vaatteita on sit turha enää yrittää myydä.
Pyydän jo anteeksi että valitan tällaisesta asiasta. Ei se nyt niin iso harmituksenaihe ole, mutta harmittaa vähän kuitenkin.
Eikö ketään muuta harmita? Niin joo, ehkä mua ei harmittais jos olisimme hyvin toimeentulevia, mutta kun ei olla..
Kommentit (98)
lastenvaatteisiin siksi että ovat niin pienituloisia... Niiden lapset pukeutuvat huomattavasi kalliimpiin vaatteisiin kuin meidän, joten mä voin omilla halpiksillani tehdä mitä ikinä haluan.
En ilkeis itsekään ottaa ilmaiseksi kalliita hyvin pidettyjä vaatteita. Mulla kolme poikaa ja vaatteiden kulutus kovaa, joten ostamme pojille vain hyvälaatuisia (ja kalliita) vaatteita. Olemme merkkitietoisia ja haluamme että lapsemmekin ovat merkkivaatteissa. Nuorimmalle, joka on tyttö taas ostan kakki uutena (en pidä hänellä yhtään poikiemme vanhoja vaatteita) ja pidän hänelläkin vain kauniita merkkivaatteita. Jotain alusvatteita osta hm:ltä. Sukulaiset tietävät ,että meidän lapsilla on hyviä vaatteita ja he haluavat ostaa lastemme vanhoja vaatteita. Kuluneet vaatteet annan ilmaiseksi tai vien keräykseen. Serkkunikin vasta soitti ja pyysi saada ostaa tyttäremme pieneksi jääneitä vaatteita. Annoin kassillisen tarjolle kirpparihintaan (esim. benettonin paidat 3e/kpl, gap+benetton farkut 5e/kpl, gap-body 1,50, elefanten sandaalit 5e ja adidas vauvakengät 5e). En näe tässä mitään kummallista. Minä saan vähän rahaa ja sukulaiset halvalla hyviä vaatteita.
En jaksa ruveta myymään niitä missään enkä halua ottaa siskolta rahaa. Olen antanut paljon tarvikkeitakin ilmaiseksi pois.
nimenomaan periaatteellisesta syistä, että oletetaan että saadaan ilmaiseksi! Meillä on yhden lapsen käytössä olleet vaatteet ja todella hyväkuntoiset, mä olenkin kaupannut työkavereille jne. tutuille "alennettuun kirppishintaan" eli arvioin mitä saisin kirpparilla ja siitä sitten tiputan hintaa tai myyn pakettina. Ja molemmat ovat olleet tyytyväisiä.
Hyviä ulkohaalareita olen myynyt netissäkin. Mun mielestä on väärin, että ostan itse kaiken (käytän alennuksia ja tarjouksia paljon hyväksi). Eli ainakin pikkusen rahallista korvausta olisi kiva saada.
Siis ne jotka ovat hyväkuntoisina säilyneet. En jaksa alkaa niitä missään huutiksessa tai kirppiksellä myymään, olen vain onnelinen kun kelpaavat. Tämä kummitytön äiti taas on meidän kuopuksen kummi joten hän sitten ostaa uutta tilalle meidän tytölle :)
saan siskoltani ILMAISEKSI vaatteita. Tyttäreni saa siskoni tytöille pieneksi käyneitä hyviä vaatteita ja minä annan puolestani pojalleni pieneksi käyneitä vaatteita siskoni pienemmälle pojalle.
itse en antaisi ilmaiseksi, ainakaan niitä arvokkaimpia. olen myynyt mm. Reimatecin haalarin 65€:lla, oli siis aivan loistokunnossa ja mieluummin kyllä otan sen rahan ostaakseni uuutta, kun antaisin toiselle!
meillä halpis merkkejä, gant, ticket to heaven, p.o.p ja sen sellaista. Sisko kelpuuttaa vaan merkkivaatteet, joten meidän lumput eivät kelvanneet.
Vein leikkipuiston varainkeruukampanjan kirppikselle
Miehen siskolta ollaan saatu todella paljon ja laadukasta vaatetta pojalle, joskus olen hintaa kysynyt, mutta ei halua rahaa ottaa. Kaikki mitä on kirpparille vieny olen saanut lonia etukäteen ja valita parhaat päältä. Oman siskon kanssa ollaan lainailtu neutraaleja vauvan vaatteita, hänellä kun kaikki on tyttöjä ja meillä poika.
Kohta laitan kirpparille myyntiin vielä hyvinä säilyneet saadut ja itse ostetut vaatteet. Kysyin kyllä ensin, että haluaako itse myydä niitä. Samoin myyn miehen toiselta siskolta saadut yhdistelmät, koska saadaan mun siskolta uudemmat kun vauva syntyy.
Olisin ollut itse valmis antamaan myös pojan vaatteet eteenpäin, mutta pienempiä poikia ei suvussa ole (eikä heti tulossa + mun pikkusiskolle ne ei varmasti kelpais jos pojan joskus saa, on sen verran trenditietoinen ettei vanhat kelpaa) ja itselle on tyttö tulossa. Mutta esim. pojalle ostetut matkarattaat on miehen sisko tytölleen saanut.
siskoilleni ja kavereilleni. Minun lapsilla kaikki ulkoilu vaatteet myös reimatecia ja jalassa eccon goretexit. Vaunut, turvaistuimet myös parasta laatua ja olen ne ilmaiseksi pois antanut. Ajattelen niin, että olen onnekas kun minulla on varaa ne lapsilleni ostaa ja haluan ne ilmaiseksi antaa. Siskoillani ei ole niin hyvä taloudellinen tilanne kuin minulla, joten on pelkkä ilo antaa!
Ymmärrän sinua, ap, ihan hyvin. En minäkään haluaisi aina olla se antava osapuoli. Mitäs jos ottaisit asian reilusti puheeksi? Kyse on kuitenkin omasta siskostasi. Kyllä hänen luulisi tajuavan, että teillä olisi oikeasti niille kirppisrahoille käyttöä.
Meillä on ystäväni kanssa tullut sellainen tapa, että annamme lastemme vaatteita ja muita tarvikkeita eteenpäin toisillemme. Lapsemme ovat syntyneet "vuorotellen" eli kierrätämme vaatteet, sängyt, turvakaukalot jne. puolin ja toisin. Ei harmita antaa mitään esikoisen tavaroita, kun tietää saavansa ne sitten takaisin tuolle seuraavalle. Ja pidämme kummatkin todella hyvää huolta tavaroista ja vaatteista.
ketään, kenelle antaa. Kaveripiirissäkään ei ole kuin yksi nuorempi lapsi, mutta toista sukupuolta, joten voin antaa hänelle vain muutaman vaatteen silloin tällöin. En ole kirppari-ihminen, mutta UFF-laatikkoonkaan ei viitsisi hyviä vaatteita kantaa, joten alkaa säilytystila jo loppua...
koska minä myös saan ilmaiseksi. Se olisi hassua, että itse saan, mutta sitten myisin. Kyllä ne Dieselin paidat kirpasee, kun pitää antaa..
ja luulen, että ystävät ja veljeni ymmärtävät aivan hyvin - eivät ole siipeilijöitä, enkä minäkään. Jeesaamme toisiamme sitten muissa asioissa, kuten lastenhoidossa, vuorotellen. Kyllä jokaisella minun tuttavapiirissä on rahat sen verran tiukoilla, että huutis on se foorumi, jolla kaikesta ylimääräisestä luovutaan; tai joskus tehdään "tuttavankauppaa alehinnoin", raha kuitenkin aina vaihtuu, kuten minusta kuuluukin.
kyllä annan eteenpäin ihan ilmaiseksi meidän pojilta pieneks jääneitä vaatteita. Ja pienituloisia ollaan, kun kumpikaan ei ole työelämässä. Paljon ollaan saatu itse vaatteita ja tavaroita ilmaiseksi. On mukava saada kaappeihin tilaa, kun saa pienet vaatteet pois sieltä ja on mukavaa, että ne saa joku joka niitä todella tarvitsee.
Naapurit saavat käydä itse katsomassa haluavatko vaatteita vai ei ja täytyy myöntää, ettei ole jäänyt kuin muuta äp:n vaate enää nurkkiin pyörimään.
eemi
"
MIKSI sun on pakko antaa ne kaikki? Tietääkö siskosi kaikki lastesi vaatteet?
Mitä jos vaan ehtisit myymään jonkun ensin? Kokeile joskus :) sanot vaikka et sait tarjouksen joltain tutuntutulta ja ku se tarjos 55e just SIITÄ Reimateckistä (tmv) niin et oikein voinut kieltääntyä,kun sun "Mikko/Maija" sai sillä rahalla uuden haalarin tmv
siis voit myydä huutiksisessa tmv,ei sun sitä tarvi siskolle kertoa??
"
No kyllä se aika hyvin tietää :). Mutta kai mä voisin joskus jotain myydäkin ..ikään kuin varkain, hehe.
ap
Mä annan mielelläni siskon lapselle ja toiselle sukulaislapselle meidän lasten vanhat vaatteet PAITSI Reimatecit myyn huutiksessa, niistä saa 60-70 euroa per haalari, ja sillä sit saa omille lapsille esim. yhdet talvikengät.
joita eimeilläenää tarvita, elikun lapsiluku on täynnä taimuuten on ylimääräsenä. Mut jos on tunne et saatan itse viel tarvita niin en lainaavälissä, en edes siskolle. Sen jälkeen saavat käyttää niin paljon kuin sielu sietää. Miksi sen pitäisharmittaa,jos itseei tarvitseenääjaolisikumminkin omilleen ostanut. Mitä se on sinulta pois sitten enää?Aaattelin vaan et kaikilla kun ei oo siskoa tai muita joille kierrättää vaatteet
En todellakaan jaksa nähdä sitä vaivaa, mikä menee kaikenmaailman kirppareille vaatteiden kunnostamiseen ja hinnoitteluun, roudaamiseen, pöydän ylläpitoon ja takaisin kotiinkin osan roudaamiseen.
Jollemme itse todellakaan jotakin tavaraa parhaillaan tarvitse, pistämme sen kiertoon joko lainaten eteenpäin (esim. kestovaipat, joille toivomme vielä olevan käyttöä) tai sitten UFF:n SPR:n, työttömienyhdistyksen tai MLL:n paikallisyhdistyksen keräykseen.
Joskus lomamatkalla olen vienyt vaatteita myös Viroon.
Ei harmita. Rahallisesti minulla ei ole mahdollisuus tehdä hyväntekeväisyystyötä, mutta aikaani ja turhia tavaroitamme voin antaa sekä verta luovuttaa...
Ei huolis millään maksua niistä eikä minultakaan ole koskaan pyydetty maksua. Ja aikuisten kesken sama homma. Kavereiden kanssa ollaan vaihdeltu vaatteita (se on hauskaa!!)
Tuota lainaamisperiaatetta en jaksa ymmärtää, viimenen asia mitä itse jaksaisin pikkulapsilauman keskellä murehtia ois se ettei jonkun toisen vanhat vaatteet joita ei ole raskinut antaa omaksi vain mene pilalle meillä....