Onko parisuhde oikeasti mennyt muodista naisten keskuudessa?
Kommentit (700)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä homma et samassa linjassa kun naiset alkaneet vihata parisuhteita. Samassa suhteessa naisten mielenterveys ongelmien määrät on nousseet.
Itsekeskeinen mies ei osaa pienessä mielessään kuvitella, että naisilla voisi olla muita ongelmia kuin miehen puute.
Menneillä vuosikymmenillä naiset vetivät huumeita kestääkseen "perhe-elämää". Mother's little helper.
Ja miehet viinaa kestääkseen työelämää, aiemmin huumeita kestääkseen sotaa. Jokaiselle jotakin.
-eri
Se on kyllä hupaisaa, että suurin osa ihmisistä mutisee kapitalismin loputtoman kasvun fantasiasta, ja ihan aiheesta toki, samaan aikaan kuitenkin itse elävät ihan samassa mielentilassa haaveillen kuinka pieninkin asia elämässä voi aina olla paremmin ja sitten ruikuttavat kun kaikki ei toteudukaan siltä seisomalta.
Vierailija kirjoitti:
Naiset alkoivat kitistä kotihommien epätasaisesta jakautumisesta 80 luvulla. Samoihin aikoihin kun naisten vapautuminen alkoi. 2025 tuo ongelma on poistumaan päin. Monissa perheissä mies on ottanut vetovastuun kotitöistä, esim meillä ei naiset kokkaa. Yhdessäkään mun parisuhteessa naisen ei ole tarvinnut ruokaa tehdä. Siivoan myös enemmän kuin naiset. Tuon myös rahaa enemmän kotiin kuin nainen. Olen täysin uskollinen, ei ole edes naispuolisia kavereita. Olen käynyt terapiassa ja opetellut keskustelemaan. Pidän myös fyysisestä kunnosta huolta punttis ja aerobinen. En ole ikinä lyönyt naista tai pakottanut seksiin. Kerron myös jokaikinen päivä rakastavani.
Miten tää on toiminut?
1 ero siitä että nainen päätti 12v jälkeen. Ettei tunne itseään. Eikä tiedä mitä haluaa.
Nykyinen suhde. Vaimo petti työkaverin kanssa.
Ole ylpeä siitä, että sinä olet hyvä mies ja kumppani. On vain tullut sitten vääriä kumppanivalintoja. Ihan niin kuin meille naisillekin, jotka olemme luopuneet toivosta löytää hyvä mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset alkoivat kitistä kotihommien epätasaisesta jakautumisesta 80 luvulla. Samoihin aikoihin kun naisten vapautuminen alkoi. 2025 tuo ongelma on poistumaan päin. Monissa perheissä mies on ottanut vetovastuun kotitöistä, esim meillä ei naiset kokkaa. Yhdessäkään mun parisuhteessa naisen ei ole tarvinnut ruokaa tehdä. Siivoan myös enemmän kuin naiset. Tuon myös rahaa enemmän kotiin kuin nainen. Olen täysin uskollinen, ei ole edes naispuolisia kavereita. Olen käynyt terapiassa ja opetellut keskustelemaan. Pidän myös fyysisestä kunnosta huolta punttis ja aerobinen. En ole ikinä lyönyt naista tai pakottanut seksiin. Kerron myös jokaikinen päivä rakastavani.
Miten tää on toiminut?
1 ero siitä että nainen päätti 12v jälkeen. Ettei tunne itseään. Eikä tiedä mitä haluaa.
Nykyinen suhde. Vaimo petti työkaverin kanssa.
Ole ylpeä s
Niin olenkin. Mut en usko että mä olisin mitenkään erikoinen. Aivan varmasti mun tapaisia miehiä on paljon.
Se mikä mua tässä eniten on häirinnyt niin molemmissa tapauksissa naiselle on tullut joku ihme kriisi. Ei tiedetä mitä halutaan isona, no ainakin pitää erota. 5v myöhemmin ollaan täysin samassa pisteessä ja itketään mua takaisin.
Toinen ei tiennyt mitä haluaa ja päättää ihastua työkaveriinsa. Yllättäen suhde kesti pari kk. Jonka jälkeen taas itkettiin meidän suhteen perään.
