Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Kaupan punalaputetut tuotteet pitäisi jättää vähävaraisille

Vierailija
14.11.2025 |

Siinä teille mustaa valkoisella saatanan alennushaukat!!!

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän 70+ suurituloisilta eläkeläismummoilta saa viedä ainoaa iloa. 

Vierailija
2/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se ap oikein vaahtoaa? HS:n kirjoitus on pelkkä mielipide, eikä mikään virallinen päätös. Punalaputetut on tarkoitettu kaikille asiakkaille Hesarin kirjoituksen jälkeenkin.

Se, onko se hyvätuloiselta asiallista ottaa jotain punalaputettua, kun tietävät, että vähävaraisakin on, on sitten kokonaan oma lukunsa.

Sitähän on täysin mahdotonta valvoa ja sanoa, kuka asiakkaista on vähävarainen ja kuka ei ole. Ainut keino olisi, että kaupat alkavat kysellä varallisuustodistuksia, mitä ei ikinä tule tapahtumaan. 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan osta punalaputettuja tuotteita. Jätän ne tarvitseville. Terveisin hyvätuloinen eläkeläinen

Vierailija
4/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat vähävaraisille huonoja tuotteita?

Vierailija
5/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Mulla on varaa ruokaan, en ole koskaan ostanut punalaputettuja tuotteita. 

Vierailija
6/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuullut, että jotkut hamstraa punalaputettuja tuotteita pakastimeen, kun kerran halvalla saa. Ja perilliset saa sitten rahan sijaan pakastimellisen punalapputuotteita. 

Vierailija
7/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö siis köyhällä olla jokin merkki, vaikka iso K-kirjain aina hihassa?

Vierailija
8/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pakastimethan on niin isoja, että niiden sisällöstä jää vielä perillisillekin. 🤭

Vierailija
9/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettakaa nyt päättää, kuuluvatko ne punalapputuotteet vähävaraisille vai pienituloisille? Nuo ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
10/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin jutussa kuva jostain katkarapusalaatista? jonka hinta on 6.77 e, siitä pois 30pros.

Nytkö köyhällä ihmisellä on varaa tuo salaatti ostaa?  Usein on myös alennettu kalliita lihoja ja silti ne maksaa alennuksen jälkeen niin paljon ettei mulla kyllä ole varaa niitä ostaa.

Vierailija
11/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vtu että tämä on naurettava keskustelu. Punalappujen idea oli ja on vähentää hävikkiä, varmistaa että vanhenevat tuotteet menevät kaupaksi eivätkä roskiin. Ne eivät ole köyhäinapua. Kenelläkään ei ole mitään velvollisuutta jättää niitä ostamatta. Jos ihmiset alkavat ajatella niin, osa punalapputuotteista jää hyllyyn ja koko idea vesittyy.

Ja jos joku on valmis uhraamaan aikaa ja vaivaa saadakseen hyviä alennuksia, niin hienoa hänelle! Ei siinä ole mitään pahaa.

Vierailija
12/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan omantunnon kysymys, kuka hyvätuloinen ostaa punalaputettuja ja kuka ajattelee myös vähempiosaisia. Ja valitettavasti monen omatunto ei kyllä kolkuta, vaan itsekkyys ja ahneus sanelevat teot.

Vaikka olen itse osa-aikainen tuensaaja, niin en silti ole kaikkein köyhimpiä tuensaajia. Itse jätän punalapputuotteet vielä köyhemmille.

Vierailija
13/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuukaniilo.

Vierailija
14/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan omantunnon kysymys, kuka hyvätuloinen ostaa punalaputettuja ja kuka ajattelee myös vähempiosaisia. Ja valitettavasti monen omatunto ei kyllä kolkuta, vaan itsekkyys ja ahneus sanelevat teot.

Vaikka olen itse osa-aikainen tuensaaja, niin en silti ole kaikkein köyhimpiä tuensaajia. Itse jätän punalapputuotteet vielä köyhemmille.

Itse ole varakas ja ostan aina punalappuja. On oma syysi kun olet köyhä

Vierailija
15/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö siis köyhällä olla jokin merkki, vaikka iso K-kirjain aina hihassa?

Siis mitå??? Miksi tässä pitäisi tunnistaa, kuka on köyhä ja kuka ei? Kysehän on vain ja ainoastaan omasta toiminnasta, ei muiden tulotasosta.

Jos on varaa ostaa normaalilla hinnalla, niin ostaa. Kai nyt jokainen omat tulonsa sentään tietää? :DDD

Vierailija
16/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän 70+ suurituloisilta eläkeläismummoilta saa viedä ainoaa iloa. 

Oletko itse kyttäämässä kun näin hyvin tiedät kuka näitä ostaa?Jokaisen tulotkin on sulla tiedossa...

Vierailija
17/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä tässä samaa mieltä kirjoittajan 11 kanssa, että laputus on hävikin vähentämistä eikä mikään köyhien sosiaalitoimi.

Kaikilla asiakkailla on sama oikeus ostaa tai olla ostamatta, ilman tunnontuskia.

Tärkeintä on että tulee käytettyä. Kauppa saa edes osan katteestaan, ja sen pitäisi näkyä  hinnoittelussa laajemminkin. 

Eniten harmittaa jos ruokaa menee kaatopaikoille.

Vierailija
18/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy joka päivä kaupassa, joten ostan mahdollisimman tuoretta tavaraa. Laputetut on pian roskis kamaa.

Vierailija
19/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarin jutussa kuva jostain katkarapusalaatista? jonka hinta on 6.77 e, siitä pois 30pros.

Nytkö köyhällä ihmisellä on varaa tuo salaatti ostaa?  Usein on myös alennettu kalliita lihoja ja silti ne maksaa alennuksen jälkeen niin paljon ettei mulla kyllä ole varaa niitä ostaa.

Köyhät pysyvät köyhinä koska 6 euroa menee mielummin yhteen eineskatkarapusalaattiin kuin viikon makaronilaatikkoon.

Vierailija
20/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herttinen sentään. Punalapputuotteet on hävikin vähentämiseen tarkoitettu!! Itse ostan niitä ja hävikkiruokakasseja hyvällä omallatunnolla, vaikka varsinaisesti en pienituloinen olekaan. Ilmastoystävällinen senkin edestä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan