Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Punalapputuotteilla hyvin harvoin säästää mitään

Vierailija
14.11.2025 |

Yleensä alessa on kalliit einekset ja paidtopistetöhnä ja kalliit lihat 

Kommentit (271)

Vierailija
121/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nämä alekampanjat ja halpatuotteet ovat maailman sivut olleet vain sellaisia sisäänheittotuotteita, joilla yritetään saada ihmisiä sisään kauppaan. On olemassa kokonaisia kauppaketjuja, jotka perustuvat tälle liikeidealle, esim. Ikea, josta saa halpaa ruokaa jne.

On totta, että joku yksittäinen henkilö voi säästää, kun menee joka ilta metsästämään punalappuja. Mutta on myös monia, jotka menevät metsästämään punalappuja joka ilta ja samalla ostelevat enemmän kuin ilman tätä punalappuharrastustaan ostaisivat.

Vierailija
122/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-60 ei ole säästöä?

Ei jos se ei ole jotain sellaista mitä muutenkin ostat.

Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka siis junnaa jossain ostoslapussa ja laskee säästön sen perusteella. Itse menen kauppaan ilta-alen aikaan, katson mitä on tarjolla ja teen ruokalistan sen perusteella. Säästöä syntyy merkittävästi joka kerta, kun en lukittaudu ajatukseen jauhelihasta, vaan voi ostaa vaikka kananpaloja, jos ne ovat alessa. 

Vierailija
124/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Jos pitäisi ostaa vaikkapa uudet kengät, eikä osta, voi vanhojen paskojen kenkien takia hajota sukat ja vaikka jalkapohjat, mistä seuraa lääkärikäyntejä. Oliko se kenkien ostamattomuus siis säästöä vai ei?

Kerropas vielä, miten sä käyt lääkärissä ilman, että käytät yhtään rahaa. Nythän oli puhe siitä, säästääkö, jos ei käytä rahaa. 

Säästätkö, jos jätät ostamatta kengät, jos se saa aikaan sulle isommat menot? Kengät voi maksaa 30 e, lääkäri 300e.

Vierailija
125/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Jos pitäisi ostaa vaikkapa uudet kengät, eikä osta, voi vanhojen paskojen kenkien takia hajota sukat ja vaikka jalkapohjat, mistä seuraa lääkärikäyntejä. Oliko se kenkien ostamattomuus siis säästöä vai ei?

Kerropas vielä, miten sä käyt lääkärissä ilman, että käytät yhtään rahaa. Nythän oli puhe siitä, säästääkö, jos ei käytä rahaa. 

Säästätkö, jos jätät ostamatta kengät, jos se saa aikaan sulle isommat menot? Kengät voi maksaa 30 e, lääkäri 300e.

No jos et tuohon keksi itse vastausta, sitten on kyllä todella huonosti asiat.

Vierailija
126/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin just äsken pari ruokatuotetta, päiväystä oli vielä 18.11 asti, -30% ale pudotti hintaa 1.79.Kyllä mulle kelpas alennettu hinta.

Oot varmaan mun naispuolinen ihastus 😍 mää tuon kynttilät!

Vierailija
127/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä tuo on ihan sinun omaa logiikkaasi. Sinähän täällä hoet, että säästöä ei voi tulla, jos JUURI SINÄ et osta ko. tuotetta. Siis kenellekään ei voi tulla säästöä, koska SINÄ et osta tuotetta, "

Minä nimenomaan sanoin, että henkilökohtaisesti en saa säästöä punalapuista, koska en syö eineksiä tai syö lihaa, mutta että joku muu voi saada. Ja sinä jankkaat, että minä säästän ostamalla einesmaksalaatikon, joka jäisi syömättä. :D

Maskusta saa nyt sohvan alennuksella. Menepä sinne ostamaan parin tonnin sohva tänä viikonloppuna ja säästät varmasti. XD

Kyllä sä teknisesti säästät, jos ostat sen maksalaatikon. Se on vaan typerää, jos et aio sitä syödä. Mutta mistäs mä tiedän, mitä sä sillä aiot tehdä. Ehkä sisustusprojektin.

Vierailija
128/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saa kenkiä ilta-alessa -60%?

Vierailija
129/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä tuo on ihan sinun omaa logiikkaasi. Sinähän täällä hoet, että säästöä ei voi tulla, jos JUURI SINÄ et osta ko. tuotetta. Siis kenellekään ei voi tulla säästöä, koska SINÄ et osta tuotetta, "

Minä nimenomaan sanoin, että henkilökohtaisesti en saa säästöä punalapuista, koska en syö eineksiä tai syö lihaa, mutta että joku muu voi saada. Ja sinä jankkaat, että minä säästän ostamalla einesmaksalaatikon, joka jäisi syömättä. :D

Maskusta saa nyt sohvan alennuksella. Menepä sinne ostamaan parin tonnin sohva tänä viikonloppuna ja säästät varmasti. XD

Voi kultamussukka, kun kukaan ei täällä puhu SINUN säästämisistäsi. Opettele lukemaan ja ota katse pois sieltä omasta navasta. Helpottaa kummasti. 

Mä puhun hänenkin säästämisistään, samoin sinun ja kaikkien muiden.

-eri

Vierailija
130/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin eilen punalapulla mm. leipää, maitoa, jogurttia, kanaa ja täytekakun. Pelkästään tuo kakku olisi maksanut normihinnalla sen verran, mitä nyt maksoi koko setti. 

Mutta tarvitsistko nimenomaan täytekakkua, oliko perheessä juhlat? Minun kokemus on että punalapputuotteet houkuttavat usein ostamaan sellaista mikä ei muuten koriin päätyisi. Ei siis säästä mitään vaan ostaa sellaista mitä ei tarvitse.

No sille emme voi mitään, jos sinä ostelet vain asioita, joita et tarvitse. Me muut ostamme tarpeeseen ja hyödynnämme alet vain ja ainoastaan säästön vuoksi. Ei se 12€ säästö minnekään katoa, vaikka kakun ostaisi vain huvin vuoksi. 

Ei, vaan nimenomaan et osta tarpeeseen ja tuhlaat ja törsäät. Mieti nyt tilannetta että ostoslistalla on maitotölkki, keräkaali ja satsumia, yhteishintaan 4€. Sinä kahmit punalapputuotteita: Gotler 3€, kiusaus 4€, täytekakku 12€. Mitä säästit? Et mitään. Tuhlasit 19€. 

Täällä on nyt jankkaajien kokoontumisajot, varmasti jokainen ymmärtää että heräteostokset ei ole säästämistä, vaan turhaa rahanmenoa, heräteostoksia. Aika usein punalapuista ostetaan nimenomaan "mitä sattuu olemaan" tai "mitä tekee mieli", sieltä kun ei voi etukäteen suunnitella kaikkia ostoksiaan. Sieltä tulee tehtyä heräteostoja ihan kuten oikeankin hintaisista tuotteista. 

On vaikka kivan näköinen leivos ilta-alessa, jota ei ole raaskinut ostaa aiemmin kun on maksanut 5,50. Ja nyt se on"vain" 3,90 niin ostanpa kun on niin halpa ja kiva. Mutta olisiko ilmankin pärjännyt?

- eri

Vierailija
131/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kultamussukka, kun kukaan ei täällä puhu SINUN säästämisistäsi. Opettele lukemaan ja ota katse pois sieltä omasta navasta. Helpottaa kummasti. 

Mä puhun hänenkin säästämisistään, samoin sinun ja kai

Puhu vain. Mutta koeta ymmärtää siinä puhuessasi, että sinun ostoksesi eivät kerro mitään kenenkään muun säästöistä. 

Vierailija
132/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ihmiset ei ymmärrä, että se -60% on niin iso alennus, että se tasoittaa hintaeroa huomattavasti kallimman ja halvemman tuotteen välillä.

Esimerkiksi kansa ostaa into piukassa punalappusia halvimman pään kananmunia, mutta jättää hyllyyn ne kalleimmat -60% munat, vaikka sen alennuksen jälkeen hintaero on melko pieni.

Eli jos vaikka 10 munan halvimman pään rasia maksaa 2,50 euroa, on sen hinta alennuksen jälkeen tasan euron. Jos taas kalliimman pään rasia maksaa 4 euroa, niin -60% alennuksen jälkeen hinta on 1,60 euroa, eli hintaeroa enää 60 senttiä ja se kalliimman pään munarasia alennuksella melkein euron halvempi kuin halvimman pään normihintainen munarasia. Munathan on erittäin hyvin säilyvä tuote. Säilyvät parasta ennen päiväyksen jälkeen helposti viikkoja, jopa kuukausia. Munan kelluminen ei kerro vielä mitään siitä, onko muna kelvollinen syötäväksi.

Vierailija
133/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan nimenomaan et osta tarpeeseen ja tuhlaat ja törsäät. Mieti nyt tilannetta että ostoslistalla on maitotölkki, keräkaali ja satsumia, yhteishintaan 4€. Sinä kahmit punalapputuotteita: Gotler 3€, kiusaus 4€, täytekakku 12€. Mitä säästit? Et mitään. Tuhlasit 19€. 

Mutta kun minun ostoslistallani ei ollut mitään tuollaista, vaan siellä oli se kakku, josta oli puhe. Silloin säästin 12€, kun kakku maksoikin 8€ 20€ sijaan. Yritä ymmärtää, että kaikki eivät oe yhtä holtittomia hamstraajia kuin sinä olet. 

On nyt hyvät juhlat vanhaa kakkua mutustellessa. Tuhlasit ja sairastut kaupan päälle. Meillä päivänsankari ansaitsee parasta, hänelle varta vasten leivotun kakun!

Miksi jankkaat jostain juhlista? Oletko oikeasti niin vajaa, ettet ymmärrä, että kakkua

Miksi sinä solvaat toisia? Meneekö niin ihon alle että sinulla ei raha pysy käsissä eikä suunniteltu onnistu. Jatkat vaan harjoittelua niin kyllä se siitä!

Tämä ketju valaisee kyllä sitä miksi suomalaisista 10% on ulosotossa. Luullaan säästöksi sitä, että maksetaan vitonen tai kaksikymppiä tuotteista joita ei tarvitse, vain koska niiden oikea hinta olisi ollut neljäkymppiä. Säästö on sitä että jättää turhuudet kauppaan.

Vierailija
134/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ihmiset ei ymmärrä, että se -60% on niin iso alennus, että se tasoittaa hintaeroa huomattavasti kallimman ja halvemman tuotteen välillä.

Esimerkiksi kansa ostaa into piukassa punalappusia halvimman pään kananmunia, mutta jättää hyllyyn ne kalleimmat -60% munat, vaikka sen alennuksen jälkeen hintaero on melko pieni.

Eli jos vaikka 10 munan halvimman pään rasia maksaa 2,50 euroa, on sen hinta alennuksen jälkeen tasan euron. Jos taas kalliimman pään rasia maksaa 4 euroa, niin -60% alennuksen jälkeen hinta on 1,60 euroa, eli hintaeroa enää 60 senttiä ja se kalliimman pään munarasia alennuksella melkein euron halvempi kuin halvimman pään normihintainen munarasia. Munathan on erittäin hyvin säilyvä tuote. Säilyvät parasta ennen päiväyksen jälkeen helposti viikkoja, jopa kuukausia. Munan kelluminen ei kerro vielä mitään siitä, onko muna kelvollinen syötäväksi.

Mutta kalliin tuotteen hinnassa on "ilmaa" joten et saa sen parempaa kuitenkaan 

Eri

Vierailija
135/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä teknisesti säästät, jos ostat sen maksalaatikon. Se on vaan typerää, jos et aio sitä syödä. Mutta mistäs mä tiedän, mitä sä sillä aiot tehdä. Ehkä sisustusprojektin.

Eihän säästä, jos jo ostaessa tietää, ettei tule sitä syömään kun ei edes tykkää maksalaatikosta. Kuten tuo henkilö sanoo ettei syö lihaa. Hän ei "teknisesti" säästä ostamalla ale-liharuokaa. Turhan ostaminen ei ole säästöä, raha menee hukkaan. 

Joko annettaisiin jankkaamisen olla. Kai nyt kaikki oikeasti tajuaa mistä on kyse. 

Vierailija
136/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punalapuilla säästää, kun ostaa sellaisia tuotteita, joita muutenkin käyttää. Silloin kannatta jopa hamstrata, koska säästö näkyy isossa kuvassa eli esim. kuukasitason kuluissa. 

Vierailija
137/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin eilen punalapulla mm. leipää, maitoa, jogurttia, kanaa ja täytekakun. Pelkästään tuo kakku olisi maksanut normihinnalla sen verran, mitä nyt maksoi koko setti. 

Mutta tarvitsistko nimenomaan täytekakkua, oliko perheessä juhlat? Minun kokemus on että punalapputuotteet houkuttavat usein ostamaan sellaista mikä ei muuten koriin päätyisi. Ei siis säästä mitään vaan ostaa sellaista mitä ei tarvitse.

No sille emme voi mitään, jos sinä ostelet vain asioita, joita et tarvitse. Me muut ostamme tarpeeseen ja hyödynnämme alet vain ja ainoastaan säästön vuoksi. Ei se 12€ säästö minnekään katoa, vaikka kakun ostaisi vain huvin vuoksi. 

Ei, vaan nimenomaan et osta tarpeeseen ja tuhlaat ja törsäät. Mieti nyt tilannetta että ostoslistalla on maitotölkki, keräkaali ja satsumia, yhteishintaan 4€. Sinä kahmit punalapputuotteita: Gotler 3€, kiusaus 4€, täytekakku 12€. Mitä säästit? Et mitään. Tuhlasit 19€. 

Hän on silti saannut ostoksensa halvemmalla kuin olisi saanut ilman alennuksia. Se on säästöä.

Jos mä menen ostamaan itselleni kaupasta housut ja löydän samalla itselleni alennuksessa olevan takin, on se säästöä.

Vierailija
138/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan nimenomaan et osta tarpe

Väärin. Säästin ison kasan rahaa, kun minun ei tarvitse seuraavalla kauppareissulla ostaa gotleria ja kakkua normaalihinnalla. Alennuksilla säästäminen perustuu ennakoimiseen. Ymmärrän, että se on liian vaikea asia sinulle. 

Mahdollisesti säästit matkakuluissakin, jos sun ei tarvi noiden ostosten takia joku kerta mennä kauppaan.

Vierailija
139/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole ollut läsnä matematiikan tunneilla. Sehän menee niin, että sitä suurempi säästö, mitä kalliimmasta hinnasta 60% otetaan pois. 

Ei. Vaan pointti on että jos haluaa säästää niin että se rahan säästäminen on pääasia niin todennäköisesti löytyy jokin halvempi normihintainen vaihtoehto. Ja tarvitseeko sitä punalaputettua todella, jos kerran haluaa säästää?

Miksi sä kuvittelet sen punalaputetun olevan jotain överikallista?

Itse ostan niitä samoja ruokia kuin normaalistikin punalaputettuina. Joskus enemmänkin kuin tarvitsen, ja sitten pakastan. On se säästöä, vaikka käytänkin sen vasta myöhemmin.

Vierailija
140/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sää

Jankkaaminen on sitä että toistaa samaa. Jotkut kokevat jankkaamisena eriävän mielipiteen ilmaisun, eli näkemyksen jonka mukaan eivät halua toimia. 🤨

Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi