Onko parisuhde oikeasti mennyt muodista naisten keskuudessa?
Kommentit (700)
ainakin omalta kohdalta toivn todeta, että minä olen kyllästynyt kilpailemaan Tinderissä kauniiden naisten kanssa parhaiden miesten huomiosta enkä jaksa tyrkyttää omia parhaita puoliani. Sitten kun olen laskenut rimaa, eli deittaillut niitä ei-suosittuja miehiä, niin hekin ovat antaneet minulle pakit tai sitten he eivät edes yritä panostaa minun liehittelyyn (koska eivät ole minuun ihastuneita). Ne tavallisetkin miehet haluavat niitä nuorempia ja kauniimpia missin näköisiä ja kokoisia naisia.
"mutta tämä kaikki tapahtuu naisen hyvinvoinnin kustannuksella. "
Ei tässä ole läheskään koko totuus. Itse ainakin voin parisuhteessani mainiosti, ja uskon että parisuhdeihmisenä nyt paremmin kuin yksin ollessani, näin koen. Enkä ole läheisriippuvainen vaan itsenäinen nainen.
Aika monet naiset saa liitosta rakkaansa kanssa paljon, eli turha nyt yleistää tässäkään asiassa, et kaikki naiset kärsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on teini-ikäiset lapset ja elämässä kaikki miessuhteet ovat ottaneet enemmän kuin antaneet. Parempi nauttia omien lasten seurasta ilman, että koko ajan on joku mies vaatimassa jotain.
Olen luonteeltani kiltti ja miellyttämishaluinen. En oikein pärjää suhteessa tavallisen miehen kanssa.
Koen juuri samoin. Alan liian helposti parisuhteessa mahdollistamaan toisen ihmisen hyvää elämää. Nyt haluan mahdollistaa sen itselleni.
Samoin kävi minullekin. Tässäkö syy miksi muutkaan naiset eivät halua parisuhdetta enää?
Mä teen samaa. Haluan kumppanilleni kaikkea mahdollista hyvää ja yritän helpottaa hänen elämäänsä. Sitten, kun tuota samaa ei saa takaisin, tuntuu että on vaan joku statisti hänen elämässään,
Samat sanat. Olen huomannut tekeväni tätä töissäkin. Lopetin muiden boostaamisen ja keskityn omiin töihini. Ei minuakaan siellä kukaan tule vapaaehtoisesti auttamaan. Lisäksi en saanut ikinä kiitosta vaan nämä muut, joita olin auttanut yhteisen hyvän nimissä ratsastivat sillä mun työpanoksella. Työn tulokset onkin kasvaneet tänä vuonna oman osaston osalta ennätyslukemiin, kun olen painanut vain omia hommia. Tästä ei myöskään kukaan muu voi ottaa kunniaa tai omia mun ideoita ja pokalla esittää niitä ominaan.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan parisuhteessa elävät naiset eivät ole pelkästään onnettomampia vaan heidän elinikänsäkin jää lyhyemmäksi kuin yksin elävien naisten. Yksinelävät naiset huolehtivat paremmin itsestään. Heillä on aikaa liikkua ja ruokavalio on terveellisempi.
Parisuhteessa elävien miesten vapaa-aika kuluu yleensä telkkaria katsellen, pelaten tai urheillen. Parisuhteessa elävien naisten vapaa-aika taas kuluu yleensä kotitöissä ja lastenhoidossa.
Parisuhde on miehille lottovoitto ja parantaa miesten elämänlaatua, mutta tämä kaikki tapahtuu naisen hyvinvoinnin kustannuksella.
Kuka hemmetti tällaiseen diiliin enää suostuu?
Sellainen hemmetti joka rakastaa sitä miestä?
Hirveän vaikea ymmärtää tätä nykynaisten kuolemattomuuden tavoittelua. Kyllä se elämä kuluttaa sitä onnellista sinkkuakin, kyllä hänellekin kuolinpäivä koittaa. Vaikka kuinka panostaa sen 210% terveyteensä.
Itse käyn mieheni kanssa salilla sekä kävelyillä, en ymmärrä ollenkaan väitettä että tämä parisuhde tapahtuisi minun hyvinvointini kustannuksella. Joo, varmasti jollain toisella toisin, mutta ei se niin mene että kaikki naiset jotenkin hirveästi kärvistelisivät siksi kun ovat parisuhteen tulleet vallinneeksi.
Itse olen tullut tulokseen, etten vain kaipaa elämääni parisuhdetta, viihdyn itsekseni. Mutten muuten en usko, että naiset haluavat yhtään vähempää suhteita. Nykyaika on vaan niin täynnä kilpailua ettei sitä jaksa.
Ymmärrän monessa mielessä sen, että naisia ei enää samalla tavalla kiinnosta parisuhteet miesten kanssa. Ymmärrän sen, että nainen haluaa enemmän, mitä miehellä on annettavana. Eli moni kaipaa parempaa emotionaalista yhteyttä, parempaa kotitöiden ja vastuiden jakoa, ym.
Mutta mikä sitten näin pitkään on pidätellyt naisia olemasta sinkkuja?
En osaa vastata, mutta aika jännä analogia on se, että naisten kiinnostus parisuhteisiin romahti käytännössä 2010-luvun aikana. Mitä parisuhde- ja seksielämään liittyviä asioita on tapahtunut tämän vuosikymmenen aikana?
No Tinder ja Satisfyer. Johan tuosta viimeksi mainitusta tuli dokumentti, jossa todettiin sen laittaneen naisten seksuaalisuuden liki pitäen uusiksi.
En sano, että nämä kaksi asiaa olisivat romahduttaneet pysyvästi naisten viimeisetkin pariutumishaaveet, mutta aika jännittävää todeta, että se tapahtui nimen omaan samanaikaisesti näiden ilmiöiden kanssa.
Periaatteessa voisin alkaa suhteeseen, jos jostain löytyisi tarpeeksi itsenäinen mies. Vielä ei ole löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minulla on kaksi poikaa, jota pärjäsi koulussa hyvin. Varsinkin yläkoulussa vanhempaintapaamiset sai omat korvat punoittamaan, kun opettajat kehui poikia maasta taivaaseen. Todistusarvosanoihin vaikutti kokeiden numerot, tuntiaktiivisuus ja se, oliko läksyt tehty. Ihan linjassa ne oli todistusten kanssa."
Ja minulla pojan (oikea) vastaus usein hylättiin, koska tyttöjä piti suosia. Paras tapaus taisi olla se, missä tyttö/nainen sai bonuspisteitä siitä, että pojan/miehen tekemä osuus ryhmätyöstä ei (opettajan mielestä) voinut missään olosuhteissa olla pojan/miehen tekemä. Eli sen oli pakko olla sen tytön/naisen tekemä. Että tällaista.
Juu, varmasti näin. Sinä olit itse siellä mukana tekemässä niitä ryhmätöitä, siksi tiedät. Eli ei.
Juuri teidän takianne nämä keskustelut kuolevat
Mutta se lienee tarkoituskin. Huutaa niin kauan että kaikki järkevät ihmiset poistuvat ketjusta.
Huomaa, että te ette ole niitä järkeviä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kummalla meillä on vastuu? En mä saa sitä naista sänkyyni jos sillä naisella on normaali ja arvot kunnossa. Näitäkin on ollut."
No, kun minua ovat varatut miehet lähestyneet, on minun tehnyt mieli oksentaa kengilleen, ei lähteä heidän mukaansa. Tiedän kokemuksesta, että luottamuksen pettäminen voi lähestulkoon tuhota ihmisen, ja inhoan pettäjiä sydämeni pohjasta. Se on minun henkilökohtainen moraalini, vaikken mitään lupauksia olekaan näiden varattujen puolisolle tehnyt. Ihmettelen, että olet oman alkuperäisen kokemuksesi pohjalta halunnut ja pystynyt olemaan pettäjien kanssa missään tekemisissä, saati hyppäämään sänkyyn, ilmeisesti lukuisia kertoja.
Edelleen ohitat sen faktan, että lukuisat naiset olivat valmiita pettämään tuon miehen kanssa. Kuten hän asian totesi: ei niitä naisia olisi muuten sänkyyn saanut. Silti vain mies saa jopa naisen pettämisen syyt niskoilleen.
