Vaihdoitteko itse autonne renkaat?
Kommentit (65)
En tietenkään vaihda itse, palveluita voi ja kuuluukin käyttää.
Vaihto ja säilytys kuuluu leasing-soppariin niin en vaihtanut itse.
Vaihdan ja en. Pikkuautooni vaihdoin, matkailuautoon en kun niin painavat.
En. Mies on just siirtämässä mun autoa talliin ja vaihtaa renkaat. Omansa vaihtoi jo torstai-iltana. Osaisin tuon tehdä itsekin.
Mun pitäis mennä laittamaan talvikomposti käyttökuntoon, pääsi talvi yllättämään tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
En vaihtanut, kitkat alla kesät talvet.
Typerys.
Isot leveät renkaat. Juon mielummin siistissä toimistossa kahvit ja kaikki hoituu näppärästi. Joissakin asioissa ei kannata säästää.
Käytän rengashotellin palveluita, eli säilytys ja vaihto sujuu samassa paikassa. Ja nyt vielä ostin samaisesta liikkeestä uudet talvirenkaat.
Vaihdoin ja samalla vaihdoin myös miehen autoon renkaat.
Vianor säilyttää ja vaihtaa. Lopetin vaihtamisen 15 v sitten. N56
Vaihdan itse molempiin autoihin. Kaikki halpamarketit mainostaa taas hallitunkkeja ja mutterinvääntimiä siihen malliin että aika moni taitaa vaihtaa edelleen itse.
Itse en voisi hyväksyä miestä, joka ei osaa vaihtaa autoon renkaita. Ei herranisä.
Vierailija kirjoitti:
Rengasfirmassa laitettiin vahingossa yksi rengas väärinpäin... Kieltämättä nautin, kun kävin käännättämässä renkaan.
Kyllä se on ammattilaisen homma näihin nykyautoihin.
M37
Joo, vaihdettiin viime viikonloppuna kumpikin omiin autoihimme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rengasfirmassa laitettiin vahingossa yksi rengas väärinpäin... Kieltämättä nautin, kun kävin käännättämässä renkaan.
Sinullako ei ole varaa ostaa kaksia vanteita?
Jos auto painaa 2,5 tonnia, ei uskalla enää sillä vanhalla 2 tonnin nostimella edes koskea, vaikka saattaisi riittääkin ihan hyvin, kun vaan toinen pääty sillä nostetaan.
3 autoa niin jos kaikkiin ostaisi rengashotellin palvelut niin renkaanvaihdot ja säilytykset maksaisi 600€ vuodessa.
Kun on lämmin autotalli ja hyvät työkalut niin yhteen vaihtoon menee reilu puoli tuntia ja on ihan mukavaa hommaa. Siinä samalla tulee tarkastettua jarrupalat ja katsottua muutenkin vähän auton alle että kaikki on kunnossa jne.
Hyvä puoli itse vaihtamisessa on myös se, että renkaat saa tarvittaessa irti jos joutuisi tien päällä vaihtamaan rengasta. Useimmat rengasfirmat vetävät pyörät liian tiukkaan kiinni pulttipyssyllä. Liian tiukasta kiristyksestä ei ole mitään hyötyä, se vain rasittaa kierteitä turhaan ja tekee renkaan irrottamisesta vaikeaa.
Kannattaa hankkia momenttiavain ja laittaa pultit sillä oikeaan kireyteen. Ns rannemomentti on lähes aina viturallaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse en voisi hyväksyä miestä, joka ei osaa vaihtaa autoon renkaita. Ei herranisä.
Onko osaamisesta kiinni? Yleensä he käyttävät palveluita joilla on rahaa. Tietty joihinkin pikku kotteroihin voi renkaat vaihtaa itse. Niin mekin aikoinamme teimme. Nykyään aina rengashotellin palvelut säilytyksineen. Olisi järjetöntä alkaa nykyisen auton isoja ja painavia renkakaita itse laittamaan.
En vaihtanut, kitkat alla kesät talvet.