Punalapputuotteilla hyvin harvoin säästää mitään
Yleensä alessa on kalliit einekset ja paidtopistetöhnä ja kalliit lihat
Kommentit (204)
"Säästämisessä ei ole kyse siitä, mitä SINÄ ostat. Säästö tarkoittaa sitä euromäärää, joka jää maksamatta, kun joku ostaa tuotteen alessa versus että ostaisi sen normihinnalla. Eineksissä säästää 40%, vaikka JUURI SINÄ et niitä ostaisi. Maailma ei pyöri aina sinun napasi ympärillä. "
Mitä ihmettä oikein selität. :D Säästäminenhän nimenomaan riippuu siitä, miten ennen olet toiminut ja kun muutat toimintatapaasi, niin jääkö tilille enemmän rahaa vai ei.
Sun logiikalla esim. sähköauton hankkiminen tai tupakoinnin lopettaminen on hyviä säästämisvinkkejä henkilölle, joka liikkuu pyörällä, eikä tupakoi. :D
Vierailija kirjoitti:
"Säästämisessä ei ole kyse siitä, mitä SINÄ ostat. Säästö tarkoittaa sitä euromäärää, joka jää maksamatta, kun joku ostaa tuotteen alessa versus että ostaisi sen normihinnalla. Eineksissä säästää 40%, vaikka JUURI SINÄ et niitä ostaisi. Maailma ei pyöri aina sinun napasi ympärillä. "
Mitä ihmettä oikein selität. :D Säästäminenhän nimenomaan riippuu siitä, miten ennen olet toiminut ja kun muutat toimintatapaasi, niin jääkö tilille enemmän rahaa vai ei.
Sun logiikalla esim. sähköauton hankkiminen tai tupakoinnin lopettaminen on hyviä säästämisvinkkejä henkilölle, joka liikkuu pyörällä, eikä tupakoi. :D
Kun puhutaan säästämisestä yleisellä tasolla silloin ei tarkastella kenenkään yksittäisiä ostoksia. Koeta edes kerran elämässäsi ajatella asioita muutenkin kuin minäminä-perspektiivistä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo on ihan sinun omaa logiikkaasi. Sinähän täällä hoet, että säästöä ei voi tulla, jos JUURI SINÄ et osta ko. tuotetta. Siis kenellekään ei voi tulla säästöä, koska SINÄ et osta tuotetta,
"Kyllä tuo on ihan sinun omaa logiikkaasi. Sinähän täällä hoet, että säästöä ei voi tulla, jos JUURI SINÄ et osta ko. tuotetta. Siis kenellekään ei voi tulla säästöä, koska SINÄ et osta tuotetta, "
Minä nimenomaan sanoin, että henkilökohtaisesti en saa säästöä punalapuista, koska en syö eineksiä tai syö lihaa, mutta että joku muu voi saada. Ja sinä jankkaat, että minä säästän ostamalla einesmaksalaatikon, joka jäisi syömättä. :D
Maskusta saa nyt sohvan alennuksella. Menepä sinne ostamaan parin tonnin sohva tänä viikonloppuna ja säästät varmasti. XD
Vierailija kirjoitti:
On tuossa ap:lla vinha pointti. Hyvin usein nuo punalaputetut tuotteet on lähtöhinnaltaan niin kalliitta, että punalappu-alen jälkeenkin ne on kalliimpia kuin että tekis itse vastaavan. Esim. einesannokset on törkeän kallitta verrattuna itse tehtyyn ruokaan.
Tietenkin jos vertaa sen tuotteen normaalihintaan niin -60% on -60%. Mutta jos vertaa itse tehtyyn samanlaiseen annokseen, ei se ole halpa. Säästää enemmän, jos ei osta eineksiä ollenkaan.
Lihoissa sama juttu, mutta ei niin selvä. Pikkupaketit soosissa uivaa lihaa on yleensä kilohinnaltaan kalliimpia kuin sama liha isoina paloina ilman soosia. Punalaputettuna voi säästää vähän, mutta ei paljoa.
Ja leivän hintahan on punalaputettunakin aivan järkyttävän kallis verrattuna itse tehtyyn. Jauhot ei paljoa maksa.
Joku pienituloinen, joka pyörii punalapputuotteiden kanssa kaupassa tuntikausia odottaen -60% aikaa säästäisi enemmän kun vaan ostaisi raaka-aineet ja käy
No kyllä minä säästän edelleen jos ostan sen -50% karjalanpaisti- tai keittolihapaketin vaikken jää pyörimään kauppaan että saan vielä 10% alennusta. En siis osta mitä tahansa
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä tuo on ihan sinun omaa logiikkaasi. Sinähän täällä hoet, että säästöä ei voi tulla, jos JUURI SINÄ et osta ko. tuotetta. Siis kenellekään ei voi tulla säästöä, koska SINÄ et osta tuotetta, "
Minä nimenomaan sanoin, että henkilökohtaisesti en saa säästöä punalapuista, koska en syö eineksiä tai syö lihaa, mutta että joku muu voi saada. Ja sinä jankkaat, että minä säästän ostamalla einesmaksalaatikon, joka jäisi syömättä. :D
Maskusta saa nyt sohvan alennuksella. Menepä sinne ostamaan parin tonnin sohva tänä viikonloppuna ja säästät varmasti. XD
Niin, sinä nimenomaan et tajua, että nyt ei puhuta sinusta, vaan yleisellä tasolla siitä säästääkö punalappuja ostamalla. Siksi vedät perseestäsi noita älyvapaita esimerkkejä, jotka todistavat vain se, ettet yhtään ymmärrä, mistä ketjussa puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi kultamussukka, kun kukaan ei täällä puhu SINUN säästämisistäsi. Opettele lukemaan ja ota katse pois sieltä omasta navasta. Helpottaa kummasti.
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeasti noin tyhmä vai esitätkö vain? Totta hitossa siinä säästää, jos ostaa sohvan parin tonnin alennuksella. Katsos, lapsonen, kun meillä aikuisilla on tapana ostaa sohva joka tapauksessa jossain vaiheessa. Eikö olekin jännää, että kaikki eivät osta samoja asioista kuin sinä?
Vierailija kirjoitti:
-60 ei ole säästöä?
Ei ole, jos et ollut ajatellut ostaa sitä muuten.
- mene kauppaan hakemaan jauhelihaa (5 e)
- huomaa paketti parempaa lihaa -60% alennuksessa - hintaa paketille jää 8 euroa
- hävisit 3 euroa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-60 ei ole säästöä?
- huomaa paketti parempaa lihaa -60% alennuksessa - hintaa paketille jää 8 euroa
- hävisit 3 euroa
Väärin. Säästin 12 euroa, koska olisin joka tapauksessa ostanut sen paremman lihan myöhemmin. Nyt minun ei tarvinut ostaa sitä täydellä hinnalla, vaan säästin 12 euroa ostamalla sen ennakkoon alesta. Sama logiikka kuin siinä, että kausivaatteet ostetaan kauden lopuksi alesta eikä juuri kauden alla kalleimmalla mahdollisella hinnalla.
"Oletko oikeasti noin tyhmä vai esitätkö vain? Totta hitossa siinä säästää, jos ostaa sohvan parin tonnin alennuksella. Katsos, lapsonen, kun meillä aikuisilla on tapana ostaa sohva joka tapauksessa jossain vaiheessa. Eikö olekin jännää, että kaikki eivät osta samoja asioista kuin sinä?"
Kun argumentit loppuu, niin haukkuminen alkaa. Ihan perus keskenkasvuisuutta, joka ei katso ikää. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-60 ei ole säästöä?
- hävisit 3 euroa
Mihin se 3 euroa hävisi, kun joka tapauksessa olisi ostanut lihaa. Itse hyödynnän alennuksia vain tuotteissa, joita ostan joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
"Oletko oikeasti noin tyhmä vai esitätkö vain? Totta hitossa siinä säästää, jos ostaa sohvan parin tonnin alennuksella. Katsos, lapsonen, kun meillä aikuisilla on tapana ostaa sohva joka tapauksessa jossain vaiheessa. Eikö olekin jännää, että kaikki eivät osta samoja asioista kuin sinä?"
Kun argumentit loppuu, niin haukkuminen alkaa. Ihan perus keskenkasvuisuutta, joka ei katso ikää. :)
Vooi, nyt se vielä uhriutuu, kun koko maailma ei pyörikään sen ympärillä. Voimia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-60 ei ole säästöä?
- hävisit 3 euroa
Itse toimisin näin: Osaisin sekä jauhelihan että alelihan. Aleliha sitten käyttöön aterialla, jolle muutenkin olisin ostanut parempaa lihaa. Näin helppoa on säästää rahaa alennuksilla.
"Vooi, nyt se vielä uhriutuu, kun koko maailma ei pyörikään sen ympärillä. Voimia!"
XDD
Säästää kyllä , ostan silloin kun ostan ihan just niitä kaikkein kalleimpia lihakönttejä. 60 % on tosi hyvä ale oikeasti. Ja niitä hyviä ja kalliita juttuja on yleensä aina, kerran pari kuussa käyn ostamassa vähän parempaa ruokaa arkeen edullisesti.
Muutoin en jaksa ja muutoinkin jotain klo 20 jälkeen en tosiaankaan enää missään kaupassa käy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-60 ei ole säästöä?
- hävisit 3 euroa
Kiitos, viimeinkin järjen ääniä tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
"Vooi, nyt se vielä uhriutuu, kun koko maailma ei pyörikään sen ympärillä. Voimia!"
XDD
Ymmärrän, että sinulla ei riitä tuon parempaan. Ihan ok, koska olet vasta pieni lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-60 ei ole säästöä?
- hävisit 3 euroa
Kiitos, viimeinkin järjen ääniä tässä ketjussa.
Ei tuossa ole mitään järjen ääntä. Kertoo vain siitä, miten heikosti osa kirjoittajista ymmärtää kokonaisuutta. Siksi eivät tajua edes sitä, miten punalapuilla voi säästää. Hieman tuollainen autistinen ajatusmalli, jossa säästöä on vain se, joka käteen äidin antamasta viikkorahasta kauppareissun jälkeen.
Koska minä en osta eineksiä, kukaan muukaan ei säästä ostamalla eineksiä alesta.
t. ap