Onko väärin laittaa hieman polven yli ulottuva musta mekko hautajaisiin?
Mustien sukkahousujen kanssa, ja jos siihen päälle laittaa neuleen joka pidempi?
Kommentit (95)
Jo on teillä ongelmat. MInun ystävätär sanoi että laita se mekko mistä pidät eniten hautajaisiin.
Laitoin, kaikki tuijotti.
Voiko laittaa hautajaisiin tummanpunaisen villakangastakin? Kyseessä tuhkaus, joten ulkona ollaan vaan sen verran kun arkku kannetaan kirkosta ulkona odottavaan autoon.
Ei. Kuulostaa ihan asiallisesta. Eri juttu jos on oikein minimini hame.
Vierailija kirjoitti:
Hautajaisiin kannattaa pukeutua niin kuin itselle sopii kunhan se on hillittyä, arvokasta ja mustaa/tummaa. Oli äskettäin oman äitini hautajaisissa ja ei siellä suntio eikä seurakunnan vapaaehtoiset arkun kantajatkaan ihan viimeisen päälle etiketin mukaan olleet pukeutuneet.
Papin kanssa kun juttelin niin sanoi, että hautajaisissa näkee tosi monenlaista pukeutumista. Ei kannata ottaa liikaa stressiä asiasta.
Tapaus 90- luvulta. Olin hautajaisissa, musta hame ,valkoinen pusero ja musta bleiseri. Mustat kengät ja mustat sukkahousut. Mutta se hame oli ihan liian lyhyt kapea hame. Ne vaatteet oli minulla, noin nelikymppisellä naisihmisellä. Vasta valokuvia katsellessa tajusin asian,mutta kukaan ei ainakaan kuulteni kommentoinut asiasta. Jälkikäteen vähän harmitti mutta olen sen jälkeen vähän enemmän ajatellut pukeutumista. Nyt kyllä jo hymyilyttää tuo.
Vierailija kirjoitti:
Serkkuni piti pappamme hautajaisissa hametta joka oli piukka ja ylsi polven yläpuolelle.. ja olipa eräällä tissit myös mekossaan hyvin tursuilevat. Kesällä.
Tissit on tapana pitää mekossa.
Vierailija kirjoitti:
Voiko laittaa hautajaisiin tummanpunaisen villakangastakin? Kyseessä tuhkaus, joten ulkona ollaan vaan sen verran kun arkku kannetaan kirkosta ulkona odottavaan autoon.
Voi, varsinkin jos on lähiomainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin. Hautajaisissa vaikuttaa sekin missä roolissa on, kenen hautajaiset kyseessä, lähiomaisten pukeutumisessa erivapaudet on hyväksyttävämpiä esimerkiksi värien suhteen kuin ei niin läheisten ihmisten, joiden kannattaa suosia sitä tummaa ja hillittyä.
Olen nähnyt miehen vaimonsa ja lapsensa hautajaisissa sinisessä paidassa. Perheen tyttärilläkän ei ollut mustia leninkejä vaan hame ja paita.
Eikös sininen paita ole ihan hillitty ja sopiva
Käytä tyylitajuasi.
Ai niin, just sitä sulla ei ole. Jos olet 15vee kysy äidiltäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin. Hautajaisissa vaikuttaa sekin missä roolissa on, kenen hautajaiset kyseessä, lähiomaisten pukeutumisessa erivapaudet on hyväksyttävämpiä esimerkiksi värien suhteen kuin ei niin läheisten ihmisten, joiden kannattaa suosia sitä tummaa ja hillittyä.
Olen nähnyt miehen vaimonsa ja lapsensa hautajaisissa sinisessä paidassa. Perheen tyttärilläkän ei ollut mustia leninkejä vaan hame ja paita.
Eikös sininen paita ole ihan hillitty ja sopiva
Minusta on
Vierailija kirjoitti:
Voit laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset stressaa hautajaisvaatteista? Asiallista ja hillittyä, niin on hyvä.
Amen.
Esim. Itse en käytä mustaa, enkä sitä ostaisi hautajaisiakaan varten.
Muita tummia hillittyjä värejä sen sijaan löytyy.
Lasten ei varsinkaan tartte pukeutua mustaan.
Hyvä jos ihmiset ylipäänsä menevät hautajaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika törkeää arvostella lähimpien omaisten pukeutumista.
Siistit mustat housut myös naisille käy
Vierailija kirjoitti:
Siistit mustat housut myös naisille käy
Miksi kirjoitat itsestäänselvyyksiä mistä ei edes ollut kyse?
Serkkuni piti pappamme hautajaisissa hametta joka oli piukka ja ylsi polven yläpuolelle.. ja olipa eräällä tissit myös mekossaan hyvin tursuilevat. Kesällä.