En ohita mitään. Kaikki tietävät, että osa ihmisistä sukupuolesta riippumatta on valmis pettämään, ja kuten totesin, en voi sietää pettämistä. Ko. naiset tekivät väärin, JA myöskään tällä ko. miehellä ei mielestäni ole moraali ja arvot kunnossa. Kaksi asiaa voivat samanaikaisesti pitää paikkansa.
Ei tämä minulla varsinaisesti miehistä johdu. Varmaan olisin yhtä onneton naisenkin kanssa parisuhteessa. Olen myös liian kiltti ja mukautuvainen. En osaa sanoa parisuhteessa, että nyt alkaa minun harrastukseni tai vapaa-aikani eikä siitä muuten jousteta, kuten ei kumppaninkaan menoista ole joustettu. Pikkuhiljaa tapahtuu aina sama, parisuhde ahmaisee minut ja lopulta huomaan, että kaikki muu elämässäni on mennyttä. Itsestäänkään en oikeistaan enää huolehdi.
Helpompi olla sinkkuna, kun ei tarvitse miettiä ketään muita.
Kyllä mä olen aina halunnut olla parisuhteessa.Mulle on tärkeää läheisyys ja kumppanuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteeseen pitäisi panostaa ja tämä miehiltä unohtuu. Naiset panostavat liikaa ja uupuvat. Miehet eivät lainkaan panosta ja jäävät lopulta yksin.
Satamiljoonaa kertaa tää.
Miehet jotenkin odottaa, että se nainen vaan tupsahtaa siihen elämään ja alkaa loihtimaan sitä heidän suhdetta ja yhteistä elämää.
Anteeksi nyt, olen mies. Parisuhteesta vasta eronnut. mutta en ole koskaan huomannut naisen panostavan suhteeseemme oikein ollenkaan. Päinvastoin olen itse ollut aktiivinen ja jopa kysellyt paljon voisinko olla jotain enemmän, mutta vastaus on että ei halua. Olisiko ennemmin niinpäin että mies tekee isoja asioita suhteen eteen, mutta nainen ei edes huomaa niiden tapahtuneen. Naisten asenne on usein kaikessa "tuohan on itsestään selvää" ja tällä tavalla kaikki isotkin teot jäävät huomaamatta. Rakensin monta vuotta kotiamme jotta meillä koko perheellä olisi hyvä olla. En kertaakaan kuullut vaimon suusta että olis jotenkin ylpeä miehestään, kaikki oli vain itsestään selvää että mies tekee...
"
Mitä parisuhde- ja seksielämään liittyviä asioita on tapahtunut tämän vuosikymmenen aikana?
No Tinder ja Satisfyer. Johan tuosta viimeksi mainitusta tuli dokumentti, jossa todettiin sen laittaneen naisten seksuaalisuuden liki pitäen uusiksi.
En sano, että nämä kaksi asiaa olisivat romahduttaneet pysyvästi naisten viimeisetkin pariutumishaaveet, mutta aika jännittävää todeta, että se tapahtui nimen omaan samanaikaisesti näiden ilmiöiden kanssa."
Satisfyerin en usko ihmeemmin vaikuttaneen. Hyvin helppohan se orgasmi on ollut saada ennenkin vaikka ilman mitään apuvälinettä omin käsin.
Tinder on ehkä voinut vaikuttaa, tai ehkä enemmänkin se että ihmiset käy "ulkona" vähemmän, paikoissa missä tavattaisiin livenä luonnollisesti. Tinder on sitten tullut tilalle, mutta kaikki ei tykkää tuollaisesta muodollisesta deittailusta, ja muutenkin se on aika ulkonäkökeskeinen maailma missä kaikki ei pärjää.
Yksi asia on myös ehkä se, että monesta syystä meitä on enemmän jotka emme halua lapsia. Kun ydinperhehaavetta ei ole, niin helposti sitä toteaa ettei sillä parisuhteellakaan niin väliä, varsinkin jos on vähän introvertimpi ja viihtyy erinomaisesti yksinkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä minulla varsinaisesti miehistä johdu. Varmaan olisin yhtä onneton naisenkin kanssa parisuhteessa. Olen myös liian kiltti ja mukautuvainen. En osaa sanoa parisuhteessa, että nyt alkaa minun harrastukseni tai vapaa-aikani eikä siitä muuten jousteta, kuten ei kumppaninkaan menoista ole joustettu. Pikkuhiljaa tapahtuu aina sama, parisuhde ahmaisee minut ja lopulta huomaan, että kaikki muu elämässäni on mennyttä. Itsestäänkään en oikeistaan enää huolehdi.
Helpompi olla sinkkuna, kun ei tarvitse miettiä ketään muita.
Onpa surullista. Tuntuu että tällaista rajattomuutta on nykyisin enemmän kuin ennen, vai kuvittelenko vain?
Mistähän johtuu, onko ajatuksia?
rouva joka osaa sekä joustaa että pitää omista tarpeista ja menoista kiinni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteeseen pitäisi panostaa ja tämä miehiltä unohtuu. Naiset panostavat liikaa ja uupuvat. Miehet eivät lainkaan panosta ja jäävät lopulta yksin.
Miehet jotenkin odottaa, että se nainen vaan tupsahtaa siihen elämään ja alkaa loihtimaan sitä heidän suhdetta ja yhteistä elämää.
Anteeksi nyt, olen mies. Parisuhteesta vasta eronnut. mutta en ole koskaan huomannut naisen panostavan suhteeseemme oikein ollenkaan. Päinvastoin olen itse ollut aktiivinen ja jopa kysellyt paljon voisinko olla jotain enemmän, mutta vastaus on että ei halua. Olisiko ennemmin niinpäin että mies tekee isoja asioita suhteen eteen, mutta nainen ei edes huomaa niiden tapahtuneen. Naisten asenne on usein kaikessa "tuohan on itsestään selvää" ja tällä tavalla kaikki isotkin
Huhuhuhuhuhahahahahhahaha. Sinä olet ollut elämäsi aikana maksimissaan parissa kolmessa suhteessa, ja niiden perusteella yleistät? Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
"mutta tämä kaikki tapahtuu naisen hyvinvoinnin kustannuksella. "
Ei tässä ole läheskään koko totuus. Itse ainakin voin parisuhteessani mainiosti, ja uskon että parisuhdeihmisenä nyt paremmin kuin yksin ollessani, näin koen. Enkä ole läheisriippuvainen vaan itsenäinen nainen.
Aika monet naiset saa liitosta rakkaansa kanssa paljon, eli turha nyt yleistää tässäkään asiassa, et kaikki naiset kärsisi.
Kyllä naiset kärsii, koska monien laajojen tutkimusten mukaan naisten elämänlaatu, onnellisuus, talous ja terveys ovat.huonompia parisuhteessa, kuin sinkkuna. Miehillä asia on päinvastoin.
Naisilla on etulyöntiasema kun saa heti elämän tärkeintä asiaa eli seksiä. Voi sitten keskittyä paineetta elämän rakentamiseen kun neitsyys on jo menetetty ja seksiä tiedossa milloin vain haluaa. Miehillä paljon vaikeampaa. Epäreilua minusta
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on etulyöntiasema kun saa heti elämän tärkeintä asiaa eli seksiä. Voi sitten keskittyä paineetta elämän rakentamiseen kun neitsyys on jo menetetty ja seksiä tiedossa milloin vain haluaa. Miehillä paljon vaikeampaa. Epäreilua minusta
Naiset siis harrastavat seksiä keskenään - ovat joko lesboja tai biseksuaaleja vai? Näin sen varmaan on pakko olla, jos kerran vain heillä on seksiä. Jos heillä olisi seksiä miesten kanssa, sittenhän syy tähän olisi miehissä ja vain miehet voisivat asiaan vaikuttaa. En ainakaan minä voi naisena vaikuttaa siihen, kuinka paljon miehet tarjoilevat seksiä muille naisille (itse en noilla apajilla ole).
Vierailija kirjoitti:
Onko se tarjolla oleva seksi siis miehen ehdoilla vai naisen ehdoilla? Kumman nautinto siinä on keskiössä?