Pakko kyllä sanoa, että Kuoman kengät on tosi hyviä ihmisille, joka tarvitsee leveän lestin ja jos jalkoja turvottaa herkästi
Kengät ovat lisäksi tosi lämpimiä pakkaseen, kestävät loskaakin ja tuntuvat niin pehmeiltä, kuin pumpulissa kävelisi.
Plussaa siitä, että kengät tehdään alusta loppuun suomalaisessa tehtaassa.
Myös syyslenkkarit heiltä tosi hyvät.
Mulla on siis leveä jalka ja jalat helposti turpoo. On ollu tosi vaikeaa löytää kenkiä, jotka edes mahtuis jalkaan, saati että tuntuisivat ihanan pehmeiltä sit kun ne on saanu jalkaan.
Kuoma täyttää kaikki vaatimukseni.
Ainiin, pohjat ovat vieläpä liukkautta hyvin kestävät, eli näiden kanssa ei edes liukastu.
Kommentit (91)
Mä en ymmärrä näitä ihmisiä kun sanovat että normaaleilla kengillä ei pysy pystyssä. Mä kävelen lähes päivittäin keskustaan ja takas noin 4km. Molemmat on tamariksen pitkät nahkasaappaat, toiset matalat ja toiset korolliset. Hyvin pysyy pystyssä.
Kuoma on ainut lämmin kenkä Lapin pakkasilla eikä tartte edes villasukkaa välttämättä. Sanokaa mitä sanotte mutta kokeiltu on vaikka mitä värkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos jalat turpoaa, tarvitsee Kuoleman kengät, ei Kuoman. Kaikki tuntemani ihmiset joilla on jalat turvonneet, ovat olleet hyvin pian ainakin ns. takakaarteessa, elleivät jopa loppusuoralla.
Jaa. Mulla turposivat raskauden loppuvaiheessa, olin silloin 26v. Edelleen porskutan elävien kirjoissa vaikka olen jo 61. Sinulla ei ole näemmä vielä tuota elämänkokemusta päässyt kertymään.
Minulla kuoman nilkkuri malliset talvikengät nauhoilla. Tosi hyvät ja lämpimät. Käytän aina niitä lenkillä talvella, nastalenkkareita sitten liukkailla.
Kuomat on ihan parhaat. Liukkailla metsäpoluilla ei tarvi jäkittää vaan voi astella ihan rennosti luistavien puunjuurienkin päältä. Kokeiltu on muunkin merkkisiä, mutta Kuomat on ihan ykköset. Ei teidän höpsöjen hepsankeikkojen tarvitse niitä jalkaanne vetääkään, nielaiskaa vaan se oksennus takaisin ja antakaa meidän muiden kulkea Kuomissa juuri niinkuin haluamme. Koirien kanssa metsälenkillä on taatusti tärkeämpää muut ominaisuudet kuin ulkonäkö.
Mä meen talvella mukavuus ehdottomasti edellä. Ulkonäöstä viis.
Lämpimät ne on, mutta huonot jaloille. Ne "nostaa" varpaita ylöspäin. Oikein harmittaa että olen lapselleni niitä ostanut. Nyt sitten hänen jalkansa on kasvanut niin paljon, että Kuomat sopii minulle ja päätin kokeilla. Ohuella sukalla pärjää jopa -15 asteen pakkasessa. Jalat kyllä kipeytyy noilla lompsutellessa. Ei ole normaali kävelykanta noissa Kuomissa.
Vierailija kirjoitti:
Lämpimät ne on, mutta huonot jaloille. Ne "nostaa" varpaita ylöspäin. Oikein harmittaa että olen lapselleni niitä ostanut. Nyt sitten hänen jalkansa on kasvanut niin paljon, että Kuomat sopii minulle ja päätin kokeilla. Ohuella sukalla pärjää jopa -15 asteen pakkasessa. Jalat kyllä kipeytyy noilla lompsutellessa. Ei ole normaali kävelykanta noissa Kuomissa.
Mallejahan on erilaisia, lapsille omia, naisille, ja miehille omia malleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mallejahan on erilaisia, lapsille omia, naisille, ja miehille omia malleja.
No, kun otin nuo lapselta jääneet Kuomat käyttööni, oltiin samanpituisia ja hänellä tosiaan jo isompi jalkakin. Painoeroa toki, mutta ei oleellisen paljon. Onhan lapsiakin erikokoisia. Tuo Kuomien huonous on ihan oikea juttu. Tajusin sen vasta itse niitä käytettyäni ja googlasin asiaa:
https://www.hs.fi/perhe/art-2000007690515.html
Mainiot lasten ja koiran kanssa ulkoillessa. Helpot laittaa jalkaan. Jännä, kun en itse kiinnitä toisten kenkiin huomiota. No okei, jos olisi juhlamekon kanssa, sitten jo huomaisin :)
Mitkä muut kengät sulle sitten mahtuu? Mulle ei mahdu muut kuin Kuomat.
t. leveälestinen