Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko parisuhde oikeasti mennyt muodista naisten keskuudessa?

Vierailija
16.11.2025 |

Jotenkin tällainen kuva tulee. 

Kommentit (700)

Vierailija
641/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huono parisuhde on rajoite ja rasite. Monet parisuhteet on huonoja. 

Niin naisen mielestä. 

Miehestäkö huono parisuhde ei ole rajoite ja rasite? Ok.

Vierailija
642/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismille lienee edelleen paikkansa, jos miehille maksetaan enemmän palkkaa vain pelkän sukupuolen tähden. 

Meillä tytöt ja naiset saivat koulussa/opiskeluissa automaattisesti parempia numeroita sukupuolensa takia...

Meillä ei.

Onneksi olkoon. Minulla meni aika lailla mielenkiinto opiskeluun kun selvisi, että sukupuoli estää saamasta hyviä arvosanoja...

-se sama

Tyttöjen systemaattinen suosiminen tappoi kaiken opiskeluintoni jo ala-asteella.  Heidät piti saada voimaannutettua.

Tekosyy. 

Pikemminkin on niin, että kun joku poika tsemppaa ko

Näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismille lienee edelleen paikkansa, jos miehille maksetaan enemmän palkkaa vain pelkän sukupuolen tähden. 

Meillä tytöt ja naiset saivat koulussa/opiskeluissa automaattisesti parempia numeroita sukupuolensa takia...

Meillä ei.

Onneksi olkoon. Minulla meni aika lailla mielenkiinto opiskeluun kun selvisi, että sukupuoli estää saamasta hyviä arvosanoja...

-se sama

Tyttöjen systemaattinen suosiminen tappoi kaiken opiskeluintoni jo ala-asteella.  Heidät piti saada voimaannutettua.

No nyt on taas aikamoista tuubaa. Mulla on kolme poikaa, ja kyllä, tunnistan sen että jotkut  opettajat todellakin suosivat tyttöjä noin yleisesti. Mutta sitten taas jo yläkoulussa jos satut olemaan fiksu poika joka osaa käytöstavat, niin kyllä siellä todellakin saa loistaa.

Omat pojat on aina olleet sellaisia peruspositiivisia eikä meidän perheessä todellakaan tulisi kuuloonkaan että jossain koulussa hypittäisiin opettajien nenille. Sitten jos on jotain oikeita asioita, niin ne on toki käyty selvittämässä ( kerran mm. juuri tuota epäreilua sukupuoleen perustuvaa kyykyttämistä). 

Näin ollen, vaikka yksi pojistani on myös hyvin ylivilkas ADHD, niin kaikki pojat on päättäneet koulunsa huippuarvosanoin. Parhaiten tuo ADHD, joka sai vilkkautensa täysin anteeksi sillä, että esim. hyvien käytöstapojen mukaisesti aina tervehti opettajia, avasi ovet jne. 

Kyllähän se on ihan helppo katsoa miten ne kokeet on menneet, onko koti- ja ryhmätyöt tehty, millaista palautetta niistä on saanut, millainen on ollut tuntiaktiivisuus, ja vastaako saatu arvosana näitä. Jos ei vastaa, niin sitten asia pitää ottaa esille, eikä uhriutua. 

Varsinkin jälkikäteen jossain vauva-palstalla itkeminen että " no en ees yrittänyt kun tyttöjä suositaan" kertoo kyllä kirjoittajasta kaiken tarpeellisen .Et siis yrittänyt, mutta kiggelin takia olisi pitänyt saada kymppi?

Niinpä. Luovuttaa jo ala-asteella kuvitteellisen kohtelun takia? Ihme ettei vanhempia  kiinnostanut lainkaan, että sluibailit koko peruskoulun läpi. Mun kotona tuo ei olisi onnistunut.  Sitä paitsi ei kaikki voi saada kymppejä, eikä kymppejä tarvita jatko-opintoihin pääsyyn.

Vierailija
644/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei.

-se sama

No nyt on taas aikamoista tuubaa. Mulla on

Yläkoulussa ei enää kiinnostanut osallistua koko naisvaltaiseen yhteiskuntaan lainkaan.  Kiitos naiset, syrjintänne tuotti haluamanne lopputuloksen.  Syrjäytynyt huippulahjakas poika jäi ulos yhteiskunnasta eikä yrittänytkään enää nähdä vaivaa mihinkään kun sillä ei ollut väliä, vain tytöillä oli.  Lukio läpi lukematta.

Jos olisit päässyt lukion läpi lukematta, olisit päässyt myös yliopistoihin heittämällä. Oma asenteesi on sun pahin vihollinen.

Vierailija
645/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kummalla meillä on vastuu? En mä saa sitä naista sänkyyni jos sillä naisella on normaali ja arvot kunnossa. Näitäkin on ollut."

No, kun minua ovat varatut miehet lähestyneet, on minun tehnyt mieli oksentaa kengilleen, ei lähteä heidän mukaansa. Tiedän kokemuksesta, että luottamuksen pettäminen voi lähestulkoon tuhota ihmisen, ja inhoan pettäjiä sydämeni pohjasta. Se on minun henkilökohtainen moraalini, vaikken mitään lupauksia olekaan näiden varattujen puolisolle tehnyt. Ihmettelen, että olet oman alkuperäisen kokemuksesi pohjalta halunnut ja pystynyt olemaan pettäjien kanssa missään tekemisissä, saati hyppäämään sänkyyn, ilmeisesti lukuisia kertoja.

Edelleen ohitat sen faktan, että lukuisat naiset olivat valmiita pettämään tuon miehen kanssa. Kuten hän asian totesi: ei niitä naisia olisi muuten sänkyyn saanut. Silti vain mies saa jopa naisen pettämisen sy

Eihän kaikkea saa niskoilleen. Yhtä lailla se nainen on ollut mukana pettämässä. Tuo mies on osasyyllinen ja kehtaa kitistä naisten moraalista kun itsellään ei ole sellaista.

Vierailija
646/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei.

-se sama

No nyt on taas aikamoista tuubaa. Mulla on

Yläkoulussa ei enää kiinnostanut osallistua koko naisvaltaiseen yhteiskuntaan lainkaan.  Kiitos naiset, syrjintänne tuotti haluamanne lopputuloksen.  Syrjäytynyt huippulahjakas poika jäi ulos yhteiskunnasta eikä yrittänytkään enää nähdä vaivaa mihinkään kun sillä ei ollut väliä, vain tytöillä oli.  Lukio läpi lukematta.

Se, että olet päässyt lukion läpi lukematta, kertoo enemmänkin siitä, että olet saanut liian helposti hyviä arvosanoja, etkä liian vaikeasti.

Vierailija
647/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toisaalta itse taas sain numeroa nostettua, eli kokeesta 7 ja viittasin ahkerasti, niin tuli 8 tai jopa 9. Onko tämä vääryys ujoja kohtaan? "

Tuo kertoo siitä, että se miten käyttäytyy tunnilla, vaikuttaa arvosanoihin, ei sukupuoli.

Tavallaan se on väärin ujoja kohtaan, jos he eivät pysty osallistumaan. Mutta se ei tarkoita, ettetkö sinä olisi toiminut oikein.

Vierailija
648/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteeseen pitäisi panostaa ja tämä miehiltä unohtuu. Naiset panostavat liikaa ja uupuvat. Miehet eivät lainkaan panosta ja jäävät lopulta yksin. 

Tämä ei kyllä todellakaan pidä yhtään paikkaansa.  3 naisen kanssa ollut suhteessa ja kaverien kertomukset kylkeen. 

Kyllä se on mies joka järjestetää niitä vapaa vkl/ reissuja/ kylpylöitä ym. Mä en ole ikinä saanut naiselta mitään lahjaa muuten kuin jouluna tai synttärinä.

Joo, nainen on passannut miestä koko viikon ja viikonloppuna pitäisi vielä lähteä kylpylään paneskelemaan. Lahjaksi nainen todennäköisesti saa jonkinlaiset alusvaatteet, jotka miellyttävät lähinnä miehen silmää. 

Niin nähty. Ei jaksa olla enää viihdykenukke. 

Vierailija
649/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei.

-se sama

Se, että olet päässyt lukion läpi lukematta, kertoo enemmänkin siitä, että olet saanut liian helposti hyviä arvosanoja, etkä liian vaikeasti.

Niinpä! 

Vierailija
650/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni mies jää seksin ulkopuolelle ja sama mies saa monta naista.

Moni mies jää ilman - se on ihan väistämätön seuraus tilanteessa, jossa jokaista pelkkää seksiä haluavaa naista kohden on vähintään 10 miestä.

Pelkkää seksiä haluavia miehiä on varmaan noin 3 miljardia miestä.

Heistä n. joka kymmenes löytää toivomaansa seuraa. Miehet saavat syyttää tästä kuitenkin itseään. Ei se naisten vika ole, että seksi miehen kanssa on niin usein epätyydyttävää.

Vierailija
651/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"mutta tämä kaikki tapahtuu naisen hyvinvoinnin kustannuksella. "

Ei tässä ole läheskään koko totuus. Itse ainakin voin parisuhteessani mainiosti, ja uskon että parisuhdeihmisenä nyt paremmin kuin yksin ollessani, näin koen. Enkä ole läheisriippuvainen vaan itsenäinen nainen.

Aika monet naiset saa liitosta rakkaansa kanssa paljon, eli turha nyt yleistää tässäkään asiassa, et kaikki naiset kärsisi.

Kyllä naiset kärsii, koska monien laajojen tutkimusten mukaan naisten elämänlaatu, onnellisuus, talous ja terveys ovat.huonompia parisuhteessa, kuin sinkkuna. Miehillä asia on päinvastoin. 

Miehet elävät yleensä epäterveellisempää elämää. Parisuhde suitsii huonoja elintapoja edes vähän, joten miehet hyötyvät siinä missä naiset kärsivät. 

Joo, ei kukaan pakota tarttumaan siihen makkarapakettiin ja kaljapulloon jääkaapissa, mutta elämä on sellaista, että kanssa-asukin elintavat tarttuvat toiseen ainakin vähän. 

Päälle vielä mustasukkaiset hullut, jotka saattavat ihan tahallaan sabotoida naisen terveyttä. Kaikenlaista on elämässä nähty. Mielenterveyskin saattaa parisuhteessa mennä. 

Vierailija
652/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset sitä naiset tätä. Miksi se kuitenkin menee niin että minä miehenä joudun ajamaan naisia pois...

Vierailija
653/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset sitä naiset tätä. Miksi se kuitenkin menee niin että minä miehenä joudun ajamaan naisia pois...

Pois mistä?

Vierailija
654/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tottakai tällöin valitaan olla yksin." 

Muuten samaa mieltä mitä kirjoitit, mut en tästä. Ihmisillä on tuhat syytä (hyvää ja huonoa) valita olla epätäydellisessä liitossa, eikä muut mielestäni saa tuomita, jos toinen valitsee jäädä. 

Ainoastaan jos toinen on väkivaltainen niin sitten pitää ulkopuolistenkin puuttua. 

Vierailija
655/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteeseen pitäisi panostaa ja tämä miehiltä unohtuu. Naiset panostavat liikaa ja uupuvat. Miehet eivät lainkaan panosta ja jäävät lopulta yksin. 

Tämä ei kyllä todellakaan pidä yhtään paikkaansa.  3 naisen kanssa ollut suhteessa ja kaverien kertomukset kylkeen. 

Kyllä se on mies joka järjestetää niitä vapaa vkl/ reissuja/ kylpylöitä ym. Mä en ole ikinä saanut naiselta mitään lahjaa muuten kuin jouluna tai synttärinä.

Paljonko noita kylpylöitä on jouduttu pyytämällä pyytämään, vai oletko oma-aloitteisesti järjestänyt?

Itse vuosia sanoin, että haluisin tulla jotenkin huomioiduksi. Se vaan, että jos sen tekee vain jotta "toi lakkaa nalkuttamasta", niin ehhh.... ei minun kanssani ole pakko olla, tiedäthän.

Tuo ex tosin havahtui vissiin siinä kohtaa, kun lopulta lopetin itse kaikki huomioinnit. Alkoi ostella lahjoja, mutta se oli jo myöhäistä se, olin ajatuksen tasolla jo luovuttanut. 

Seuraavassa suhteessa pidin isona varoitusmerkkinä sitä, että toinen muisti syntymäpäivääni enemmänkin sellaisella vitsillä annetulla lahjalla. Ei tullut pitkää suhdetta.

Vierailija
656/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain huonot parisuhteet ovat menneet pois muodista. Ei ole enää sellaista mentaliteettia, että huonossa suhteessa pitäisi jostain syystä pysyä. Erolla ei ole enää samanlaista stigmaa kuin ennen. 

Vierailija
657/700 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuo ex tosin havahtui vissiin siinä kohtaa, kun lopulta lopetin itse kaikki huomioinnit. Alkoi ostella lahjoja, mutta se oli jo myöhäistä se, olin ajatuksen tasolla jo luovuttanut. 

Seuraavassa suhteessa pidin isona varoitusmerkkinä sitä, että toinen muisti syntymäpäivääni enemmänkin sellaisella vitsillä annetulla lahjalla. Ei tullut pitkää suhdetta."

Lahjatko nyt on se ratkaiseva rakkauden osoitus sinulle? Mielestäni arkipäivän huomioiminen. Toki jos sinulle lahjat ON se tärkeä asia, niin sitten sinun pitää löytää mies joka tykkää ja ymmärtää antaa lahjoja.

Itse olen ei-lahjaihminen, joka kyllä ymmärrän huomioinnin siinä takana ja sitä arvostan, mutta ostettuja lahjoja en tarvitse. 

Vierailija
658/700 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan ole onnellinen yksin. Haluaisin jakaa arkeni jonkun kanssa, olla rakastettu ja rakastaa takaisin. Elämä yksin on tyhjää ja lohdutonta. 

Ystäviä minulla kyllä on, mutta heillä on omat perheensä ja parisuhteensa, minulle heillä on aikaa vain toisinaan. 

Tämä ei ole sellainen elämä, jota haluan elää. 

N39

Vierailija
659/700 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulkkua ne vain hamuaa.

Vierailija
660/700 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt omaa parisuhdehistoriaani muistelen niin miehiltä on ihan turha odottaa mitään vastavuoroisuutta. Kelpaa kyllä puoliksi maksetut laskut, kiva ja siisti koti, ruoat ja seksi. Mutta jos odottaa että mies ihan oma-aloitteisesti muistaisi vaikka syntymäpäivänä tai hankkisi joululahjan niin pettyä kyllä saa.