Nordean ID-laite ei toiminutkaan
Tällä hetkellä ainoa tapa päästä maksamaan omalta tililtä laskuja.
Nordea ID-laite ei yllättäen toiminutkaan. Vaikka kuinka sihtaat QR toiminto ei anna tunnusta.
Ja nyt on aivan turha tulla länkyttämään puhelin-pankista. Ei ole vaihtoehto.
Kommentit (254)
Minulla myös jatkuvasti ongelmia koodin lukemisen kanssa. Ja eniten Nordean omilla sivuilla.
-pääsetkö ID-laitteellasi muille sivuille (esim virallisille) vaivatta?
Ensimmäinen ID-laite on ilmainen. Toinen maksaa 20euroa.
Voi hyvänen aika!
Lue QR-koodi Nordean tunnistautumislaitteelta.
Eipä lukenut. Kyseessä nyt Telian sivut. Jokapaikkaan tarvitaan tunnistaumista, mitä jos se ei onnistukkaan kun laite näköjään sakkaa.
Kerättävä rohkeutta soittaa sinne asiakaspalveluun....voi hemmetti.
Millaisia tunnistautumisvaihtoehtoja muilla pankeilla on (ei älypuhelimesta)?
Vierailija kirjoitti:
Vaihda pankkia.
Tekstiviesti laskun maksamista varten saadakseen tunnusluvun on ihan paska systeemi. En halua mitään puhelimeen, siksi nordea ja id laite.
ID-laite kelpaa kyllä mulle JOS se vaan toimisi kätevästi kuten ohjevideoissa näytetään.
Soittelen huomenna heti kun (töiltä) ehdin ja pääsen sinne asiakaspalveluun (pakko!) ja tulen kertomaan tähän miten kävi ja millaista oli palvelu.
Vierailija kirjoitti:
ID-laite kelpaa kyllä mulle JOS se vaan toimisi kätevästi kuten ohjevideoissa näytetään.
Soittelen huomenna heti kun (töiltä) ehdin ja pääsen sinne asiakaspalveluun (pakko!) ja tulen kertomaan tähän miten kävi ja millaista oli palvelu.
Hyvä! Palataan asiaan, kiva kuulla mikä siinä nyt jumittaa, ja onko uusi laite rikki.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että sen qr-koodin yläpuolella olevan tekstin pitää myös näkyä ruudussa jotta se ottaa sen koodin, ts. sen verran kaukaa ottaa se koodi että se teksti myös mahtuu ruutuun. En tarkoita että se sitä tekstiä lukisi. Ja valaistus pitää tietenkin olla edes kohtalainen. Ehkä sihtaat koodia liian läheltä?
Pitääkö Scan-nappulaa pitää koko ajan pohjassa kun sihtaa sitä QR-koodia? Vai painaa vain kerran? Kokeilin molemmilla tavoilla, ei toiminut sittenkään.
- ID-laite kelpaa kyllä mulle JOS se vaan toimisi kätevästi kuten ohjevideoissa näytetään.
-Hyvä! Palataan asiaan, kiva kuulla mikä siinä nyt jumittaa, ja onko uusi laite rikki.
- Joo ilman muuta. On sitten yleiseksi hyödyksi jos jollekin ID-laitteen käyttäjälle tulee eteen sama tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin kysyy av-palstalaisilta kun asiakaspalvelusta, kertoo jotain palvelun tasosta että jännittää soittaa sinne.
Tiesittekö muuten että kaikki nämä jonotukset jotka mielestäni ennen tapasivat olla ilmaisia, maksavat nykyään noin 19 snt/min? Mulla oli tässä taannoin n. 46 euroa noita helvetillisiä tunnin jonotuksia eri paikkoihin. Itse puheluhan ei kauaa kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että sen qr-koodin yläpuolella olevan tekstin pitää myös näkyä ruudussa jotta se ottaa sen koodin, ts. sen verran kaukaa ottaa se koodi että se teksti myös mahtuu ruutuun. En tarkoita että se sitä tekstiä lukisi. Ja valaistus pitää tietenkin olla edes kohtalainen. Ehkä sihtaat koodia liian läheltä?
Pitääkö Scan-nappulaa pitää koko ajan pohjassa kun sihtaa sitä QR-koodia? Vai painaa vain kerran? Kokeilin molemmilla tavoilla, ei toiminut sittenkään.
Ei tarvitse pitää koko ajan pohjassa, mutta sitä pitää painaltaa hetken ennen kuin menee päälle.
kk-maksut vaan nousee ja palvelu laskee
Minä olen varmaan ainoa maailmankaikkeudessa jolla tuo laite ei ole toiminut.... kaikki muut saivat toimimaan.
Huolestuttaa tämä yksilön haavoittuvaisuus mihin on ihmiset ajettu ,kun kaikkeen ihan virallisten asioiden hoitamista varten on nykyään pakko kirjautua. Ja sitten kun laite ei toimikaan.
Siis mikä ap:lla mättää? Painaa ok, laite käynnistyy, painaa kerran scan, kamera menee päälle. Siirtää laitteen qr koodin eteen niin, että laite lukee koodin, ei tarvitse olla 5cm päässä, 20cm varmaan ihan tarpeeksi lähellä ja kaukana. Jos on liian hämärä tai sormi kameran edessä töhrännyt kameran (kuten itsellä usein käy), niin pyyhkäisee kameraa.
Ystävät kävivät tuossa vieressä henkisenä tukena - tulivat samaan lopputulokseen - ei toimi laite.
Eli kyse ei ole käyttäjästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse pitää koko ajan pohjassa, mutta sitä pitää painaltaa hetken ennen kuin menee päälle.
Kyllä mulla riittää kerta painaisu, ei tarvitse pitää pohjassa eikä painaa montaa kertaa
Vierailija kirjoitti:
Nordea se jatkaa näiden älyvapaiden id-laitteiden kanssa, muutenkin tietoturvan kanssa ollut ongelmia ja käytettävyys aivan hanurista. Vaihtakaa hyvät ihmiset pankkia. Ja jos joku ei halua älypuhelinta näinä aikoina, niin saa kärsiäkin.
Ja niitä vanhoja vanhempiaan voi vaikka auttaa maksamisessa, jos eivät itse osaa käyttää esim. älypuhelinta. Hankitte valtuudet maksaa laskuja yms. heidän nettipankistaan. Toki on sitten ongelma jos vanhemmat eivät voi luottaa jälkikasvuunsa ollenkaan, mutta jos on jo ID-laite käytössä, niin ei tuo iso askel ole sitten hankkia valtuudet sellaiselle joka ymmärtää älypuhelimien id-sovellusten käytön.
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/ba693fdb-9df0-4244-b6ce-84769bcf…
Miten tuo liittyy asiaan? Ap:lla on uusi laite, sillä laitteella voi teoriassa lukea qr-koodeja, jos se vaan toimisi. Vanhalla ei voinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/ba693fdb-9df0-4244-b6ce-84769bcf…
Voitko referoida . Kukaan ei klikkaa maksullista saittia enää.
Ei ole maksullinen. Mutta:
"Nordea kertoo tunnuslukulaitteiden poistuvan käytöstä 15. syyskuuta 2025. Jatkossa se tarjoaa asiakkailleen vain ID-sovelluksen ja uuden ID-laitteen, joka korvaa vanhan tunnuslukulaitteen."
AP ei ilmeisesti maksa laskujaan kovin usein.
Ap:lla on uusi laite. Ja miten tuo liittyy hänen maksujensa maksamiseen? Laite voi hajota milloin vain.
Hienoja robotti-imureita sun muuta krääsää koko ajan tyrkytetään, eikä hemmetti soikoon asiallista laitetta osata lanseerata pankkipalveluihin , ellei asiakas tosiaankaan halua pankkiaan kantaa mukanaan puhelimessa.