Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko parisuhde oikeasti mennyt muodista naisten keskuudessa?

Vierailija
16.11.2025 |

Jotenkin tällainen kuva tulee. 

Kommentit (700)

Vierailija
621/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on etulyöntiasema kun saa heti elämän tärkeintä asiaa eli seksiä. Voi sitten keskittyä paineetta elämän rakentamiseen kun neitsyys on jo menetetty ja seksiä tiedossa milloin vain haluaa. Miehillä paljon vaikeampaa. Epäreilua minusta

Naiset siis harrastavat seksiä keskenään - ovat joko lesboja tai biseksuaaleja vai? Näin sen varmaan on pakko olla, jos kerran vain heillä on seksiä. Jos heillä olisi seksiä miesten kanssa, sittenhän syy tähän olisi miehissä ja vain miehet voisivat asiaan vaikuttaa. En ainakaan minä voi naisena vaikuttaa siihen, kuinka paljon miehet tarjoilevat seksiä muille naisille (itse en noilla apajilla ole).

Moni mies jää seksin ulkopuolelle ja sama mies saa monta naista.

Vierailija
622/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on etulyöntiasema kun saa heti elämän tärkeintä asiaa eli seksiä. Voi sitten keskittyä paineetta elämän rakentamiseen kun neitsyys on jo menetetty ja seksiä tiedossa milloin vain haluaa. Miehillä paljon vaikeampaa. Epäreilua minusta

Onko se tarjolla oleva seksi siis miehen ehdoilla vai naisen ehdoilla? Kumman nautinto siinä on keskiössä?

Kumpikin saa nautintoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä minulla varsinaisesti miehistä johdu. Varmaan olisin yhtä onneton naisenkin kanssa parisuhteessa. Olen myös liian kiltti ja mukautuvainen. En osaa sanoa parisuhteessa, että nyt alkaa minun harrastukseni tai vapaa-aikani eikä siitä muuten jousteta, kuten ei kumppaninkaan menoista ole joustettu. Pikkuhiljaa tapahtuu aina sama, parisuhde ahmaisee minut ja lopulta huomaan, että kaikki muu elämässäni on mennyttä. Itsestäänkään en oikeistaan enää huolehdi. 

Helpompi olla sinkkuna, kun ei tarvitse miettiä ketään muita. 

Olen myös mukautuvainen ja sopuisa, mutta minusta sillä on todella paljon väliä, mitä tapahtuu sen jälkeen, kun olen ääneen sanonut, että olen suunnitellut tai sopinut itselleni tekemistä tai minulla on velvollisuuksia hoidettavina. Yksi tekee niin, että unohtaa aina ne kerrotut menot tai valittaa niistä ikävään sävyyn, vaatii muuttamaan suunnitelmia, soittelee jatkuvasti perään, haukkuu ystävät ja sukulaiset, keskeyttää toistuvasti askareet, työt tai opiskelut höpöhöpöjutuillaan tai aloittaa riidan jostain näennäisesti eri asiasta aina, kun on jotain omaa sovittuna. Joku toinen taas muistaa ne sovitut menot ja velvollisuudet, kannustaa menemään ja tekemään, ei keskeytä, joustaa tarvittaessa ja ne aikataulujen sumplimiset menevät sukkana läpi. Minulle kelpaa enää vain tuo jälkimmäinen tyyppi ja sellaisessa suhteessa olenkin, en jaksa olla vaativan aikuisen päivystäjänä.

Vierailija
624/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni mies jää ilman - se on ihan väistämätön seuraus tilanteessa, jossa jokaista pelkkää seksiä haluavaa naista kohden on vähintään 10 miestä.

Vierailija
625/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteeseen pitäisi panostaa ja tämä miehiltä unohtuu. Naiset panostavat liikaa ja uupuvat. Miehet eivät lainkaan panosta ja jäävät lopulta yksin. 

Satamiljoonaa kertaa tää.

Miehet jotenkin odottaa, että se nainen vaan tupsahtaa siihen elämään ja alkaa loihtimaan sitä heidän suhdetta ja yhteistä elämää.

Anteeksi nyt, olen mies. Parisuhteesta vasta eronnut. mutta en ole koskaan huomannut naisen panostavan suhteeseemme oikein ollenkaan. Päinvastoin olen itse ollut aktiivinen ja jopa kysellyt paljon voisinko olla jotain enemmän, mutta vastaus on että ei halua. Olisiko ennemmin niinpäin että mies tekee isoja asioita suhteen eteen, mutta nainen ei edes huomaa niiden tapahtuneen. Naisten asenne on usein kaikessa "tuohan on itse

Olen ollut elämäni aikana noin kymmenessä suhteessa, sekä lisäksi fyysiset suhteet päälle. Olin 16 vuotta samassa suhteessa ja huomasin kuinka vähän nainen nimenomaan arvosti miehenä. 

Vierailija
626/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet sen aloitt: en halua naimisiin, en halua lapsia. haluan vain äitihahmon kokkaamaan ja sitten vähä muuta hommaa... Ja nyt ihmetellään miksi naiset on mielummin lesboja tai jotakin. Miehet voisi ottaa vastuuta.

Vierailija
627/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni mies jää ilman - se on ihan väistämätön seuraus tilanteessa, jossa jokaista pelkkää seksiä haluavaa naista kohden on vähintään 10 miestä.

Pelkkää seksiä haluavia miehiä on varmaan noin 3 miljardia miestä.

Vierailija
628/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä ajatus aina tulee. Onhan meillä miehilläkin samanlaista. Olin jonkin aikaa tinderissä ja sieltähän tarttui mukaan vaikka kuinka paljon naisia jotka nimenomaan itse pyytävät seksiä vaikka en miehenä edes puhu aiheesta. Olin itse muutama päivä sitten ensi treffeillä oikein viehättävän naisen luona ja ei puhuttu edes mitään seksiin liittyvää, halusin vain olla herrasmies. Mitä tekee nainen, haluaa suudella. Seuraavana päivänä tuli kuva makuuhuoneesta, unohdin esitellä tämän, perään täällä mä unelmoin sun kanssa päiväunista, tai en tyydy pelkästään unelmoimaan vaan oon valmis mihin vaan kanssas. Ei miehen tarvitse koskaan pyytää seksiä. Paras pyyntö on olla naiselle herrasmies, sen jälkeen nainen repii sut sänkyyn. Mies

Vierailija
629/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteeseen pitäisi panostaa ja tämä miehiltä unohtuu. Naiset panostavat liikaa ja uupuvat. Miehet eivät lainkaan panosta ja jäävät lopulta yksin. 

Tämä ei kyllä todellakaan pidä yhtään paikkaansa.  3 naisen kanssa ollut suhteessa ja kaverien kertomukset kylkeen. 

Kyllä se on mies joka järjestetää niitä vapaa vkl/ reissuja/ kylpylöitä ym. Mä en ole ikinä saanut naiselta mitään lahjaa muuten kuin jouluna tai synttärinä.

Vierailija
630/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"kun saa heti elämän tärkeintä asiaa eli seksiä"

Voi juma_lauta mikä ajattelutapa.

Vierailija
631/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihmisistä, ei kannata yleistää. Minun mieheni  tekee kotitöitä enemmän kuin minä. 

Vierailija
632/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"mutta tämä kaikki tapahtuu naisen hyvinvoinnin kustannuksella. "

Ei tässä ole läheskään koko totuus. Itse ainakin voin parisuhteessani mainiosti, ja uskon että parisuhdeihmisenä nyt paremmin kuin yksin ollessani, näin koen. Enkä ole läheisriippuvainen vaan itsenäinen nainen.

Aika monet naiset saa liitosta rakkaansa kanssa paljon, eli turha nyt yleistää tässäkään asiassa, et kaikki naiset kärsisi.

Kyllä naiset kärsii, koska monien laajojen tutkimusten mukaan naisten elämänlaatu, onnellisuus, talous ja terveys ovat.huonompia parisuhteessa, kuin sinkkuna. Miehillä asia on päinvastoin. 

Tilastollisesti kyllä, käytännössä tietenkään aina ei. 

Vierailija
633/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa miten jotkut aidosti ihmettelevät, että jokin asia oli yleistä silloin kun se oli käytännössä pakollista (naimisiinmeno, lastenhankinta, parisuhde ylipäätään) mutta nyt kun se on vapaaehtoista, niin yhtä suuri osa väestöstä ei valitsekaan sitä. 

On aina ollut naisia jotka eivät halua parisuhdetta (tai niitä lapsia), ja on aina ollut naisia jotka haluavat. Nyt naiset voivat valita joten miten kenellekään voi tulla yllätyksenä, että jotkut aidosti valitsevat sen suhteettomuuden ja/tai lapsettomuuden?

Parisuhde VOI olla elämää suuresti rikastuttava asia jos siinä on kaksi ihmistä jotka molemmat aidosti haluavat olla suhteessa juuri tämän ihmisen kanssa. Ei siksi että sitä "tarvittaisiin" tai olosuhteiden pakosta, vaan aidosta rakkaudesta ja halusta jakaa elämä nimenomaan tämän tietyn ihmisen kanssa. 

Suhde jossa toinen tai molemmat ei ole tällä mielentilalla liikenteessä aiheuttaa yleensä enemmän haittaa kuin iloa. Ja usein vielä se on epämukavampaa kuin yksin oleminen. Tottakai tällöin valitaan olla yksin. Hyville suhteille on edelleen kysyntää ja tulee aina olemaan. 

Vierailija
634/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaiken elämässä saa helposti niin ihmekkös että kiinnostus välillä lopahtaa.

Vierailija
635/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat pyhiä, täydellisiä, viattomia ja aina 100% antavat kaiken itsestään joka ikiseen asiaan. Naiset ovat jumalaakin ylempänä ja naiset naiset naiset.

Koko tämä ketju. Yrittäkää lukea puolueettomina, vaikka ei niin saa tehdä koska naisten puolella on vain PAKKO olla.

Vierailija
636/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yli 40v sinkkunainen, ja sinkuksi varmaan jäänkin. En ole yhtään vakuuttunut että miehen ottaminen elämääni parantaisi sitä, tai toisi lisää onnellisuutta. Aiemmat parisuhteet ovat kaikki kariutuneet, yhteiselo vaan oli aika karikkoista. 

Minua ei pelota ajatus siitä että eläisin loppuelämäni sinkkuna. Mutta se minun on myönnettävä, että se että jäin lapsettomaksi, sattuu aivan uskomattoman paljon. "Tyhjän sylin syndrooma" on henkisesti kivuliaimpia kokemuksia mitä olen koskaan kokenut, ja se tulee seuraamaan minua loppuelämäni. 

Pariutumismarkkinoilla syrjityn ruman miehen sydäntäni lämmittää suunnattomasti viimeinen virkkeesi, lämmittää koko pitkän loppuelämäni.

Ja tämä yksi viesti selittää sun ikisinkkuuden. Sun

Vaatii poikkeuksellista "rumuutta" lyödä lyötyä

Tuossa ei lyöty lyötyä, vaan tylytettiin ihmistä, joka iloitsi siitä, että nainen jäi vastentahtoisesti lapsettomaksi ja kärsii siitä loppuelämänsä.

Vierailija
637/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halusin aina sen koko elämän kestävän parisuhteen ja perheen. Päädyin yksinhuoltajaksi ja uusioperheviritelmä oli katastrofi. Se ei auta että itse haluaa ja yrittää, jos toinen ei tee samoin. 

Nyt en enää halua mahdollistaa kenellekään hyvää elämää itseni kustannuksella. Olen väsynyt olemaan se näkymätön ihminen, jonka hyvinvointi ei kiinnosta ketään, mutta jolta vaaditaan aina loputtomasti lisää ja lisää. 

Olen sellainen pehmeä ja sopuisa luonteeltani, sellainen ei parisuhteessa pärjää. Pitäisi kovettaa itsensä ja jaksaa tapella joka asiasta, muuten tulee miesten tallomaksi. 

Kiitos samoin

-mies

No, jos tuo jolle vastasit on nainen, menkää treffeille. Kaksi kilttiä ihmistä yhdessä, voisitte kohde

Olen naisille käytännössä näkymätön

-sesama

Ehkä live-elämässä, mutta nyt sulla on tilaisuus olla näkyvä.

Vierailija
638/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismille lienee edelleen paikkansa, jos miehille maksetaan enemmän palkkaa vain pelkän sukupuolen tähden. 

Meillä tytöt ja naiset saivat koulussa/opiskeluissa automaattisesti parempia numeroita sukupuolensa takia...

Meillä ei.

Onneksi olkoon. Minulla meni aika lailla mielenkiinto opiskeluun kun selvisi, että sukupuoli estää saamasta hyviä arvosanoja...

-se sama

Ei estä.

Vierailija
639/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ahaa. Munkin vanhemmilla oli myös ongelmia ja mä näin isän lyövän äitiä. Ja kuulin useamman kerran. Isä pahoinpiteli mun veljeäkin. Äiti ei lyönyt kertaakaan"

Ja minulla äiti oli väkivaltainen. Kiellä koko asia mikäli et totuutta kestä, mutta lopeta ulina

-eri

Vai niin. On siis ulinaa kertoa, että isä löi, mutta ei ole ulinaa kertoa että äiti löi.. Näetkö tässä mitään outoa?

Vierailija
640/700 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismille lienee edelleen paikkansa, jos miehille maksetaan enemmän palkkaa vain pelkän sukupuolen tähden. 

Meillä tytöt ja naiset saivat koulussa/opiskeluissa automaattisesti parempia numeroita sukupuolensa takia...

Joopajoo, tiedät hyvin, että Pisa-tuloksissa pojat jäävät kauas tyttöjen tasosta, vaikka arvioijat eivät vastaajan sukupuolta nää.

Se on kyllä totta, että kun tunnit riehuu ja häiritsee, odotus osaamisen tasolle kokeessa on opettajan suunnasta heikko.

Tuntiaktiivisuus ja käyttäytyminen vaikuttavat arvosanaan myös. Itse olin ujo enkä koskaan viitannut, ja todistuksen arvosanat oli tämän takia järjestäen alhaisempia kuin kokeesta saadut.

Sama. Vähintään numerolla tippui aina.

Mullakin. Ja olen nainen. Olisin luullut, että opettajat on tyytyväisiä kun osa oppilaista on hiljaa ja paikoillaan ja on vähemmän järjestyshäiriöitä.