Nordean ID-laite ei toiminutkaan
Tällä hetkellä ainoa tapa päästä maksamaan omalta tililtä laskuja.
Nordea ID-laite ei yllättäen toiminutkaan. Vaikka kuinka sihtaat QR toiminto ei anna tunnusta.
Ja nyt on aivan turha tulla länkyttämään puhelin-pankista. Ei ole vaihtoehto.
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen varmaan ainoa maailmankaikkeudessa jolla tuo laite ei ole toiminut.... kaikki muut saivat toimimaan.
Huolestuttaa tämä yksilön haavoittuvaisuus mihin on ihmiset ajettu ,kun kaikkeen ihan virallisten asioiden hoitamista varten on nykyään pakko kirjautua. Ja sitten kun laite ei toimikaan.
Mulla toimii laskujenmaksu eli se skannaus. Mutta kun yritin vaihtaa laitteen kieltä suomeksi, ei tapahtunut mitään.
Mä en ees ymmärrä mistä te puhutte tässä ketjussa?? Mikä estää mobiilipankin käytön? Voit käydä mobiilipankissa vaikka vessanpöntöllä istuessa.
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/ba693fdb-9df0-4244-b6ce-84769bcf…
Voitko referoida . Kukaan ei klikkaa maksullista saittia enää.
ei oo maksullinen, mutta ei siinä mitään uutta ole, vain secettä vanhan valkoisen tunnuslukulaitteen käyttö päättyy/// tai siis on jo aikaa sitten päättynyt, vanha juttu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin kysyy av-palstalaisilta kun asiakaspalvelusta, kertoo jotain palvelun tasosta että jännittää soittaa sinne.
Tiesittekö muuten että kaikki nämä jonotukset jotka mielestäni ennen tapasivat olla ilmaisia, maksavat nykyään noin 19 snt/min? Mulla oli tässä taannoin n. 46 euroa noita helvetillisiä tunnin jonotuksia eri paikkoihin. Itse puheluhan ei kauaa kestä.
kirjaudu pankkitunnuksilla niin pääset suoraan ei tarvi jonotttaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin kysyy av-palstalaisilta kun asiakaspalvelusta, kertoo jotain palvelun tasosta että jännittää soittaa sinne.
Tiesittekö muuten että kaikki nämä jonotukset jotka mielestäni ennen tapasivat olla ilmaisia, maksavat nykyään noin 19 snt/min? Mulla oli tässä taannoin n. 46 euroa noita helvetillisiä tunnin jonotuksia eri paikkoihin. Itse puheluhan ei kauaa kestä.
kirjaudu pankkitunnuksilla niin pääset suoraan ei tarvi jonotttaa
Eihän se voi, kun eivät ne tunnukset toimi 🤦
Vierailija kirjoitti:
Nordea se jatkaa näiden älyvapaiden id-laitteiden kanssa, muutenkin tietoturvan kanssa ollut ongelmia ja käytettävyys aivan hanurista. Vaihtakaa hyvät ihmiset pankkia. Ja jos joku ei halua älypuhelinta näinä aikoina, niin saa kärsiäkin.
En halua eikä ole älypuhelinta. Tietokoneita on kyllä itsellä useita käytössä. Eikö nykyäänkin voisi pankeilla olla ne vanhan ajan paperilaskun maksukoneet jotka toimi omalla pankkikortilla? Se olisi edelleen monelle paras tapa maksaa laskut. Printtaa se email lasku ja maksa oman pankin automaatilla omalla pankkikortin pinnillä. Ei koodeja, salasanoja ja id-listoja. Pankkien (paitsi S.) aukioloajat on niin surkeita että jättäkää ne maksuautomaatit aulaan.
Itse sihtaan etäisyyttä, kun etäisyys sopiva, skannaa. Ympärillä vähän valkoista.
Kaikille tuli uudet koska vanhat vanheni . Kukaan ei ole yksin tässäkään. Vanhat ihmiset ei näe noin pientä textiä numeroita eikä kännykän näytöltä mitä räpläämistä on suurentaa . Helppo on painua pankkiin ja näyttää naamansa siellä livenä. Voi myös käyttää pankissa niitä usein jo eteisessä saatavia lappuja ja piirtää niihin laskun tiedot ja kuka maksaa sekä laittaa ne siihen kuoreen mitä siinä on. Sen voi laittaa joko virkailijalle tai pankin laatikkoon ja ne maksaa sen sieltä. Maksuautomaatit oli hyviä koska toimi kortilla ja oli suuri näyttö että näki mitä tekee. Ei auta silmä lasit jos näyttö on pieni. Lapsellista nuorilta rasittaa sairaita vanhuksia jotka elää elämän loppupuolta . Ole ystävällinen , olet itsekin kohta vanha . Lukulasit naamalla.
Mä en ees ymmärrä mistä te puhutte tässä ketjussa?? Mikä estää mobiilipankin käytön? Voit käydä mobiilipankissa vaikka vessanpöntöllä istuessa.
. Miks on ihan pakko tulla sönköttämään tähän ketjuun jostain mobiilipankista kun et kerran edes ymmärrä mistä on kysymys?
Pankki ei kuitenkaan ole mikään viranomainen kun kyseessä ei edes ole valtion pankki. Niillä on vakoilu asenne.
Danske safeID laite toimii aina. Ihan aina. Sain sen tyyliin 15v sitten. Ei tarvitse puhelinta tunnistautumiseen.
Avainlukulista analogisessa muodossa.
Laite on umpisusi, koska se toimii vain optimiolosuhteissa. Itse huomannut saman. Tarkista (kuten muutkin jo sanoneett)
1. Riittävä valaistus
2. Että kamera ei ole pölyinen. pyyhi se varmuuden vuoksi jollain
3. pyyhi myös tieskarin näyttöä
Itse pääsen yleensä Nordeaan sisään, mutta pitkällisen sihtailun jälkeen. Äärimmäisen raivostuttavaa.
- Joo siis laite päästi Nordeaan sisään (kesti sekin tooooosiiii kauan) muttei ottanut vastaan skannattavaa QR-koodia lainkaan kun olisi pitänyt maksaa lasku ja hyväksyä se.
Nuoriso käyttäytyy kuin ovat juuri päässeet koulusta tietokone luokasta. Nämä nykyjutut on vanhoja sitten kun nuoret täyttää 40-60 vuotta ! Nuoriso kiusaa sitten heitä. Ei vanhat ihmiset ole mitään nykyajan lukiolaisia !!!
Vierailija kirjoitti:
Laite on umpisusi, koska se toimii vain optimiolosuhteissa. Itse huomannut saman. Tarkista (kuten muutkin jo sanoneett)
1. Riittävä valaistus
Itse pääsen yleensä Nordeaan sisään, mutta pitkällisen sihtailun jälkeen. Äärimmäisen raivostuttavaa.
- Joo siis laite päästi Nordeaan sisään (kesti sekin tooooosiiii kauan) muttei ottanut vastaan skannattavaa QR-koodia lainkaan kun olisi pitänyt maksaa lasku ja hyväksyä se.
Ehkä ne lähettää virheellisiä laitteita, jotta asiakkaiden pitää ostaa uusi.
Pankit kyselee poliittisia sukulaisia ei kenenkään sukulaiset pankille kuulu . Ihmiset on yksilöitä. Omat rahat.
Pankit on ottanut ihmisten passista kopioita . Onko ne MAFIAA OIKEIN ???
Vierailija kirjoitti:
Yritän kaikkeni että saan toimimaan, kokeilen uudelleen ja uudelleen. Asiakaspalveluun jännittää soittaa kun kerran soitin ja sattui tosi veemäinen/ylimielinen naishenkilö puhelimen päähän jota ärsytti.
Yritän vielä itsekseni ja teidän neuvoilla.
Akat ovat tuollaisia asiakaspalvelussa missä firmassa tahansa. Aina, jos joudun soittamaan, niin toivon hartaasti, että vastaajana olisi mies
Minulla nordea-id toimii ja on aina toiminut hyvin. Ero vanhaan valkoiseen tunnuslukulaitteeseen että näkee mihin kirjautuu ja mitä vahvistaa.
Olen tyytyväinen kun ei tarvitse pitää puhelimessa pankkipalveluita jos se häviää tai varastetaan.
Mihin pankki käyttää ihmisten passien kopioita ? Väärentää niitä vai?
1. Riittävä valaistus