Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te helposti lihovat, kuinka paljon joudutte sietämään kovaa nälkää?

Vierailija
15.11.2025 |

Itse olen ollut koko ikäni lihava, ihan alle kouluikäisestä saakka. Nyt olen pudottanut painoa noin 12 kg ja alkaa tulemaan raja ja jaksaminen vastaan. Vieläkin on ylipainoa todella reippaasti, mutta reilut viisi kiloa haluaisin vielä pois. Jos haluan pitää painon edes jo olemassa olevissa lukemissa, joudun näkemään joka päivä huomattavaa nälkää. Siis sellaista, että se vaikuttaa ihan mielialaan ja keskittymiseenkin. Nyt yhden viikon söin miten halusin. En itseäni ähkyyn, mutta kylläiseksi ja myös esim kahvin kanssa söin kakkua ja pullaa sen verran kuin hyvältä tuntui, en mitään sokeriähkyjä. Viikon tulos: + 3,2 kg. On tämä yhtä helvettiä.

Kuinka paljon te muut helposti lihovat joudutte taistelemaan näiden asioiden kanssa? Olen ollut lihomisherkkä jo syntymästä asti ja nyt kun ikää on tullut, niin tuntuu, ettei asiaa voi melkein edes hallita ilman älytöntä jokapäiväistä sietämista. Vaikka sietääkin, niin silti on ylipainoa reilusti.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt jatkuvasti liikaa hiilihydraatteja jos sulla on koko ajan nälkä.

Vierailija
2/54 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähähiilarisella pudottanut tuon 12 kg, mutta silti on nälkä. Tai jos syön nälän pois vähähiilarisellakin, niin paino jämähtää paikoilleen, tai jopa vähän nousee.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainainen nålkä,  mut mieluummin kuitenkin olen hoikka..

Kateeksi käy niitä,  jotka ilman kalvavaa ruuan puutetta pysyvät laihoina.

Elämän valintoja kuitenkin. 

Vierailija
4/54 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainainen nålkä,  mut mieluummin kuitenkin olen hoikka..

Kateeksi käy niitä,  jotka ilman kalvavaa ruuan puutetta pysyvät laihoina.

Elämän valintoja kuitenkin. 

Miten pystyt olemaan? Minulla on esim jo töissäkin välillä raskasta nälän takia.

Ap

Vierailija
5/54 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin paljoa, ja joutuu noudattamaan ruoka-aikoja, tottumiskysymys, aamupäivät menee helposti jos ei aloita syömällä. 

Vierailija
6/54 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollenkaan. Vhh pelastaa. Sopivasti liikuntaa ja paljon rasvaa, kasviöljyjä. Öljy on sen salaisuus, ettei ole koskaan nälkä. Energiaa riittävästi.

Vierailija
7/54 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lihaksia. Ei ole vaikeaa, mutta vaatii säännöllistä harjoittelua.

Vierailija
8/54 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö enemmän lihaa niin pysyy nälkä kauemmin poissa. Kasvata lihan määrää reilusti.

Vierailija
9/54 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä vetää paastolle, jolloin kroppa pitää tiukasti kiinni siitä mitä on. Itsellä pysyy paino kurissa, kun syön sen verran että vatsa ehtii hetken murista ennen seuraavaa ateriaa. Kahvin kanssa en syö välttämättä mitään, useimmin keksin ja todella harvoin pullan. Kakkua vain synttäreinä. Näillä pysynyt paino lähellä normaalia painoindeksiä.

Vierailija
10/54 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että löytyy kohtalotovereita. Itsellekin painonhallinta on ihan äärimmäisen vaikeaa vaikka harrastan paljon liikuntaa. Aloin jopa harrastamaan pyöräilyä suht tosissani, ja kesäisin edes yli 50-100 km pyörälenkit ei painoa hetkauta alaspäin!

Vierailija
11/54 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö enemmän lihaa niin pysyy nälkä kauemmin poissa. Kasvata lihan määrää reilusti.

No syön lihaa jossain muodossa yli puoli kiloa päivässä, niin tiedä sitten että paljonko sitä pitäisi vetää. Päälle vielä raejuustot, kananmunat jne.

Ap

Vierailija
12/54 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuohon ikinälkään auttaa kauraleseet. Sekoitan 1 rkl mantelimaitoon ja juon rouheen nesteen seassa. 3-4 rkl päivässä menee leseitä ja nälkä pysyy poissa. Voi sekoittaa myös jogurttiin, rahkaan, tms. Ravitsemusterapeutti tämän vinkkasi, kun valitin jatkuvaa nälkää.

Vierailija
13/54 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki lihaksia. Ei ole vaikeaa, mutta vaatii säännöllistä harjoittelua.

Tein näin ja nyt on lihasta ja läskiä. Lihasten nälkiinnyttäminen vasta kamalaa olisikin ja liian kevyen syömisen huomaa hyvin äkkiä treenitehoissa.

Vierailija
14/54 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten "lihoavuudessa" ei ole eroja. Mistä ihmeestä täällä höpistään?

Vierailija
15/54 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin lyhyehkön ozempic-kuurin ja sain nälän normaalimmaksi. Nälkä ilmeni edelleen (lääkettä käyttäessäni) huonona olona, jolloin minun piti syödä, mutta saatoin itse hallita ruoan laatua ja määrää ja myös lopettaa syömisen ja tulla kylläiseksi.

Ozempic helpottaa asioita, mutta et laihdu, jos et samalla ajattele ruoan laatua ja määrää. Joudut tietoisesti muuttamaan niitä terveellisempään suuntaan ja pysyttelemään siinä muutoksessa. Sitten totut siihen ja se tulee aikaa myöten helpommaksi.

Vierailija
16/54 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi vain GLP-1-lääkitys. Aion jatkaa ylläpitoannoksella kun olen tavoitepainossa. 

Vierailija
17/54 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos harrastaisit liikuntaa niin voisit syödä huoletta. Painokin tippuu hiljakseen ajan kanssa. Juoksemista esimerkiksi tai kuntopyörällä polkemista. Ei elämää voi elää siten, että koko ajan on nälästä johtuva heikko olo.

Vierailija
18/54 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kasvikset? Niitä saa mättää aika tolkuttomasti jos meinaa niillä lihoa. Oon alkanut vetämään taas 1-2 kiloa päivässä eikä kyllä ole nälkä tai tee mieli mitään.

Vierailija
19/54 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites kasvikset? Niitä saa mättää aika tolkuttomasti jos meinaa niillä lihoa. Oon alkanut vetämään taas 1-2 kiloa päivässä eikä kyllä ole nälkä tai tee mieli mitään.

Ei ne pidä myöskään nälkää.

Vierailija
20/54 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään kun ruokailut on balanssissa. Syön hevosen annoksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän