Ukko osti prätkän..tilitystä
Ollaan suunniteltu yhteisen prätkän ostoa mutta pantiin hanke toistaiseksi puihin, mutta.. Eilenpä ukko ilmotti et lähtee hakemaan prätkää. Ei pyytänyt minua mukaan sitä valitsemaan jne. Illalla sit saapui prätkänsä kanssa. Itse vieläkin tosi loukkaantunut ettemme tehneet valintaa ja päätöstä yhdessä. En ole vaivautunut edes katsomaan koko vekotinta ja sanoin etten tule kyytiin ikinä. Itse jos asian miettii, valitsee ja ostaa niin pitäköön prätkänsä.
Ylireagoinko? Harmittaa ihan vietävästi..
Kommentit (60)
Johan meni tämä keskustelu rönsyilyksi. Kuulkaas, pyörän mallilla ei ole tähän asiaan mitään tekemistä. Tuossa pyörässä vaan ei osu multa jalat maahan kuin ihan varpaat kun varvistaa. Silloin se on liian iso.
Ja meidän perheessä on yhteiset rahat. On ihan sama kumpi ostaa mitäkin ja millä rahoilla kun ne kuuluvat samaan talouteen ja budjettiin.
Eli varvistamisella ei ole hetken kuluttua merkitystä, kun saat rohkeutta käsitellä sitä pyörää. Toki painavaa aina hankalampi.
t: se motoristimimmi
Siksipä juuri pitää olla sopiva ja turvallisen tuntuinen. Kun käsittelytaitoni kehittyvät, tilanne on ihan toinen
Ostamme siis myös minulle oman pyörän niin mies saa ajella tolla isolla. Itse en ole kaahaaja tyyppiä niin riittää laiskempi, mies toista maata..
Itse olen 160 pitkä, eikä mulla riitä kuin varpaiden päät maahan. Vasta toiseksi pyöräksi ostin cebarin, ja siitäkin sportti-mallin, eli penkki kuin rr:ssä. Jalat yltää paremmin kun penkki on kapeampi.
Parhaiten löytää sopivan kun käy vaan istuskelemassa pyörien päällä ensin.
Korkeampikin voisi sopia ap:lle jos vaan muuten puoli-naku innostaa.
Asioista on kyllä hyvä puhua, usein kääntyvät parhain päin. Muuten vihan tunne vain kasvaa, kun sitä ruokkii " hiljaa" . Kivoja " pyöräilyhetkiä" !
kerro nyt vielä kun osaat niin suositella, että suositteletko kuussatasta ÄRRÄ- vai ÄFFÄ-Cebaria?
Vierailija:
62, totta ja siksi kannattaa aloittaa pienellä eli juuri se suosittelemani cebari on hyvä siihen.
Sinuna pitäisin lupaukseni olemaan IKINÄ ajamatta sillä! Jos tuon painat villaselle, niin voit olla varma ettei " temppu" jää viimeiseksi!!!
Sitä en nyt viitsinyt tähän laittaa.
Enpä osannut ajatellakkaan, et joku keksii luokitella minut johonkin tiettyyn kastiin " ukottelun" takia.
minä olin se joka sanoin, että 750 on jo iso, niin puhuin kyykyistä tai matkasporteista. Kustomit mulle ihan vieraita. Mutta kyllä mulle on 750 GSX-F jo liian iso (istuinkorkeus), GSX-R:stä puhumattakaan. VFR on painava, joskaan ei ihan niin korkea.
Usein kyytiläisen on todellakin mukavampi olla matkapyörän kyydissä, koska penkki on siihen tarkoitettu, ja mitä isompi, niin sen mukavampi on kuskille kyytsätä. Kyykyissä taas (R/RR) kyytiläisen on paha istua. Nakupyörien kyydissä on kohtuumukava, mutta esim 500cc on aika onneton kyytsäämiseen pitkiä matkoja.
Kyllä nyt aikuinen mies osaa itselleen prätkän ostaa, ja jos sinä vaan istut kyydissä niin eikö miehesi sitä sitten aja ? Ajajalle prätkän malli ja tehot sun muut ovat nyt vähän tärkeämpiä kuin kyydissä olijalle.
Jos ukkosi osti omilla rahoillaan, niin so what ? Jos yhteiset rahat niin sitten on eri asia ja asiasta olisi pitänyt päättää yhdessä.
Ja kakkonen - mikä v***n idiootti sinä olet? Eikö pieneen päähäsi mahdu, että joku muu nainen voi ymmärtää pyöristä (tai vaikka autoista, sähkötöistä ym.) jotain, vaikka itse olisitkin nyrkin ja hellan välissä?
olen sitä mieltä, että jos sillä aiotaan yhdessä liikkua on matkustajamukavuus erittäin tärkeää
Vierailija:
Kyllä nyt aikuinen mies osaa itselleen prätkän ostaa, ja jos sinä vaan istut kyydissä niin eikö miehesi sitä sitten aja ? Ajajalle prätkän malli ja tehot sun muut ovat nyt vähän tärkeämpiä kuin kyydissä olijalle.
Vitun idiootit. Te olette juuri sellaisia, että " mies hoitaa nää miesten jutut, ei naisten tarvitse niihin puuttua" .
Olet oikein äijien äijä. Kasvaako karvat rinnassa !!!!!!!!!!!!
Sopu tuli! Päätettiin et mies pitää isomman pyörän ja mulle ostetaan oma pienempi.
Ehdottelin kyllä et vaihettais pienempään, musta yksi ois riittänyt mut mies haluaa et molemmilla oma. Menee se näinkin!
Kiitos kaikille tuestanne!
Ja kyllä puhuttiin et jatkossa ei tehdä päätöksiä yksin tosta vaan. Kerroin tuntevani oloni loukatuksi ja että olisin yhdentekevä.
Ei kai nyt yhden prätkän takia sentään erota aiota :-)
Kovasti rakastan tota ukkoa ja hän minua