Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reagoin ainoastaan auttaviin kommentteihin :) miesystävän käytös vaikeissa tilanteissa

Vierailija
15.11.2025 |

En tule reagoimaan kommentteihin tyyliin "jätä se" "eroa", "sitä ei kiinnosta" jne. Olen antanut monta mahdollisuutta poistua suhteesta ja mies on taistellut, etten jättäisi häntä. Suhteessa ollessani olen saanut huomata, että olen erittäin itsenäinen ihminen enkä ollenkaan niin romanttinen kuin joskus aidosti luulin olevani. Miesystävä käy läpi yhtä tosi rankkaa asiaa ja osaan sinänsä samastua siihen, koska olen käynyt läpi samantyylisen asian aikoinaan. Eivät sinänsä mitenkään vertailukelpoisia asioita, mutta kuitenkin samoja piirteitä. Joten ymmärrän kuinka rankkaa se on. En kuitenkaan valitettavasti ole kiinnostunut olemaan miesystävän tukena, koska olen katkeroitunut hänelle. En tule avaamaan mitään yksityiskohtia aloituksessa enkä myöhemmin kommenteissakaan, vaan haluan avautua päällisin puolin.

Miesystävä oli aiemmin ennustettava. Hän soitti aina illalla. Hän on myös sanonut minulle, että minähän tiedän hänen soittavan aina töiden jälkeen ja viimeistään illalla. Minä en ikinä ole pitänyt sitä itsestäänselvyytenä. Joskus aikoinaan järjestely sopi minulle hyvin. En kokenut tarvetta soitella itse. Jossain vaiheessa aloin soittamaan itse, ja sain huomata, että miesystävän kiinni saaminen oli erittäin vaikeaa (hänellä on puhelin aina äänettömällä ja hän nukkuu paljon töiden jälkeen.) Tämä oli sellainen käänteentekevä asia ja aloin suuttumaan ja katkeroitumaan. Miehen kommentti oli, että kyllä hän vastaa jos huomaa, että soitan. 

Nyt olen huomannut, että jos puhun erosta, mies soittaa ahkerasti perään eikä halua luopua eikä luovuttaa. En itke herkästi, joten osaan puhua eroamisesta aika kylmän kuuloisesti. En HALUAISI erota, mutta olen väsynyt ja v**tuuntunut ja sen huomaa kyllä puhetavastani. Sitten kun miesystävällä on "varmempi" olo (en ole uhkaillut erolla), hän on taas tavoittamattomissa. Yöllä hän soitti takaisin yhden kerran. Yhden ainoan v**un kerran. Minä olin tavoitellut häntä miljoona kertaa. Sisimmässäni kai tiedän, että tämä on väliaikainen tilanne, mutta jaksamiseni on aivan finaalissa. Olen niin vihainen ja katkera. Nyt odotan miesystävän soittoa, enkä oikeastaan tiedä edes miksi. Mietin tänään, että ei minulla ole mitään mielenkiintoa deittailuun, joten samapa se on pysyä suhteessa. Ei vaikuta elämääni. Minulla on todella paljon kokemusta deittailusta, joten se ei houkuttele ollenkaan. Kaipa se on sitten ihan se ja sama pysyä suhteessa vaikka huvin vuoksi. Olen oikeastaan tosi yllättynyt kylmyydestäni. Olin jo ensimmäisessä suhteessani teininä samanlainen. Muistan sen helpotuksen tunteen, kun laitoin Facebookiin olevani sinkku. Se oli ihana tunne. En ymmärrä miksi olen näin kylmä. Nytkään en jaksa välittää miehen tilanteesta, harmi toki mutta sen enempää en edes halua olla tukena, koska ei hänkään tee mitään minun eteeni ainakaan tällä hetkellä. Tiedän, että hän osaisi olla ihana, mutta hänellä on aivan liikaa ongelmia ja minua raivostuttaa se.

Kommentit (186)

Vierailija
141/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut, että jatkuva perään soittelu ja viestien lähettäminen voi olla aika rasittavaa siitä vastaanottajasta?

Ihmettelin tuota lausetta, että olit yrittänyt miljoona kertaa tavoittaa häntä yöllä ja hän vastasi vain yhden kerran?! Siis mitä? Eikö tavoitteluun vastata sen yhden kerran kun päästään vastaamaan...? Ja miksi yöllä? Etkö nuku yöllä? Onko mies yötyöntekijä ja hänen pitäisi vastata töistä työvuoronsa aikana jatkuvasti sinun viesteihisi?

Minun neuvoni on, että lopeta tuo jatkuva tavoittelu viestein ja soitoin. Jos laitat hänelle yhden viestin, niin odota että hän vastaa siihen, jos siihen on siis jotakin vastattavaa. Jos soitat hänelle ja hän ei vastaa, niin odota, että hän soittaa takaisin. Älä pommita häntä jatkuvilla viesteillä, soitoilla ja muulla turhalla. Minua ainakin ahdistaisi tuo takertuvuus. 

Vierailija
142/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole millään tavalla sellaista tunnetta, että minun pitäisi holhota miestä alkoholiongelman takia. Tiedän, että hän saa yhdeltä läheiseltä tukea tarvittaessa ja osaa laittaa homman poikki. Tämä käytös on vain epätavallista ja kyllähän se laittaa miettimään, että onko hän taas pullon kimpussa.

Jos tässä on kyse siitä, että yrität epätoivoisesti raitistaa alkoholistia, auttavat kommentit ovat aika vähissä. Ei kukaan ulkopuolinen voi vaikuttaa yhtään mitenkään. Tämä  on tarkoitettu auttavaksi kommentiksi kun kerron sinulle totuuden: toista et voi muuttaa. Sinä itse joko hyväksyt sen tosiasian, että miehelle on juominen tärkeämpää kuin sinä tai teet jonkun muun ratkaisun ja annat miehen tehdä omansa.

Mitä helvettiä? Mies on RAITISTUNUT ALKOHOLISTI enkä minä tiedä onko hän ratkennut nyt vai ei. Minä en yritä yhtään mitään, hän on aivan itse tehnyt työn ongelmansa selättämiseksi. Aivan ihmeellinen kommentti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis vähän kuin nykyinen valtiovarainministeri, apua tarvitsisit, muttet suostu kuuntelemaan 

Vierailija
144/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut, että jatkuva perään soittelu ja viestien lähettäminen voi olla aika rasittavaa siitä vastaanottajasta?

Ihmettelin tuota lausetta, että olit yrittänyt miljoona kertaa tavoittaa häntä yöllä ja hän vastasi vain yhden kerran?! Siis mitä? Eikö tavoitteluun vastata sen yhden kerran kun päästään vastaamaan...? Ja miksi yöllä? Etkö nuku yöllä? Onko mies yötyöntekijä ja hänen pitäisi vastata töistä työvuoronsa aikana jatkuvasti sinun viesteihisi?

Minun neuvoni on, että lopeta tuo jatkuva tavoittelu viestein ja soitoin. Jos laitat hänelle yhden viestin, niin odota että hän vastaa siihen, jos siihen on siis jotakin vastattavaa. Jos soitat hänelle ja hän ei vastaa, niin odota, että hän soittaa takaisin. Älä pommita häntä jatkuvilla viesteillä, soitoilla ja muulla turhalla. Minua ainakin ahdistaisi tuo takertuvuus. 

Juu, tiedän ihan kokemuksesta tuon miesystäväni kanssa, että jatkuva pommitus on rasittavaa.

145/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö vaan antaa hänen nyt olla? 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
146/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole sinulle mitään velkaa

Vierailija
147/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä tässä ei mene ymmärrykseen: mies ei ole mikään enkeli. Hän on tehnyt paljon kaikkea ja mm. POMMITTANUT MINUA PUHELUILLA. Meidän suhteessamme ei ole normaalia vältellä toista. Normaalisti puhumme päivittäin. Ei ole normaalia myöskään soittaa yhden ainoan kerran, ja luovuttaa sitten. Olen soittanut miljoona kertaa, sen pitäisi kertoa että voi olla vaikka hätä. Yksi ainoa puhelu on erittäin välinpitämätön tapa reagoida moneen puheluun, joihin ei ole viitsinyt koko päivän aikana vastata mitään, vaikka meidän piti alun perin tavata. Yritin saada selvyyttä että tapaammeko vai emme.

148/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selvästikään ette ole tapaamassa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
149/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Pitäisikö vaan antaa hänen nyt olla? 

Ilmeisesti. Olen silti vihainen. Tällainen käytös ei kuulu suhteeseemme. Olen tällä hetkellä noin 50% varma ratkeamisesta. On tämä niin omituista käytöstä.

Vierailija
150/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

No selvästikään ette ole tapaamassa.

Juu, emme tavanneet eilen kun yritin kysyä, että olemmeko tapaamassa (eilen.)

Vierailija
151/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, tiedän ihan

Oletko ap? Jos olet, niin miksi teet sitä sitten?!

Tuollainen jatkuva viestittely ja soittelu on ihan hemmetin raskasta ja ärsyttävää. Mulla on yksi ystävä joka tekee tuota ja se ahdistaa ja raivostuttaa, kun viestit ja asiat on yhtä diibadaabaa. 

Vierailija
152/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistit, tai edes liiaksi biinaan ja sen tuomiin baari-oltoihin, saunailtoihin, kavereiden kanssa viikonlopun kännisekoiluihin liikaa mieltynyt mies on a) teinin tasolle jäänyt b) äärimmäisen itsekeskeinen c) täysin ymmärtämätön ja piittaamaton toisten tunnetiloista ja tahdosta d) usein myös jollain tapaa tunnevammainen

Jos nainen roikkuu (kuten itse tein nuorempana) tällaisessa miehessä vaikka hän muuten mukava olisikin, niin nainen vaan mahdollistaa sen että mies saa ryypätä kuten huvittaa ja hänen näkökulmasta nainen vaan sietää sen. Mies ei nää mitään syytä muuttaa tilannetta, koska saa näin pidettyä molemmat. 

Niinhän sitä sanotaan että nuorten huumeiden käytönkin yleensä mahdollistaa omat vanhemmat, koska ne vaan sietää sitä. 

153/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo ratkeamiselta haiskahtaa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
154/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muutenkin aika kamalaa tajuta, että hädän tullen en saa miesystävääni kiinni edes kymmenien puhelujen avulla. Hätänumero on olemassa, mutta jos joku esimerkiksi tuppautuu seuraani, se ei ole häkepuhelun paikka. Minun ainoa keinoni on siis esittää puhuvani puhelimessa, koska en saa MIESYSTÄVÄÄNI ikinä kiinni ja auttamaan minua. Tämä ei ainakaan vähennä vihaisuuttani ja katkeruutta.

Vierailija
155/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun neuvoni on, että lopeta tuo jatkuva tavoittelu viestein ja soitoin. Jos laitat hänelle yhden viestin, niin odota että hän vastaa siihen, jos siihen on siis jotakin vastattavaa. Jos soitat hänelle ja hän ei vastaa, niin odota, että hän soittaa takaisin. Älä pommita häntä jatkuvilla viesteillä, soitoilla ja muulla turhalla. Minua ainakin ahdistaisi tuo takertuvu

Kymmenennen kerran: meidän suhteessamme ei ole tapana vältellä.

Vierailija
156/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistit, tai edes liiaksi biinaan ja sen tuomiin baari-oltoihin, saunailtoihin, kavereiden kanssa viikonlopun kännisekoiluihin liikaa mieltynyt mies on a) teinin tasolle jäänyt b) äärimmäisen itsekeskeinen c) täysin ymmärtämätön ja piittaamaton toisten tunnetiloista ja tahdosta d) usein myös jollain tapaa tunnevammainen

Jos nainen roikkuu (kuten itse tein nuorempana) tällaisessa miehessä vaikka hän muuten mukava olisikin, niin nainen vaan mahdollistaa sen että mies saa ryypätä kuten huvittaa ja hänen näkökulmasta nainen vaan sietää sen. Mies ei nää mitään syytä muuttaa tilannetta, koska saa näin pidettyä molemmat. 

Niinhän sitä sanotaan että nuorten huumeiden käytönkin yleensä mahdollistaa omat vanhemmat, koska ne vaan sietää sitä. 

Kymmenennen kerran: mies on RAITISTUNUT ALKOHOLISTI. 

Vierailija
157/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Kyllä tuo ratkeamiselta haiskahtaa.

Jossain vaiheessa selviää onko näin tapahtunut. Alan itsekin vähän epäilemään.

Vierailija
158/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä tässä ei mene ymmärrykseen: mies ei ole mikään enkeli. Hän on tehnyt paljon kaikkea ja mm. POMMITTANUT MINUA PUHELUILLA. Meidän suhteessamme ei ole normaalia vältellä toista. Normaalisti puhumme päivittäin. Ei ole normaalia myöskään soittaa yhden ainoan kerran, ja luovuttaa sitten. Olen soittanut miljoona kertaa, sen pitäisi kertoa että voi olla vaikka hätä. Yksi ainoa puhelu on erittäin välinpitämätön tapa reagoida moneen puheluun, joihin ei ole viitsinyt koko päivän aikana vastata mitään, vaikka meidän piti alun perin tavata. Yritin saada selvyyttä että tapaammeko vai emme.

No voinytvittusun kanssa!! Oletko 16v?

Kuule, se on käsittääkseni ihan yleismaailmallisesti normaalia, että jos joku on yrittänyt tavoitella sinua ja huomaat sen myöhemmin, niin silloin soitetaan takaisin kun pystytään ja jutellaan se asia selväksi. Niin minäkin olen toiminut oman 25v liittoni aikana. Ei siihen miljoonaa takaisinsoittoa tarvitse! Ja jos on oikeasti hätä, niin sitten laitetaan viesti soitto yrityksen jälkeen, että olen yrittänyt tavoitella puhelimitse sen takia, että on hätä ja selitetään mikä se hätäasia on. Tuo tapaamisasia ei ole hätätilanne. Nyt vähän peiliin katsomista.

Vierailija
159/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika..... "yöllä hän soitti yhden ainoan vit...n kerran".

Oletko joku teini? Montako kertaa yössä pitää soittaa? Miehelle riittää 1x ja sillon sanotaan sanottava. Nuku helvetti yöllä äläkä kyttää puhelubta. KUKAAN EI SOITTELE MONTA KERTAA YÖSSÄ. Oletko huomannut että sulla alkaa mennä ihan överiksi ajatuksen tasolla tuo touhu. Ylianalysoit ja raivostut omista ajatuksistasi. Hanki oikeasti elämän mielenkiinto jostain muualta ja jätä se ryyppäävä mies omaan arvoon. Oletko koskaan tullut ajatelleeksi että hänkään ei ehkä pidä takertujasta (tai siis jos hän kokee sinut sellaiseksi). Ehkä hän havahtuu kun et kysele enää hänen perään ja että olet siirtymässä elämässä eteenpäin, kun hän huomaa että on menettämässä sinut hän skarppaa (ehkä).

Vierailija
160/186 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP sä oot oikeasti todella sekaisin. Tässä on nyt kyse sinusta eikä miehestä. Nuo asiat mitä väität miehen tuntevan/tekevän voi olla myös sinun tuntemuksia. Olet todella pahasti toisia kontrolloiva. Pystyykö sinun kaltaisellesi edes sanoa mitään hyvää omasta elämästä ilman että käännät sen toisen itsekkyydeksi vaikka tosiasiassa se itsekkyys on sinussa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi