Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

11v tytär hurahtanut Harry Potter maailmaan, haluaisi lukea kirjat. Olen vähän kahden vaiheilla, koska JK Rowling on aika problemaattinen

Vierailija
15.11.2025 |

Tytär oli katsonut youtubesta jotain klippejä Harry Potterista, itsekin olin nuorena iso fani. Hän haluaisi lukea kirjat, jotka löytyvät meiltä kirjahyllystä koska olen lukenut ne moneen otteeseen. No nyt se ikävä osa, JK Rowling on tänä päivänä avoin transfoobikko joka on todella problemaattista mielestäni. En haluaisi tukea häntä millään lailla. Mielipiteitä? Annanko tyttäreni lukea problemaattisen authorin kirjoja?

N33

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

marjasiskoolli aaalto ei oo yhtään proplemaattinen , eihä ??

Marja-Sisko Aalto on autogynefiili.

seo pappi eikä mikään autogynekolooki

Vierailija
62/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potterit on muutenkin laiskasti kirjoitettuja. Artemis Fowlit ja Terry Pratchettin teokset menee heittämällä ohi. 

Ai vitsit pitäisikin aloittaa Artemis Fowl-sarja alusta koska on unohtunut asioita koska on niin pitkä aika, kun olen niitä viimeksi lukenut. Pitäisi myös tarkistaa onko mulla edes niitä kaikkia kirjoja. Jonkun Pratchettin kirjan luin teininä, mutta en nyt muista nimeä. Tykkäsin siitä kyllä, mutta on vain jotenkin sitten jäänyt lukematta muut. Pitäisi korjata tämä virhe.

Tykkään kyllä myös Potterista ja ne löytyy kaikki mun kirjahyllystä. 

Neil Gaimanin Neverwhere on aivan huippu, mutta Gaimanista on paljastunut todella ikäviä asioita. Kirja löytyy silti hyllystä ja aion lukea sen uudestaankin. Sen kirjan ensimmäinen lukukerta oli kyllä elämys koska oli niin yllätyksiä täynnä ja opiskelukaveri joka ei pitänyt fantasiasta halusi koittaa lukea sen ja tykästyi siihen paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa alle 40v naisista ajattelee näin.

Ei ajattele.

Juu, ei todella. Suurin osa ei ajattele koko asiaa.

Naisena olen ihmisoikeuksien puolella. Transoikeudet ovat ihmisoikeuksia.

Entä silloin kun ne transoikeudet vievät naisilta oikeuksia? Naiset väistävät taas? Niin kuin ovat väistäneet vuosituhansia, tinkineet omista oikeuksistaan, luovuttaneet niitä miehille? Kun naiset on niiiiiiiiin hyviä, niiiiin empaattisia? Sillä tavallahan niitä oikeuksia on naisilta saatu aina keploteltua - vetoamalla heidän Hyvyyteensä, uhrautumiseen muiden puolesta. 

Nyt on luovutettava oikeuksia ja tilaa miehille, jotka ovat 'naisia' - ainakin omasta mielestään, ja sehän riittää. Ja monet kokevat olevansa vielä parempia naisia kuin biologiset naiset, he kun ovat pumpattava barbara- versio naiseudesta. Miksi miehiä ei vain vaadita käyttäytymään aikuismaiseksi ja kunnioittamaan toisten ihmisten koskemattomuutta? Onko helpompi vain ottaa naisilta, kun ei niistä ole vastusta? Noin vain?n

Vierailija
64/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"problemaattisen authorin kirjoja" Mikäö hiton author, se on KIRJAILIJA!

JA ei kai sun tarvii sitä hapatusta jakaa, anna lukea!

Anteeksi jos oli liian kansainvälinen kirjoitusasu, kaikki meistä eivät olet Äänekoskelta ja puhu rallienglantia.

Auteur.

Vierailija
65/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kirjailijan maailmankuva välittyy automaagisesti kirjoirtamansa fiktion kautta?

Väsynyttä trollaamista

Vierailija
66/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potterit on muutenkin laiskasti kirjoitettuja. Artemis Fowlit ja Terry Pratchettin teokset menee heittämällä ohi. 

Ai vitsit pitäisikin aloittaa Artemis Fowl-sarja alusta koska on unohtunut asioita koska on niin pitkä aika, kun olen niitä viimeksi lukenut. Pitäisi myös tarkistaa onko mulla edes niitä kaikkia kirjoja. Jonkun Pratchettin kirjan luin teininä, mutta en nyt muista nimeä. Tykkäsin siitä kyllä, mutta on vain jotenkin sitten jäänyt lukematta muut. Pitäisi korjata tämä virhe.

Tykkään kyllä myös Potterista ja ne löytyy kaikki mun kirjahyllystä. 

Neil Gaimanin Neverwhere on aivan huippu, mutta Gaimanista on paljastunut todella ikäviä asioita. Kirja löytyy silti hyllystä ja aion lukea sen uudestaankin. Sen kirjan ensimmäinen lukukerta oli kyllä elämys koska oli niin yllätyksiä täynnä ja opiskelukaveri joka ei pitänyt fantasiasta halusi

Kyllä Gaimanin kirjoistakin saa tykätä, vaikka mies on kusipää. Pätee ihan kaikkeen taiteeseen. Toki voi käydä niin, että menee maku.

Vierailija
67/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Mikael Gabrielkin narkkari, jonka uran olisi kuulunut katketa kuin kanan lento, mutta silti kuunnellaan vaan ja ihan lapsiperheissäkin. Rowlingilla on sentään vain mielipide... eikä edes mitenkään huono.

Vierailija
68/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, älä höpise. Anna sen 11 vuotiaan lukea. Hyvä ettet kuitenkaan vielä nuotiota ollut tehnyt niistä kirjahyllystänne löytyvistä Potter kirjoista, vaikka ne niin problemaattisen authorin tuotoksia ovatkin...

Vierailija
69/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistetaan se tosiasia että WOKE ja TRANS agendojen vyöryttäminen tapahtui Marin ex viisikko hallinnon toimesta Suomeen 2020 - 2023 tuhoamaan lasten ja nuorten mielenterveyttä eli agendat joiden mukaan ei ole enää miehiä ja naisia, tyttöjä ja poikia, isiä ja äitejä, on vain sukupuolettomia oletettuja henkilöitä, ja että miehet voivat osallistua naisten kisoihin ja saavat pääsyn kaikkiin naisten tiloihin jne. Ja samalla mm. vanhempien oikeuksia omiin lapsiinsa vähennettiin kaikin tavoin.

Iigori turpa kiinni.

Ja lopeta se omien ällöviestien yläpeukutus.

Vierailija
70/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"problemaattisen authorin kirjoja" Mikäö hiton author, se on KIRJAILIJA!

JA ei kai sun tarvii sitä hapatusta jakaa, anna lukea!

Anteeksi jos oli liian kansainvälinen kirjoitusasu, kaikki meistä eivät olet Äänekoskelta ja puhu rallienglantia.

Ai hesojen pellet solkkaa nykyään fingelskaa. 😂

Älä huoli, ap on juntti joka ei tiedä että kulttuuripiireissä käytetään sanaa auteur tai auteuse jos nainen.

ap

Vierailija
71/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole tosissaan. Johan sen nimikin kertoo, Just Kidding Rowling.

Vierailija
72/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Eihän se ole tosissaan. Johan sen nimikin kertoo, Just Kidding Rowling.

Ihmisoikeudet eivät ole sopiva vitsailun kohde.

Vierailija
73/73 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne kirjat löytyvät jo valmiiksi kirjahyllystä niin ei Rowling siitä yhtään enempää rahaa saa luet ne kirjat sitten 10 000 kertaa tai kerran. Anna lapsen lukea. Ihminen voi kirjoittaa hyvää fiktiota vaikka hänellä olisikin eri arvomaailma kuin sinulla. Itsekin olet kirjat lulenut ja jopa fanittanut niitä. Ei se kirjoitus asu ole siellä kirjahyllyssä miksikään muuttunut.