Älyttömän vaikea enää itsellä luottaa mihinkään. Vaikka nainen kuinka vannoisi rakkautta ja kehuisi miten ihana olen. Huomenna kaikki voi olla toisin
Se on se individualistinen täydellisyyteen pyrkivä kulttuuri. Ja sitten kun vääjäämättä elämä tuntuu ikävältä ja puutteelliselta niin syyllinen löytyy yleensä muista ihmisistä. Heistä pitää päästä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä homma et samassa linjassa kun naiset alkaneet vihata parisuhteita. Samassa suhteessa naisten mielenterveys ongelmien määrät on nousseet.
Itsekeskeinen mies ei osaa pienessä mielessään kuvitella, että naisilla voisi olla muita ongelmia kuin miehen puute.
Menneillä vuosikymmenillä naiset vetivät huumeita kestääkseen "perhe-elämää". Mother's little helper.
No mikä nykyään on huonommin kuin ennen? 30v sitten oli ihan täysin normaalia et mies ei päästänyt naista töihin.
70 luvulla naiset eivät päässeet edes baariin yksin.
Kotitöitä oli huimasti enemmän ja mies ei auttanut yhtään.
Kyse oli naisten mt-ongelmista, jotka aiempi liitti "parisuhteiden vihaamiseen". Todellisuudessa naisilla on ongelmia, joilla ei ole mitään tekemistä miesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
On mennyt muodista. En ymmärrä. Miehillä on hirveä hinku suhteeseen ja sitten hirveä hinku pettää. Nyt jo kolmessa suhteessa olen tullut petetyksi joten kiitos ei enää. Olen yrittänyt kysyä miehiltä miksi olivat suhteessa kanssani, niin ainakin yksi paljasti että pidin kodin siistinä ja kaksi muuta ei saanut sanaa suustaan.
No sinä olet se ainoa yhdistävä tekijä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yli 40v sinkkunainen, ja sinkuksi varmaan jäänkin. En ole yhtään vakuuttunut että miehen ottaminen elämääni parantaisi sitä, tai toisi lisää onnellisuutta. Aiemmat parisuhteet ovat kaikki kariutuneet, yhteiselo vaan oli aika karikkoista.
Minua ei pelota ajatus siitä että eläisin loppuelämäni sinkkuna. Mutta se minun on myönnettävä, että se että jäin lapsettomaksi, sattuu aivan uskomattoman paljon. "Tyhjän sylin syndrooma" on henkisesti kivuliaimpia kokemuksia mitä olen koskaan kokenut, ja se tulee seuraamaan minua loppuelämäni.
Pariutumismarkkinoilla syrjityn ruman miehen sydäntäni lämmittää suunnattomasti viimeinen virkkeesi, lämmittää koko pitkän loppuelämäni.
Ja tuo lause selittääkin miksi tulit syrjityksi pariutumismarkkinoilla.
Tämä kommenttisi selittää hyvin mikä Suomessa(kin) on vialla
Ei kiitos parisuhdetta, mutta ei se mihinkään muotiin liity, vaan kokemuksiin. Ilman miestä on niin paljon mukavampaa ja vapaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Halusin aina sen koko elämän kestävän parisuhteen ja perheen. Päädyin yksinhuoltajaksi ja uusioperheviritelmä oli katastrofi. Se ei auta että itse haluaa ja yrittää, jos toinen ei tee samoin.
Nyt en enää halua mahdollistaa kenellekään hyvää elämää itseni kustannuksella. Olen väsynyt olemaan se näkymätön ihminen, jonka hyvinvointi ei kiinnosta ketään, mutta jolta vaaditaan aina loputtomasti lisää ja lisää.
Olen sellainen pehmeä ja sopuisa luonteeltani, sellainen ei parisuhteessa pärjää. Pitäisi kovettaa itsensä ja jaksaa tapella joka asiasta, muuten tulee miesten tallomaksi.
Kiitos samoin
-mies
Vähän sama kuin kysyisit, onko armeija mennyt muodista miesten keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat naiset haluavat parisuhteen, mutta tietävät, että sinkkuus on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin huono parisuhde ja ovat tarkkoja siitä kenet kelpuuttavat parisuhteeseen.
Ja jostain syystä käyttäytyvät erittäin vihamielisesti kaikkia miehiä kohtaan...
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia ei seksi kiinnosta. Nykyään monilla naisilla on muuta. Mielialalääkkeet, vaativa työ jne... Ei siihen miehiä kaivata.
Silti sitä vihaa miehiä kohtaan löytyy loputtomasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat naiset haluavat parisuhteen, mutta tietävät, että sinkkuus on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin huono parisuhde ja ovat tarkkoja siitä kenet kelpuuttavat parisuhteeseen.
Minä tapasin naisen joka on puolet enemmän kuin minä itse. Joudun mielessäni miettimään että mitä ihmettä näkee minussa ja kysymään sitä suoraankin. En edes uskalla miettiä meidän taloudellista eroa. Esitteli autoaan johon minulla ei olisi koskaan varaa. Vastasi vain, sinä olet komea ja ihana, lämmin sydän. M40
Useimmille naisille tuo on sula mahdottomuus. Materialismi ja some sekoittanut pään täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei parisuhteet muodista ole pois. Nykyään vaan todella moni nainen ei ole parisuhde kelpoinen. Eivät yksinkertaisesti osaa olla suhteessa niin että se voisi olla onnellinen. Tätä asiaa on puitu useissa keskusteluissa.
Olisiko miesten vuoro luoda ympäristö sille onnelliselle parisuhteelle? Sitä odotellessa.
Miten sä voit luoda onnellisen ympäristön jos iso osa naisista ei tiedä itsekään mitä haluaa?
Miksi pitäisi sulle selostaa, mitä haluaa? Sitäpaitsi se ominaisuuksien listaaminen on äärimmäisen typerää, koska ihminen ei ole niin lattea ja yksinkertainen olento, vaikka sinä ehkä oletkin. Harmi sulle.
Sen vain tietää kun törmää ihmiseen, joka kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei parisuhteet muodista ole pois. Nykyään vaan todella moni nainen ei ole parisuhde kelpoinen. Eivät yksinkertaisesti osaa olla suhteessa niin että se voisi olla onnellinen. Tätä asiaa on puitu useissa keskusteluissa.
Olisiko miesten vuoro luoda ympäristö sille onnelliselle parisuhteelle? Sitä odotellessa.
Miten sä voit luoda onnellisen ympäristön jos iso osa naisista ei tiedä itsekään mitä haluaa?
Siten, että tutustut siihen yhteen naiseen ja hänen toiveisiinsa. Lopeta välittömästi jankuttaminen "isosta osasta naisia" ja "kaikista naisista", koska sulle osuu kohdalle maksimissaan yksi, jos sitäkään. Ja hän ei ole mikään stereotyyppinen klooniyksilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komeita, menestyviä, pitkiä, dominoivia ja jykeväleukaisia alfamiehiä ei nyt vaan riitä kaikille naisille - varsinkin jos monogaminen suhde on tavoitteena.
Naiset tekivät maailman sellaiseksi että vain komeimmat miehet kelpuutetaan, nauttikaa nyt siitä.
Ei noilla parisuhdetta haluava nainen mitään teekään, vaan sillä uskollisella, luotettavalla, rakastavalla miehellä, joka kantaisi oman osansa hommasta. Niistä on huutava pula!
Ne eivät näy missään. Vaatisi naiselta omaa vaivannäköä huomata sellainen. Liikaa pyydetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten, että tutustut siihen yhteen naiseen ja hänen toiveisiinsa. Lopeta välittömästi jankuttaminen "isosta osasta naisia" ja "kaikista naisista", koska sulle osuu kohdalle maksimissaan yksi, jos sitäkään. Ja hän ei ole mikään stereotyyppinen klooniyksilö.
Juuri tossa joku kirjoitti että 2 pitkää suhdetta katkennut täysin syyttä. Naisen omiin kriiseihin. Sit itketty ota mut takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet kohtelevat naisia kuin kotiapulaista? Missä on 70-luvun miehet jotka osallistuivat perhe-elämään ja hehkuttivat rakkautta naiselleen?
Pääasiassa haudassa. Nehän olis jo kasikymppisiä ja yli.
No mikä nykyään on huonommin kuin ennen? 30v sitten oli ihan täysin normaalia et mies ei päästänyt naista töihin.
70 luvulla naiset eivät päässeet edes baariin yksin.
Kotitöitä oli huimasti enemmän ja mies ei auttanut yhtään.