Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko lastenne pieneksi käyneet vaatteet aina ILMAISEKSI, esim. sisarenne lapsille?

Vierailija
24.09.2008 |

Tiedän että on tyhmää valittaa tällaisesta, mutta kuitenkin...

Ostan lapsilleni yleensä laadukkaita vaatteita, ja sitten "joudun" antamaan ne aina ilmaiseksi eteenpäin (kun ne menee sopivasti siskoni lapsille)

Mielelläni toisaalta annan, mutta kyllä se vähän kirpasee,että joudun itse ostaa aina kaiken ja toinen saa sitten kaiken ilmaseks. 3 lasta läpikäyneenä niitä vaatteita on sit turha enää yrittää myydä.

Pyydän jo anteeksi että valitan tällaisesta asiasta. Ei se nyt niin iso harmituksenaihe ole, mutta harmittaa vähän kuitenkin.

Eikö ketään muuta harmita? Niin joo, ehkä mua ei harmittais jos olisimme hyvin toimeentulevia, mutta kun ei olla..

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lainaan pieneksi jääneet sellaisille kavereille ja sukulaisille, joiden tiedän pitävän vaatteet hyvässä kunnossa (toki voi vahinkoja sattua, mutta siis yleensä huoltavat vaatteet hyvin) ja sitten kun ne palautuvat takaisin, pistän ne myyntiin. Jotkut vaatteet taas myyn suoraan, esim. ulkovaatteet, jotka yleensä kuluu käytön myötä. On mulla sellaisiakin kavereita, joiden lapsilla vaatteet menevät aina kamalaan kuntoon ja näille yleensä sitten myyn vaatteet suoraan. Kaikista hienoimpia vaatteita en lainaa lainkaan, vaan myyn suoraan esim. huuto.netissä, joista niistä saa hyvän hinnan.

Vierailija
82/98 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarusteni lapset ovat omiani vanhempia, joten lahjoitan lasteni vaatteet Fidan kirpputorille. Samoin teen leluille, urheiluvälineille yms. tavaroille. En oikeasti ole köyhtynyt yhtään, vastaavasti minua ja perhettäni on autettu ilmaiseksi silloin kuin on tarvittu, usein ihan ylenpalttisesti.

Antamisen ilon lisäksi koti pysyy paremmin järjestyksessä kun käyttämättömistä asioista hankkiutuu heti eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla sisaruksillani ei lapsia vielä ole, heille tietysti antaisin ensimmäisenä, jos huolisivat :) Emme ole hyvätuloisia enkä osta "laadukkaita" (lue: kalliita) vaatteita leikki-ikäisille lapsillemme, yleensä ihan H&M/Prisma-linjaa. Kaikista parhaat vaatteet olen jättänyt itselle säästöön, mutta muut joutavat mennä jos joku tarvitsee, myös kirpparilla olen myynyt. Ei kai niitä ole mikään pakko lahjaksi antaa jos ei halua?

Vierailija
84/98 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täytyy miettiä se niin että meitäkin autetaan jos apua tarvitsemme...

saitte minut ajattelemaan!

ap

Vierailija
85/98 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta taas muistan niitä jotka ovat minulle tai lapselle jotain ilmaiseksi antaneet. Vien lapselle joskus jotain uutta vaatetta tai lelun, tarjoan pizzan tai vien pullaa ja kahvia tuliaisiksi.

Vierailija
86/98 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenikään pyytää rahaa. Meillä on tosin läheiset välit siskoni kanssa.

Vierailija
87/98 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mua vaan jäi mietityttämään sun "laadukkaat vaatteet", että kuinka kalliita vaatteita te vauvoille/lapsille ostatte? Eihän esim. vauvalle vaatteet edes mahdu kovin monta kuukautta päälle? Miksi pitäisi ostaa niin jumalattoman kalliita ja sitten itkeä, ettei hannois antaa ilmaiseksi vaatteita oman siskon vauvalle?

[/quote]

"

Ei mua mitkään perusvaatteet (paidat, housut, mekot ym) harmitaakaan, ei sit yhtään (sen voin sanoa käsi sydämellä :))

Mutta ne ulkovaatteet..(ostan laadukasta, että kestää eli Reimaa, Vikingin goreja ym.)

ap

Vierailija
88/98 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siskoltani saan myös hänen vanhempien lastensa vaatteita. Minusta on ihana nähdä lasteni serkun päällä tuttuja vaatteita. Annan myös ystävilleni ilmaiseksi, pääasia etteivät jää meidän ahtaisiin nurkkiin lojumaan.

Vierailija
89/98 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai oman perheen jäseniä autetaan puolin ja toisin, yhtä pidetään. Kavereilta pyytäisin ehkä maksua, mutten kaikilta. Niiltä vaan, joilla esim hyvätuloinen mies ja kaverikin töissä tms...

Vierailija
90/98 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eteenpäin, kun niissä on niin hyvä jälleenmyyntiarvo. Niitä en ilmaiseksi anna eteenpäin.

Vierailija
91/98 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

annan eteenpäin, siskoni ostavat kyllä lapsilleni uusia vaatteita ihan muutenkin vain merkkipäivien lisäksi, joten... kalliimmat haalarit ym. myyn, koska siskoillani on paremmat tulot kuin minulla ja he haluavat ulkovaatteet uusina. Toisaalta kierrätämme siskojeni kanssa omiakin vaatteita, ilmaiseksi vaihdamme kalliitakin aikuisten vaatteita.

Eiköhän tämä mene tasan vuosien kuluessa! :)

Vierailija
92/98 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI sun on pakko antaa ne kaikki? Tietääkö siskosi kaikki lastesi vaatteet?

Mitä jos vaan ehtisit myymään jonkun ensin? Kokeile joskus :) sanot vaikka et sait tarjouksen joltain tutuntutulta ja ku se tarjos 55e just SIITÄ Reimateckistä (tmv) niin et oikein voinut kieltääntyä,kun sun "Mikko/Maija" sai sillä rahalla uuden haalarin tmv

siis voit myydä huutiksisessa tmv,ei sun sitä tarvi siskolle kertoa??

Vierailija
93/98 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tasan ap jos sua harmittaa! Siis jos sun sisarella on vain sun lapsia nuorempia lapsia ja tavallaanhan ostat kaikki vaatteet sitten myös sisaresi lapsille suoraan... eikö vain?

Meillä kohta sama tilanne eli miehen sisko on saanut pojan ja meidän nuorin on poika. Pähkäilen miten paljon annan vaatteita noille. Kuitenkin menee paljon rahaa vaatteisiin ja heillä on paremmat tulot kuin meillä. Ei tekis mieli ihan kaikkea antaa kuitenkaan.

Ajattelin että josko osan antaisin ja osan myisin. Voisithan säkin tehdä niin?

Vaunut jo ostivat pilkkahintaa meiltä ja samalla pinniksen ja jotain leluja yms...

Vierailija
94/98 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

MIKSI sun on pakko antaa ne kaikki? Tietääkö siskosi kaikki lastesi vaatteet?

Mitä jos vaan ehtisit myymään jonkun ensin? Kokeile joskus :) sanot vaikka et sait tarjouksen joltain tutuntutulta ja ku se tarjos 55e just SIITÄ Reimateckistä (tmv) niin et oikein voinut kieltääntyä,kun sun "Mikko/Maija" sai sillä rahalla uuden haalarin tmv

siis voit myydä huutiksisessa tmv,ei sun sitä tarvi siskolle kertoa??

"

No kyllä se aika hyvin tietää :). Mutta kai mä voisin joskus jotain myydäkin ..ikään kuin varkain, hehe.

ap

Vierailija
95/98 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsille tulee ostettua aivan liikaa vaatteita, joten ne menevät kiertoon useaa eri kautta. Parhaat (ja kalleimmat) merkkivaatteet myyn yleensä eteenpäin, koska siskoni ei merkeistä tai vaatteiden kunnosta välitä. Annoin heille alkuun kaikki vaatteet mutta kun näin miten esim. reimatecit pestiin tavallisten sisävaatteiden kanssa 60 asteessa ja kuivattiin surutta kuivausrummussa, niin ajattelin etten vastaavia uudenveroisia vaatteita viitsi antaa vain pilattavaksi... Siskoni silti aina valittelee, että annan heille liian paljon vaatteita, eivät kuulemma ehdi kaikkia pitämään. Lainaan en vaatteita anna, koska pidän itse vaatteista todella hyvää huolta enkä halua niitä riepuina takaisin. =)

Vierailija
96/98 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen erittäin iloinen, että hän suostuu nämä vaatteet ottamaan niin saan kaappiin tilaa.

Vierailija
97/98 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuopuksen vaatteet on pääsääntöisesti kierrätetty, joten hyvin vähän on tarvinnut ostaa uutena. Annan kaikki ilmaiseksi eteenpäin, koska olen niin paljon ssanut kaikille kolmelle maksutta vaatteita. Mä yritän ns. antaa hyvän kiertää.

Vierailija
98/98 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

automaattisesti oletetaan, että me annettaisiin ilmaiseksi meidän lasten vaatteet eteen päin. Sisaruksillani ei ole lapsia, joten ehkä heidän kohdalla olisi eri asia. Se etenkin ärsyttää, etä nämä vaatteiden ottajat eivät edes ole mitenkään läheisiä ystäviä vaan enemmän tuttuja. Annoin pienet vauvan vaatteet heille ja siitä sti ovat olettaneet, että annan kaiken. Jotain annankin, mutta jotenkin menee antamisen ilo siinä, että enemmän pitäisi saada. Yksikin äiti on ihan päältä "varaillut" heidän lapselleen vaatteita. Olen sanonut sitten joskus, että olen menossa kirpparille ja mitä jää myymättä saa hän. Vastaukseksi on tullut jotain tuhinaa siitä, kuinka hän kyllä kaikki ottaisi. Me olemme pienituloisia ja oikeesti niille kirppisrahoille on käyttöä. Yleensä haalarit on niillä saannut lapsille talveksi. Enkä muutenkan tykkää "pakkohyväntekeväisyydestä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme