Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko parisuhde oikeasti mennyt muodista naisten keskuudessa?

Vierailija
16.11.2025 |

Jotenkin tällainen kuva tulee. 

Kommentit (700)

Vierailija
501/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi. "Ahaa". Tuosta kyllä käy heti ilmi se millä mielellä on hänen kokemuksensa kirjoitettu. Jonkinlaiseksi vastaiskuksi joka oli kovinkin erikoinen olevinaan, koska ei miellyttänyt se että nainen esitetään huonossa valossa. Ollaanhan me kaikki jo riittävästi niistä paskoista miehistä ja isistä täällä luettu, mutta äiti joka hakkaa isää, se... se ei käy päinsä.

Vierailija
502/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen parisuhde jossa miehellä on edes ihmisarvoa, on mennyt naisilla muodista. Ajatella. Naisista on tullut juuri sellaisia ihmisiä, joita väittävät kaikkien miesten olevan. Sovinisteja.

Voivoi, ihanko itse joudut sukkasi lattialta poimimaan ja viemään pyykkikoriin? Ja nyt on ahdistunut ja itkuinen olo?

Taisi osua...

Osuuhan se, jos on ollut suhteessa, jossa mies vain sikailee. 

Miksi valitsit sian?

Jonkun muun syy, kuten koko paska muukin elämäni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kummalla meillä on vastuu? En mä saa sitä naista sänkyyni jos sillä naisella on normaali ja arvot kunnossa. Näitäkin on ollut."

No, kun minua ovat varatut miehet lähestyneet, on minun tehnyt mieli oksentaa kengilleen, ei lähteä heidän mukaansa. Tiedän kokemuksesta, että luottamuksen pettäminen voi lähestulkoon tuhota ihmisen, ja inhoan pettäjiä sydämeni pohjasta. Se on minun henkilökohtainen moraalini, vaikken mitään lupauksia olekaan näiden varattujen puolisolle tehnyt. Ihmettelen, että olet oman alkuperäisen kokemuksesi pohjalta halunnut ja pystynyt olemaan pettäjien kanssa missään tekemisissä, saati hyppäämään sänkyyn, ilmeisesti lukuisia kertoja.

Vierailija
504/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä aika hauskaa tämä loputon miehet vs naiset -kamppailu tällä palstalla. Ei sovi aselepokaan vaan aina pitää väittely pyrkiä voittamaan ja osoittaa se oma tiimi paremmaksi.

Vierailija
505/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mielestäsi näiden naisten ei tarvitse ottaa vastuuta omasta käytöksestään, vaan voivat syyttää "yllyttänyttä" miestä?

No totta munassa syy on miehen joka on naiselle valehdellut. Voisitte sen verran naisetkin myöntää oman osanne eikä pistää aina naurettavasti vastaan kynsin ja hampain.

Eli mielestäsi on OK reagoida väkivallalla siihen, että joku toinen aukoo päätään. Selvä, sopikaamme, että olemme eri mieltä asiasta.

Sinulle nyt ei mikään muu kelpaakaan kuin erimielisyys, sillä olisihan se nyt aivan kauheaa olla miehen kanssa samaa mieltä jostain asiasta.

Ei, vaan mielestäni väkivalta ei ole hyväksyttyä missään tilanteessa. Jos joku tulee mulle aukomaan päätään, valehtelee, tekee mitä hyvänsä, on omalla vastuullani, miten siihen reagoin.

Vierailija
506/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset luovat parisuhteen miehen kanssa. Kun eivät enää tarvitse miestä, heittävät sen elämästään ja pitävät kaiken itsellään. Vaikka ennen parisuhdetta ei naisella eikä miehellä ollut juuri mitään. Lopussa miehellä ei ole mitään, naisella on kaikki.

Kyllä miehet on sikoja.

Vierailija
507/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kummalla meillä on vastuu? En mä saa sitä naista sänkyyni jos sillä naisella on normaali ja arvot kunnossa. Näitäkin on ollut."

No, kun minua ovat varatut miehet lähestyneet, on minun tehnyt mieli oksentaa kengilleen, ei lähteä heidän mukaansa. Tiedän kokemuksesta, että luottamuksen pettäminen voi lähestulkoon tuhota ihmisen, ja inhoan pettäjiä sydämeni pohjasta. Se on minun henkilökohtainen moraalini, vaikken mitään lupauksia olekaan näiden varattujen puolisolle tehnyt. Ihmettelen, että olet oman alkuperäisen kokemuksesi pohjalta halunnut ja pystynyt olemaan pettäjien kanssa missään tekemisissä, saati hyppäämään sänkyyn, ilmeisesti lukuisia kertoja.

Kyllä erittäin monta kertaa. Olen tätä pohtinut jopa terapiaa myöden. Kyseessä on se että haen itselleni todisteita siitä että pelkoni pitävät paikkaansa. Eli naisiin ei voi luottaa.

Mä en vaan edelleenkään ymmärrä miksi se varattu nainen ikinä vastaa mulle mitään?

Miksi se ei päätä olla uskollinen 100%> vaan antaa sitä tilaa mulle?

Vierailija
508/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No elämän varrella aika moni näistä naisista ketä sinne sänkyyn eksyi oli varattuja naisia.  Sitä p......a kun näki tarpeeksi niin mä en yksinkertaisesti usko että monikaan nainen on uskollinen yhdelle miehelle läpi elämänsä."

Et varmasti, kun valitsit itsellesi roolin, jossa "pääsit" näkemään ne pahimmat tapaukset, jotka ruokkivat pelkoasi ja joilla perustella itsellesi, ettei rakkauteen ja uskollisuuteen kannatakaan uskoa eikä näin ollen myöskään ottaa riskiä tulla petetyksi uudestaan, jos olisitkin keskittynyt etsimään paremman kumppanin kuin hän, joka sinua petti, tai he, jotka pettivät omaa miestään sinun kanssasi. Eikä siinä mitään, jokainen valitsee itse, miten elää, mutta en nyt tuon oman, kuitenkin rajallisen kokemuksesi perusteella naisia kollektiivina halveksuisi.

Jep. Ensin v

Kummalla meillä on vastuu? En mä saa sitä naista sänkyyni jos sillä naisella on normaali ja arvot kunnossa. Näitäkin on ollut. 

Näitäkin on ollut mutta silti muistelet vaan niitä mielestäsi moraalittomia.

Vierailija
509/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No elämän varrella aika moni näistä naisista ketä sinne sänkyyn eksyi oli varattuja naisia.  Sitä p......a kun näki tarpeeksi niin mä en yksinkertaisesti usko että monikaan nainen on uskollinen yhdelle miehelle läpi elämänsä."

Et varmasti, kun valitsit itsellesi roolin, jossa "pääsit" näkemään ne pahimmat tapaukset, jotka ruokkivat pelkoasi ja joilla perustella itsellesi, ettei rakkauteen ja uskollisuuteen kannatakaan uskoa eikä näin ollen myöskään ottaa riskiä tulla petetyksi uudestaan, jos olisitkin keskittynyt etsimään paremman kumppanin kuin hän, joka sinua petti, tai he, jotka pettivät omaa miestään sinun kanssasi. Eikä siinä mitään, jokainen valitsee itse, miten elää, mutta en nyt tuon oman, kuitenkin rajallisen kokemuksesi perusteella naisia kollektUs

Uskon että se sopii tohon mun tarpeeseen vahvistaa uskomuksiani mitä terapeutti sanoi.

Vierailija
510/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et varmasti, kun valitsit itsellesi roolin, jossa "pääsit" näkemään ne pahimmat tapaukset, jotka ruokkivat pelkoasi ja joilla perustella itsellesi, ettei rakkauteen ja uskollisuuteen kannatakaan uskoa eikä näin ollen myöskään ottaa riskiä tulla petetyksi uudestaan, jos olisitkin keskittynyt etsimään paremman kumppanin kuin hän, joka sinua petti, tai he, jotka pettivät omaa miestään sinun kanssasi. Eikä siinä mitään, jokainen valitsee itse, miten elää, mutta en nyt tuon oman, kuitenkin rajallisen kokemuksesi perusteella naisia kollektiivina halveksuisi.

Kummalla meillä on vastuu? En mä saa sitä naista sänkyyni jos sillä naisella on normaali ja arvot kunnossa. Näitäkin on ollut. 

Olen eri, mutta ethän sinäkään niitä naisia panisi jos sulla olisi arvot kunnossa.

Vierailija
511/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 70% naisista on parisuhteessa.

Epäilemättä yli nelikymppisissä näin. Nuoret naiset taas harvemmin nykyään.

Suomalaisista 18-79-vuotiaista valtaosa elää parisuhteessa. Sekä naisista että miehistä noin seitsemän kymmenestä elää parisuhteessa, kun kaikenikäisiä tarkastellaan yhtenä joukkona . Ikäluokittain ja jonkin verran myös sukupuolittain tarkastellessa erot ovat kuitenkin suuria. Miehillä parisuhteessa olevien määrä kasvaa ikäluokka ikäluokalta. Naisilla parisuhteessa olevien osuus on suurimmillaan 40-49-vuotiaiden ikäluokassa ja pienimmillään 70-79-vuotiailla

https://www.vaestoliitto.fi/verkkojulkaisut/tahdotko-suomalaisten-paris…

Vierailija
512/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä erittäin monta kertaa. Olen tätä pohtinut jopa terapiaa myöden. Kyseessä on se että haen itselleni todisteita siitä että pelkoni pitävät paikkaansa. Eli naisiin ei vo

Joko sä olet taitava. Naiset ei pidä sua uhkana. Tai he ajattelevat sun olevan platonisesti kiinnostunut. Koska sä näet heidän sosiaalisesta mediasta heidän statuksen.  Tai sitten ovat vaan lumppuja.

Vierailija
513/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et varmasti, kun valitsit itsellesi roolin, jossa "pääsit" näkemään ne pahimmat tapaukset, jotka ruokkivat pelkoasi ja joilla perustella itsellesi, ettei rakkauteen ja uskollisuuteen kannatakaan uskoa eikä näin ollen myöskään ottaa riskiä tulla petetyksi uudestaan, jos olisitkin keskittynyt etsimään paremman kumppanin kuin hän, joka sinua petti, tai he, jotka pettivät omaa miestään sinun kanssasi. Eikä siinä mitään, jokainen valitsee itse, miten elää, mutta en nyt tuon oman, kuitenkin rajallisen kokemuksesi perusteella naisia kollektiivin

Totta tuokin. Mutta mä en riskeeraa perhettäni seksin takia.

Vierailija
514/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi. "Ahaa". Tuosta kyllä käy heti ilmi se millä mielellä on hänen kokemuksensa kirjoitettu. Jonkinlaiseksi vastaiskuksi joka oli kovinkin erikoinen olevinaan, koska ei miellyttänyt se että nainen esitetään huonossa valossa. Ollaanhan me kaikki jo riittävästi niistä paskoista miehistä ja isistä täällä luettu, mutta äiti joka hakkaa isää, se... se ei käy päinsä.

Sä itse tulkitsit tuon sanan niin. Miksi? "Ahaa" on ihan neutraali sana.

Vierailija
515/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä erittäin monta kertaa. Olen tätä pohtinut jopa terapiaa myöden. Kyseessä on se että haen itselleni todisteita siitä että pelkoni pitävät paikkaansa. Eli naisiin ei voi luottaa.

Mä en vaan edelleenkään ymmärrä miksi se varattu nainen ikinä vastaa mulle mitään?

Miksi se ei päätä olla uskollinen 100%> vaan antaa sitä tilaa mulle?

Etsit 100% varmistusta, että jos itse vielä yrittäisit suhdetta, et tulisi uudestaan petetyksi. No, sellaista et saa. Pettäjä löytää aina "syynsä" pettää. Sinuna keskittyisin ennemmin kehittämään omaa kykyäsi selviytyä terveellä tavalla, tapahtui mitä tahansa. Ehkä myös kehittämään itsetuntoasi, jos pohjimmiltasi olet pelännyt, että tulit petetyksi jonkin oman ominaisuutesi takia? Etsitkö syytä vihata naisia, jotta et joutuisi syyttämään itseäsi? No, ei se oma syysi ollut, ellet sitten ollut niin hirveä ko. naista kohtaan, että ajoit hänet toisen syliin. Tuo on oikeastaan ainoa tilanne, jossa voin jotenkin ymmärtää pettämisen. Tai no, kyllä sittenkin kuvittelisin, että olisi helpompaa lähteä suhteesta kuin riskeerata, että toinen käy väkivaltaiseksi saadessaan tietää pettämisestä.

Vierailija
516/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä erittäin monta kertaa. Olen tätä pohtinut jopa terapiaa myöden. Kyseessä on se että haen itselleni todisteita siitä e

Olin paras versio itsestäni tuolle naiselle. Silti mua petettiin. Kyllä mä tiedostan itsekkin että haen vaan vahvistusta ajatuksilleni. Sen tarkoituksena on suojata itseni.  On tää vahvistuksen hakeminen vähentynytkin vanhemmiten. Ei vaan jaksa enää naisia, parisuhteita eikä oikein mitään muutakaan siihen liittyvää.

Vierailija
517/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olin paras versio itsestäni tuolle naiselle. Silti mua petettiin. Kyllä mä tiedostan itsekkin että haen vaan vahvistusta ajatuksilleni. Sen tarkoituksena on suojata itseni.  On tää vahvistuksen hakeminen vähentynytkin vanhemmiten. Ei vaan jaksa enää naisia, parisuhteita eikä oikein mitään muutakaan siihen liittyvää."

Mmm. Itse ajattelen, ettei ihminen ole mikään "versio", vaan ihminen. Kaikkinensa, kokemuksineen, tunteineen. Eikä pitäisi joutua tekeytymään joksikin "versioksi", jotta joku "rakastaisi". Todellistahan rakkaus on vasta silloin, kun voi olla täysin haavoittuvaisena, vereslihalla toisen edessä, ja tulla sellaisenaan rakastetuksi. Minä olen kyllä joutunut tällaisen rakkauden itse (ajoittain terapian avulla) luomaan, ei siihen kukaan muu ole vaivautunut/kyennyt. Mutta luotan, että kun tarjoan tällaista rakkautta itselleni, olen ainakin avoin vastaavalle rakkaudelle toisen kanssa, jos sellainen ihminen vielä joskus sattuisi tulemaan vastaan. Ja jos ei tulekaan, vähintäänkin minä rakastan itseäni.

Ymmärrän kyllä senkin, että luovuttaa täysin. Hyvin yleistä, ja oma rauha kuitenkin on arvokasta.

Vierailija
518/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mielenkiintoista nähdä mitä tämän kehityksen päässä oikein on - eli kehityksen, jossa sukupuolien välinen sota on kåynnissä ja sitä lietsotaan kaikenlaisilla ruokottomilla argumenteille. Argumenteille on yhteistä se, että niissä kaikkissa on joku totuuden siemen, mutta ne on esitetty tavalla, joka ei rakenna minkäänlaista yhteistä hyvää.

Meille on rakentunut kulttuuri, jossa uhripositio on varattu naisille, ja pienikin vastoinkäyminen on jonkun muun vika. Sen sijaan miesten ongelmat ovat aina itse aiheutettuja. Tämä on hyvin konservatiivinen ajatus, mutta siitä huolimatta se on validi ajatus yhä nykypäivänä. Miehen vapauden tiellä ei ole kukaan, mutta naisen vapauden edessä on mies.

Se, että ihmiset eivät enää pariudu, johtaa katastrofiin. Se tekee elämän isoilla massoilla sietämättömäksi kaikille. Jokainen meistä onnellisesti naimisissa olevista ja lapsista hankkineista tietää tämän. Elämä ilman perhettä on tode

Kirjoitit:

-----------------------------------------------------------

Elämä ilman perhettä on todella mukavaa, ennen kuin iskee se, mikä iskee 80% ihmisistä - "ei hemmetti, haluan perheen!". Ja sitten kun tajuat, että minä en sitä saa, niin sitten onkin elämistä. Elämistä siinä, että mietit asiaa joka päivä"

--------------------------------------------------------------

Mulle iski toi tunne tän vuoden keväällä. Tajusin solutasolla, että en tule ikinä saamaan omaa perhettä. Tämä kipu on jotain aivan sanoinkuvaamatonta. 

Vierailija
519/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä aika hauskaa tämä loputon miehet vs naiset -kamppailu tällä palstalla. Ei sovi aselepokaan vaan aina pitää väittely pyrkiä voittamaan ja osoittaa se oma tiimi paremmaksi.

Ja tämän pohjalle naiset rakentavat poliittisen vallankumousliikkeen.

Vierailija
520/700 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä erittäin monta kertaa. Olen tätä pohtinut jopa terapiaa myöden. Kyse

Itsellenikin riitti yksi pettävä feministisika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi