Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Punalapputuotteilla hyvin harvoin säästää mitään

Vierailija
14.11.2025 |

Yleensä alessa on kalliit einekset ja paidtopistetöhnä ja kalliit lihat 

Kommentit (271)

Vierailija
101/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joskus noissa ilta-aleissa, mutta läheisessä S-marketissa oli niin alentuvan törkeästi aleostoksia tekeviin suhtautuva miesmyyjä,  että pistin sen jälkeen koko S-ryhmän boikottiin.  Tapahtui vuonna 2018, sen jälkeen en pahemmin ole Arinan kaupoista mitään ostellut. 

-pitkävihainen Oulusta

Vierailija
102/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin eilen punalapulla mm. leipää, maitoa, jogurttia, kanaa ja täytekakun. Pelkästään tuo kakku olisi maksanut normihinnalla sen verran, mitä nyt maksoi koko setti. 

Mutta tarvitsistko nimenomaan täytekakkua, oliko perheessä juhlat? Minun kokemus on että punalapputuotteet houkuttavat usein ostamaan sellaista mikä ei muuten koriin päätyisi. Ei siis säästä mitään vaan ostaa sellaista mitä ei tarvitse.

No sille emme voi mitään, jos sinä ostelet vain asioita, joita et tarvitse. Me muut ostamme tarpeeseen ja hyödynnämme alet vain ja ainoastaan säästön vuoksi. Ei se 12€ säästö minnekään katoa, vaikka kakun ostaisi vain huvin vuoksi. 

Ei, vaan nimenomaan et osta tarpeeseen ja tuhlaat ja törsäät. Mieti nyt tilannetta että ostoslistalla on maitotölkki, keräkaali ja satsumia, yhteishintaan 4€. Sinä kahmit punalapputuotteita: Gotler 3€, kiusaus 4€, täytekakku 12€. Mitä säästit? Et mitään. Tuhlasit 19€. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin joskus noissa ilta-aleissa, mutta läheisessä S-marketissa oli niin alentuvan törkeästi aleostoksia tekeviin suhtautuva miesmyyjä,  että pistin sen jälkeen koko S-ryhmän boikottiin.  Tapahtui vuonna 2018, sen jälkeen en pahemmin ole Arinan kaupoista mitään ostellut. 

-pitkävihainen Oulusta

Varmaan tosi suuri menetys S-ryhmälle, että tuollainen kiukutteleva pikkupentu jättää ostokset tekemättä :D Kukaan normaali aikuinen ei kuvittele, että myyjiä kiinnostaisi jonkun randomi-asiakkaan ostokset. 

Vierailija
104/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan nimenomaan et osta tarpeeseen ja tuhlaat ja törsäät. Mieti nyt tilannetta että ostoslistalla on maitotölkki, keräkaali ja satsumia, yhteishintaan 4€. Sinä kahmit punalapputuotteita: Gotler 3€, kiusaus 4€, täytekakku 12€. Mitä säästit? Et mitään. Tuhlasit 19€. 

Mutta kun minun ostoslistallani ei ollut mitään tuollaista, vaan siellä oli se kakku, josta oli puhe. Silloin säästin 12€, kun kakku maksoikin 8€ 20€ sijaan. Yritä ymmärtää, että kaikki eivät oe yhtä holtittomia hamstraajia kuin sinä olet. 

Vierailija
105/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä eikä kiinnosta. Ruoassa en pihistä, muissa ostoksissa kyllä.

Vierailija
106/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin eilen punalapulla mm. leipää, maitoa, jogurttia, kanaa ja täytekakun. Pelkästään tuo kakku olisi maksanut normihinnalla sen verran, mitä nyt maksoi koko setti. 

Mutta tarvitsistko nimenomaan täytekakkua, oliko perheessä juhlat? Minun kokemus on että punalapputuotteet houkuttavat usein ostamaan sellaista mikä ei muuten koriin päätyisi. Ei siis säästä mitään vaan ostaa sellaista mitä ei tarvitse.

No sille emme voi mitään, jos sinä ostelet vain asioita, joita et tarvitse. Me muut ostamme tarpeeseen ja hyödynnämme alet vain ja ainoastaan säästön vuoksi. Ei se 12€ säästö minnekään katoa, vaikka kakun ostaisi vain huvin vuoksi. 

Ei, vaan nimenomaan et osta tarpeeseen ja tuhlaat ja törsäät. Mieti nyt tilannetta

Väärin. Säästin ison kasan rahaa, kun minun ei tarvitse seuraavalla kauppareissulla ostaa gotleria ja kakkua normaalihinnalla. Alennuksilla säästäminen perustuu ennakoimiseen. Ymmärrän, että se on liian vaikea asia sinulle. 

Vierailija
107/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon olisit säästänyt, jos olisit itse tehnyt täytekakun tai jättänyt sen ostamatta. Kakkua ei nyt tarvi ihan tavallisena arkipäivänä.

Minä itse olen ainakin sellainen punalappuostaja, että ostan just jotain turhaa mitä en yleensä osta vaikka olisi ehkä varaa.

Vierailija
108/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole ollut läsnä matematiikan tunneilla. Sehän menee niin, että sitä suurempi säästö, mitä kalliimmasta hinnasta 60% otetaan pois. 

Ei. Vaan pointti on että jos haluaa säästää niin että se rahan säästäminen on pääasia niin todennäköisesti löytyy jokin halvempi normihintainen vaihtoehto. Ja tarvitseeko sitä punalaputettua todella, jos kerran haluaa säästää?

Vierailija
109/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon olisit säästänyt, jos olisit itse tehnyt täytekakun tai jättänyt sen ostamatta. Kakkua ei nyt tarvi ihan tavallisena arkipäivänä.

Minä itse olen ainakin sellainen punalappuostaja, että ostan just jotain turhaa mitä en yleensä osta vaikka olisi ehkä varaa.

No sitä et sinä päätä, milloin kukakin kakkua tarvitsee. Ei kaikki ole tuollaisia autisteja, joiden maailamssa kakkua ei voi syödä keskiviikkona, koska äiti tarjosi aina kakkua vain lauantaina. 

Vierailija
110/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-pitkävihainen Oulusta

Varmaan tosi suuri menetys S-ryhmälle, että tuollainen kiukutteleva pikkupentu jättää ostokset tekemättä :D Kukaan normaali aikuinen ei kuvittele, että myyjiä kiinnostaisi jonkun randomi-asiakkaan ostokset. 

Laitoin palautetta kyllä ja tilitiedoista lajitellut excel-exportin, josta kävi hyvin selvästi ilmi, että ostokseni läheiseen S-markettiin olivat olleet viimeisen 12 kk aikana yhteensä n. 4 000 euroa. Laitoin ihan ostopaikkakohtaisen listan, jossa jokainen vuoden aikana kyseiseen s-markettiin tekemäni pankkikorttimaksu.  

Vierailija
111/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun minun ostoslistallani ei ollut mitään tuollaista, vaan siellä oli se kakku, josta oli puhe. Silloin säästin 12€, kun kakku maksoikin 8€ 20€ sijaan. Yritä ymmärtää, että kaikki eivät oe yhtä holtittomia hamstraajia kuin sinä olet. 

On nyt hyvät juhlat vanhaa kakkua mutustellessa. Tuhlasit ja sairastut kaupan päälle. Meillä päivänsankari ansaitsee parasta, hänelle varta vasten leivotun kakun!

Vierailija
112/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole ollut läsnä matematiikan tunneilla. Sehän menee niin, että sitä suurempi säästö, mitä kalliimmasta hinnasta 60% otetaan pois. 

Ei. Vaan pointti on että jos haluaa säästää niin että se rahan säästäminen on pääasia niin todennäköisesti löytyy jokin halvempi normihintainen vaihtoehto. Ja tarvitseeko sitä punalaputettua todella, jos kerran haluaa säästää?

No kyllä minä ainakin tarvitsen ruokaa ihan joka päivä. Ja suunnittelen ateriani nimenomaan punalapputuotteiden pohjalta. Sinun logiikallasi en säästä, koska jossain Nigerian peräkylällä joku mummo voi myydä lihaa halvemmalla kuin lähikaupassani saa punalapulla. 

Vierailija
113/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän ihan päivittäin, kun ostan ruokakaupasta tarjoustuotteita. 

Vierailija
114/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On nyt hyvät juhlat vanhaa kakkua mutustellessa. Tuhlasit ja sairastut kaupan päälle. Meillä päivänsankari ansaitsee parasta, hänelle varta vasten leivotun kakun!

Miksi jankkaat jostain juhlista? Oletko oikeasti niin vajaa, ettet ymmärrä, että kakkua voi syödä muulloinkin kuin juhlissa? Vai onko teillä niin köyhää, ettei ole varaa ostaa kakkua ihan silloin kuin sattuu tekemään mieli? 

Vierailija
115/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paska perhe, kun kakkua saa vain juhlissa. Sääliksi käy lapsiasi. 

Vierailija
116/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole totta. Veli on säästänyt viime vuonna 3 000 € ostamalla -60 alesta lihat sun muut.

Vierailija
117/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten pieniä lapsi täällä kirjoittaa? Aikuisten maailmassa kakkua voi syödä vaikka joka päivä. Ei tarvitse odottaa synttäreitä, jotta voi nautiskella. 

Vierailija
118/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan usein punalappuja. En säästämisen vuoksi, vaan kokeilumielessä. Jotkut tuotteet, joita en ikinä ostaisi normihintaan, voin nappasta koriin, jos saa -60%. Tuleepahan maistettua.

Useimmiten tulee pettymyksiä, ja ymmärrän kyllä miksi. Ne kalliimmat kamat, jotka jää vanhenemaan kaupan hyllyyn, ja lopulta myydään -60%, eivät vaan ole hintansa väärtejä.

Mitä meidän lähikaupassa AINA löytyy punalaputettuina: kaikki mangoa sisältävät tuotteet, kaikki tofua sisältävät tuotteet, kaikki feikki-liha-tuotteet + monet muut haihattelu- ja wannabee-kamat.

Luulisi jo että tästä kauppias tekisi johtopäätökset, ja jättäisi valikoimasta pois nuo hihhulikamat. Mutta ei, nämä jää sinne hyllyyn vuodesta toiseen.

Vierailija
119/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sille en voi mitään, jos teillä on tuollaisia juhlia. Itse ostan kakkua ihan vain jälkiruoaksi, en erityisemmin juhlatuotteeksi. 

Vierailija
120/271 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kokemukseni on toisenlainen. Se että sua houkuttaa ostaa alennuksesta jotain mitä et oikeasti tarvitse, ei tarkoita sitä että muutkin tekisi sitä.

Itse asiassa muutkin tekee, kun jopa hyvinkin iso osa ihmisistä tekee niin. Senhän takia martat ja muut aina opettaa ihmisiä, miten vältyt heräteostoksilta. Tee kauppalista ja pysy siinä. Käy kaupassa vain kerran viikossa jne. 

Ei tällaista neuvomista tarvittaisi, jos heräteostojen tekeminen ei olisi ongelma. 

Kassojen lähellä on vielä suklaapatukkaa sun muuta pientä karkkipussia, oletko miettinyt miksi. Miksi ei vaikkapa pesuaineita? Koska siihen laitetaan tarkoituksella niitä tuotteita tyrkylle, joita ihmiset ostaa nimenomaan heräteostoksina. 

Eli kyllä, impulssiostokset on ihan olemassaoleva juttu ja niin yleinen, että kuka tahansa markkinointia hiemankaan tunteva tietää nämä. :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi