Pakko kyllä sanoa, että Kuoman kengät on tosi hyviä ihmisille, joka tarvitsee leveän lestin ja jos jalkoja turvottaa herkästi
Kengät ovat lisäksi tosi lämpimiä pakkaseen, kestävät loskaakin ja tuntuvat niin pehmeiltä, kuin pumpulissa kävelisi.
Plussaa siitä, että kengät tehdään alusta loppuun suomalaisessa tehtaassa.
Myös syyslenkkarit heiltä tosi hyvät.
Mulla on siis leveä jalka ja jalat helposti turpoo. On ollu tosi vaikeaa löytää kenkiä, jotka edes mahtuis jalkaan, saati että tuntuisivat ihanan pehmeiltä sit kun ne on saanu jalkaan.
Kuoma täyttää kaikki vaatimukseni.
Ainiin, pohjat ovat vieläpä liukkautta hyvin kestävät, eli näiden kanssa ei edes liukastu.
Kommentit (91)
Rumia ovat ja muutenkin paskoja, yhdet ostin ja kestivät noin 5 ulkoilukertaa kun kantapäästä kangas rispaantui niin että kova muoviosa repi kantapäät auki, lensivät roskiin ja never again.
Jos mainostetaan, että "suomalaiseen jalkaan sopiva lesti" niin ne hölskyvät minulla jalassa. Ulkoilukengistä Salomon on ranskalaisperäisenä merkkinä sopivan leveä.
Ostaisin, jos niillä ei olisi se mureneva kengänpohja käytössä.
Ei ne kyllä leveälestisiä ole, eikä ole olleet koskaan. Ainakin mulle on liian kapeat, vaikka monet muut kengät mahtuukin.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei ollut kauaa, kun kantapään kankaat hajosi. Sain vain haukut kun laitoin reklamaation!
Täällä on ollut koko viikon yli -30c pakkaset joten todellakin käytän kuomia.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ollut koko viikon yli -30c pakkaset joten todellakin käytän kuomia.
Samoin minä! Kaduilla lisäksi on lumi tallautunut jääksi joten vaarallisen liukasta paikka paikoin. Kuoman talvinilkkurit jalkaan, ihan sama vaikka miten rumat olisivat. Ehjät luuni ovat arvokkaammat kuin joku talvinilkkureiden kauneus.
Ostin kuomat mutta niillä ei pysty kävelemään. Ei edes sen vertaa kun käy kaupassa. Ja liian kuumatkin ne on. Jalat hikoilee heti.
Piti sitten ostaa uudet talvikengät.
Mulla naisten Tuiskut. Lämpimät ja pitää pohja. Tarrallinen tosi helppo vanhoillekin. Nauhallinen kauniimpi. Näillä jaksaa kävellä pitkästi.
Putkivarrelliset hyvät pihassa lumessa ja lyhyeen lenkkiin. Kuomat on superlämpimiä kunhan koko riittävän iso. Ompa mallisto nykyään monipuolinen!
Jos jalat turpoaa, tarvitsee Kuoleman kengät, ei Kuoman. Kaikki tuntemani ihmiset joilla on jalat turvonneet, ovat olleet hyvin pian ainakin ns. takakaarteessa, elleivät jopa loppusuoralla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla naisten Tuiskut. Lämpimät ja pitää pohja. Tarrallinen tosi helppo vanhoillekin. Nauhallinen kauniimpi. Näillä jaksaa kävellä pitkästi.
Putkivarrelliset hyvät pihassa lumessa ja lyhyeen lenkkiin. Kuomat on superlämpimiä kunhan koko riittävän iso. Ompa mallisto nykyään monipuolinen!
Minullakin Tuiskut, ne viininpunaiset nauhalliset. Tänä talvena ei näköjään enää saa viininpunaista kuin tarralla, kävin katsomassa Kuoman sivuilla. Harmi, nuo on nätit. Kun nuo hajoaa pitää taas ostaa mustat mikäli punainen nauhaversio ei tee paluuta.
Vierailija kirjoitti:
Ai kauheeta. Italiassa ei voisi edes astua ovesta ulos kuomissa.
Onneksi asun Suomessa.
On ne karmean näköiset. Ainakin se perusmalli.
Mutta niin äärettömän kätevät ja lämpimät. Olen jo mummoiässä ja olkoot rumat. Valikoin kyllä viime talvena Prismasta violetit, jotta hieman olisin tyylikkäämpi.
Mulla on jalkapohjat kipeenä jos kävelen Kuomilla yli puoli kilometriä. Mun ääni menee Sieville.
Mulla on kolmatta talvea kovalla käytöllä ja pohjassa ei mitään vikaa?
Patterin viereen ei pidä jättää. Olisiko siitä kyse?
Vierailija kirjoitti:
En laittaisi edes metsäretkelle. Kauniit kengät korolla kruunaa päivän.
No siinähän ä-mmä rypeekin korkokengillä metsässä, taidat ollakkin viherh-o-r-o joka ei mene lähemmäs metsää kuin ratikan kyydissä puiston ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei ollut kauaa, kun kantapään kankaat hajosi. Sain vain haukut kun laitoin reklamaation!
Sinulla on kantapäät kuin turkkilaisen rekkakuskin rukkanen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin hirveä venäläismummo en IKINÄ tule olemaan että Kuomat jalkaani laittaisin.
En minäkään!
Enkä minä.