Olin koulukiusaaja, tämä sai minut lopettamaan kiusaamisen..
Kiusattujen vanhemmat, unohtakaa kiusaajien vanhemmille tai opelle puhuminen, menkää puhumaan niille kiusaajille! Vähän kovistelemaan. Itse lopetin kiusaamisen kun kiusaamani tytön äiti tuli läksyttämään. Se oli noloa.
Kiusattiin kaverini kanssa yhtä tyttöä kun hän oli niin ärsyttävä. Aina väitetään että kiusaajalla itsellään on paha olla, mutta ei minulla ainakaan ollut. Kotona oli asiat hyvin, minulla oli ystäviä ja rakas harrastus. Elämässä olen menestynyt ihan tavallisesti.
Kommentit (33)
Kyllä kiusaajilla on monesti jollainlailla huono olla itsensä kanssa.. :)
Ei voi olla täysin terve päästään jos kiusaa. Varsinkin jos on aikuinen ja kiusaa työpaikalla, niin jotain on pahasti vialla pääkopassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla täysin terve päästään jos kiusaa. Varsinkin jos on aikuinen ja kiusaa työpaikalla, niin jotain on pahasti vialla pääkopassa.
Kotoa se kiusaamisen malli yleensä opitaan.
Opettajista ja vanhemmista se lähti. Luokan reppanat oli vaan sen henkisaasteen loppusijoituspaikka. Paha kiersi.
Mutta kyllä se aikuisista lähti, siitä ei ole kahta sanaa. Etenkin nepsyjä lyötiin henkisesti armotta, simputettiin ja uhkailtiin. Meilläkö se paha olo oli? Eri mieltä siitä...
Vierailija kirjoitti:
No minulla ei ainakaan tietoisesti ollut. Kaikki oli hyvin. Opettajat koittivat puuttua kiusaamiseen, samoin vanhempani, mutta ei se auttanut. Vasta kun kiusatun tytön äiti tuli KOULULLE ja läksytti kaikkien edessä, se auttoi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minulla ei ainakaan tietoisesti ollut. Kaikki oli hyvin. Opettajat koittivat puuttua kiusaamiseen, samoin vanhempani, mutta ei se auttanut. Vasta kun kiusatun tytön äiti tuli KOULULLE ja läksytti kaikkien edessä, se auttoi.
Ap
Mitä kaikkea hän sinulle sitten sanoi? Mikä osui ja upposi?
Minäkin kiusasin. En edes ajatellut, pilkkasin yhden luokkalaisen lukemista ja matkin englannin lausumista. Luokkakaverit ja opettajakin nauroi. Jälkikäteen on harmittanut kun olen tajunnut että kiusasin.
Olisin varmaan lopettanut, jos opettaja tai joku aikuinen olisi vaan ärähtänyt että teen väärin. Aikuisilla on kuitenkin jonkinlaista auktoriteettia lapsiin, voi vedota että teet jotain typerää.
"Aina väitetään että kiusaajalla itsellään on paha olla, mutta ei minulla ainakaan ollut. Kotona oli asiat hyvin, minulla oli ystäviä ja rakas harrastus. Elämässä olen menestynyt ihan tavallisesti."
Oma kiusaajani oli aivan samanlainen, varakkaan virkamiesperheen pilalle lellitty iltatähti, joka pääsi nepotismin avulla isoksi virkamieheksi heti AMK:sta valmistuttuaan. Eli pestiin, johon pitää normisti olla yliopistotutkinto.
Kiusaajilla ei ole koskaan paha olla! Ei ne muuten kiusaisi, jos eivät saisi siitä jotain palkinnoksi: valtaa tai muuta sairasta nautintoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, tämä on jo miljoona kertaa kumottu väite.
Vaikuttaa siltä että olit onnekas kun kaikki oli hyvin mutta vain yksinkertainen tollikka kiusaa. Jos et itse tajunnut lopettaa vaikka sinulle moneen kertaan asiasta huomautettiin niin
Muistatko vielä mitä lauseita tuo äiti sanoi?
Joskus jopa yksikin hyvä lause voi aikaansaada ison muutoksen toisessa.
En usko että kiusaajalla on koskaan kaikki ok. Jotain ongelmaa on, kun pitää kiusata.
Yleensä kiusaajan nolaaminen toimii parhaiten
Vierailija kirjoitti:
Muistatko vielä mitä lauseita tuo äiti sanoi?
Joskus jopa yksikin hyvä lause voi aikaansaada ison muutoksen toisessa.
En halua nolata itseäni 🙈
Vierailija kirjoitti:
En usko että kiusaajalla on koskaan kaikki ok. Jotain ongelmaa on, kun pitää kiusata.
Narsistinen persoonallisuushäiriö tai psykopatia. Tosin näillä häiriöillä pääsee varsinkin työelämässä todella hyviin ja rahakkaisiin pesteihin.
Analyysi: Korruptiosyytökset yltyvät pahimmalla hetkellä, sillä Ukrainan puolustus rakoilee
Skandaali on laajentunut viikon aikana ja kansa vaatii nyt päitä vadille, kirjoittaa Ylen Ukrainan-toimittaja Justas Stasevskij.
Kiusaamisen lähtökohdat ovat erinäisiä. Sun kokemus ei päde kaikkiin.
Roni bäck. Samat kaverit, jotka kiusasivat koulussa. Olivat harrastuksessa kavereita.
Kelaa ja tyyppi on somejulkkis.
Vierailija kirjoitti:
En olisi lopettanut kiusaamista, vaikka kiusatun äiti olisi tullut läksyttämään. Olisin vain pilkannut siitäkin.
Silloin saattapi tulla turpiin😄😄
Vierailija kirjoitti:
Jos "kaikki kunnossa" eikä osaa lopettaa, niin kyse on persoonallisuushäiriöstä.
En olisi lopettanut kiusaamista, vaikka kiusatun äiti olisi tullut läksyttämään. Olisin vain pilkannut siitäkin.