Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko kyllä sanoa, että Kuoman kengät on tosi hyviä ihmisille, joka tarvitsee leveän lestin ja jos jalkoja turvottaa herkästi

Vierailija
14.11.2025 |

Kengät ovat lisäksi tosi lämpimiä pakkaseen, kestävät loskaakin ja tuntuvat niin pehmeiltä, kuin pumpulissa kävelisi.

Plussaa siitä, että kengät tehdään alusta loppuun suomalaisessa tehtaassa.

Myös syyslenkkarit heiltä tosi hyvät. 

Mulla on siis leveä jalka ja jalat helposti turpoo. On ollu tosi vaikeaa löytää kenkiä, jotka edes mahtuis jalkaan, saati että tuntuisivat ihanan pehmeiltä sit kun ne on saanu jalkaan.

Kuoma täyttää kaikki vaatimukseni.

Ainiin, pohjat ovat vieläpä liukkautta hyvin kestävät, eli näiden kanssa ei edes liukastu.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin raskausaikana ja samat kuomat minulla on edelleen monta vuotta myöhemmin käytössä. Ei ehkä kauneimmat kengät, mutta mukavat ja käytännölliset.

Niin suomalaista. Aina pitää olla käytännöllistä. 

Käytännöllisyys ennen kaikkea. Onko siinä jotain vikaa?

Kenkien nimenomaan pitää olla käytännölliset ja pehmeän mukavat jalassa, jotka ei purista, eikä kiristä. Se on ykkösvaatimukseni kengille.

Vierailija
22/55 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt miksi suomalainen nainen haluaa näyttää navetasta tulleelta aina.

Edelleen Kuomalla on muitakin kenkiä, kuin niitä lasten putkikenkiä.

On hyvännäköisiä normaaleja nauhallisia kesälenkkareita, vaelluskenkiä, nilkkureita ja kivannäköisiä saappaita aikuisille. Ihan samanlaisia kenkiä kuin mitä muutkin myy. Ainoana eroa on laadukkuus, suomalaisuus ja lesti leveä. Pehmeät jalassa. Ei purista.

Vierailija
24/55 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumat. 

Ai ne kaikki yli 30 kenkämallia? :D Luuletko sinäkin, että Kuoma myy vain niitä lasten putkisaappaita??

Vierailija
25/55 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hirveä venäläismummo en IKINÄ tule olemaan että Kuomat jalkaani laittaisin. 

Vierailija
26/55 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on perinteiset Kuomat ja ne ovat parasta kun lähden jumppaan. Kuomat ja pitkä talvitakki, kyllä tarkenee tehdä siirtymät ilman että tarvii pukea hirveesti. Ainakin kovimpiin pakkasiin asti. Ja pitää myös akillesjänteet lämpimänä.

Vierailija
27/55 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin hirveä venäläismummo en IKINÄ tule olemaan että Kuomat jalkaani laittaisin. 

Pakotteet estää viennin.

Vierailija
28/55 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Kuomat ole näitä, joiden pohjat halkeavat alle vuodessa murusiksi?

Vierailija
29/55 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin raskausaikana ja samat kuomat minulla on edelleen monta vuotta myöhemmin käytössä. Ei ehkä kauneimmat kengät, mutta mukavat ja käytännölliset.

Niin suomalaista. Aina pitää olla käytännöllistä. 

Käytännöllisyys ennen kaikkea. Onko siinä jotain vikaa?

Kenkien nimenomaan pitää olla käytännölliset ja pehmeän mukavat jalassa, jotka ei purista, eikä kiristä. Se on ykkösvaatimukseni kengille.

Ok, mummo. 

Vierailija
30/55 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset todella tykkää:

Vierailija
31/55 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rumat. 

Ai ne kaikki yli 30 kenkämallia? :D Luuletko sinäkin, että Kuoma myy vain niitä lasten putkisaappaita??

Kyllä. Joka ikinen 🤮

Vierailija
32/55 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoman markkinointiosasto on todellakin löytänyt paikan jossa kohderyhmän mummot viettää aikaa 😆👌🏼

Vierailija
33/55 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Kuomat ole edes kenkiä vaan jotain töppösiä. Eivät tue jalkoja mitenkään mutta helpottavat runsaskiloisten liikuntaa.

Vierailija
34/55 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman parhaat kengät. Tarkenee kovillakin pakkasilla.

Vierailija
35/55 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään haaveilin kuomista koiran lenkityskengiksi, kun ns. sievemmät kengät raapi taas rakkulaa kantapäään. Harva kenkä istuu kunnolla mun ilmeisesti omituisen mallisiin jalkoihin.

Vierailija
36/55 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Kuomat ole näitä, joiden pohjat halkeavat alle vuodessa murusiksi?

Mulla on 10 vuotta vanhat kuomat, ja sitten kahdet 2 vuotta vanhat, ei vielä oo haljennu yhdestäkään.

Vierailija
37/55 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko niissä pitävä pohja liukkaalla? mistä kengät, kun kaatuminen pelottaa?

Vierailija
38/55 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäläiset todella tykkää:

Tuo mies kehui kenkiä kauniiksi ja hyvälaatuisiksi. Sen verran ymmärsin. Myös videon otsikon osaan lukea. Siinä lukee Model (eli malli) Lumitarina Kuoma.

Vierailija
39/55 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän Kuomat ole edes kenkiä vaan jotain töppösiä. Eivät tue jalkoja mitenkään mutta helpottavat runsaskiloisten liikuntaa.

Töppösten lisäksi myydään tukevia nauhallisia vaelluskenkiä, lenkkareita ja nilkkureita. Käy niiden sivuilla ja totea itse.

Vierailija
40/55 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En _ikinä_, siis IKINÄ, käyttäisi Kuomia, ne on silmittömän rumat kengät 😫🤮.

Töissä niitä näkee lapsilla, karmeita putkipötköjä jotka eivät tue jalkaa ja nilkkaa yhtään, ergonomisesti tuhoavat kasvuiässä ja kävelemään oppivan jalat.

Ja siis joku aikuinen niitä suosii itselläänkin? Voi oksennus!!!!!

Kyllä, olen esteetikko ja kyllä, kengät on yksi intohimojani, mutta saa niitä kauniitakin JA lämpimiä ja hyviä eri säille.