11v tytär hurahtanut Harry Potter maailmaan, haluaisi lukea kirjat. Olen vähän kahden vaiheilla, koska JK Rowling on aika problemaattinen
Tytär oli katsonut youtubesta jotain klippejä Harry Potterista, itsekin olin nuorena iso fani. Hän haluaisi lukea kirjat, jotka löytyvät meiltä kirjahyllystä koska olen lukenut ne moneen otteeseen. No nyt se ikävä osa, JK Rowling on tänä päivänä avoin transfoobikko joka on todella problemaattista mielestäni. En haluaisi tukea häntä millään lailla. Mielipiteitä? Annanko tyttäreni lukea problemaattisen authorin kirjoja?
N33
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä antaisi. Harry Potterit on niin tympeitä, pölyttyneitä ja historian väärällä puolella.
Älä jaksa. Kukaan ei usko.
Vierailija kirjoitti:
Harry Potterit on oikeasti hyviä kirjoja. Jos canceloisi kaikki typeriä laukoneet kirjailijat/elokuvantekijät/muusikot, jäisi aika vähän jäljelle.
Näinhän se on. En haluaisi kulttuurikenttää, jossa pitää varoa sanojaan ja/tai kaikki on samaa mieltä kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"problemaattisen authorin kirjoja" Mikäö hiton author, se on KIRJAILIJA!
JA ei kai sun tarvii sitä hapatusta jakaa, anna lukea!
Anteeksi jos oli liian kansainvälinen kirjoitusasu, kaikki meistä eivät olet Äänekoskelta ja puhu rallienglantia.
Ei ole mitään muuta kuin ääliömäistä kirjoittaa author, kun kyse on kuitenkin suomen kielestä.
"suomen kielestä." Itsekään et näköjään osaa kirjoittaa kovin hyvin. 🤭
Mikä virhe tuossa mielestäsi on? Oikeinhan se on: suomen kieli, (mutta suomenkielinen).
Parempaa provomatoa koukkuun ensi kerralla, AP. (Ja opettele suomea siinä välissä myös.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi jos oli liian kansainvälinen kirjoitusasu, kaikki meistä eivät olet Äänekoskelta ja puhu rallienglantia.
Ei ole mitään muuta kuin ääliömäistä kirjoittaa author, kun kyse on kuitenkin suomen kielestä.
Sun pitää nyt päättää, esitätkö pedanttia vai tyhjäpäätä.
Oikeinkirjoitusohjetta täältä https://www.pilkuttaja.fi/sujuuko-suomen-kieli/
Siis suomen kieli on oikein.
Pottereista on vaan harmia. Tunsin itseni teiniksi ja nykyään mieheksi. Mikä minusta olisikaan voinut tulla ilman näitä kirjoja.
Olen itse Harry Potter -fani. Vaikken jaa Rowlingin ajatusmaailmaa, niin ne ei ole uhka omille mielipiteilleni tai muuta sitä, miten tärkeitä Potterit oli mulle lapsuudessa/nuoruudessa. Jokaisella meillä on oikeus omaan mielipiteeseemme, myös heillä, joilla se on eri kuin omamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai hesojen pellet solkkaa nykyään fingelskaa. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä antaisi. Harry Potterit on niin tympeitä, pölyttyneitä ja historian väärällä puolella.
No oikeesti. Minkälainen ihminen väittää että sukupuolia on vain kaksi ja mies ei voi synnyttää? Ajattelisit vähän ennenkuin postailet tollaista konseratiivista shaittia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kirjoitin kyllä ihan oikein. Nolaat itseäsi vain koko ajan enemmän.
Ensinnäkin, transfobiaa EI OLE OLEMASSA. Se on täysin keksitty asia jolla ei ole MITÄÄN totuuspohjaa. Sama juttu kuin esim. patriarkaatti tai joulupukki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oikeesti. Minkälainen ihminen väittää että sukupuolia on vain kaksi ja mies ei voi synnyttää? Ajattelisit vähän ennenkuin postailet tollaista konseratiivista shaittia
Synnyttää voi vain biologinen nainen. Se, että on transmies jolle ei ole vielä tehty leikkauksia ei muuta sitä biologiaa miksikään. Biologisesti mies ei voi tulla raskaaksi ja synnyttää.
Virkistävää sinänsä, että transmaideneita on palstalla koko ajan vähemmän.
Potterit on muutenkin laiskasti kirjoitettuja. Artemis Fowlit ja Terry Pratchettin teokset menee heittämällä ohi.
marjasiskoolli aaalto ei oo yhtään proplemaattinen , eihä ??
Vierailija kirjoitti:
marjasiskoolli aaalto ei oo yhtään proplemaattinen , eihä ??
Marja-Sisko Aalto on autogynefiili.
Ymmärrän, jos et halua että Rowlingin agenda jatkuu.... muutenkin on kirjoittanut teoksensa omaan lapsuuskokemuksiin nojaten. Mulle vähän liikaa fantasiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ok trolli. Transfobia on pienin rowlingin ongelmista. Koko sarja on täynnä demoneja ja kauhua. Sukupuolten kunnioittaminen on hyvä asia.
Elämäkin on täynnä demoneja ja kauhua. Harry Potter kirjat kuitenkin opettavat että ystävyys ja uskollisuus ja hyvyys voittavat lopulta pahan. Grimmin sadut ne vasta kauhua ovatkin ja aika moni satu kertoo hyvästä ja pahasta. Hyvää oppia lapsille ettei jokaisen hymyn takana ole hyvää tarkoitusta.