HS: Kaupan punalaputetut tuotteet pitäisi jättää vähävaraisille
Siinä teille mustaa valkoisella saatanan alennushaukat!!!
Kommentit (110)
Mun mies (vuositulot yli 200 000 e, mutta en kerro, paljonko enemmän!) ostaa punalaputettuja, koska ne ovat helppo tapa säästää. Hän näkee asian hävikin vähentämisenä, ei köyhäinapuna.
Sitoutuuko ne persaukiset myös ostamaan kaikki punalaputetut tuotteet, etteivät päädy roskiin?
Vierailija kirjoitti:
Niin? Mulla on varaa ruokaan, en ole koskaan ostanut punalaputettuja tuotteita.
Mullakin on varaa ruokaan, ja olen ostanut silti punalaputettuja. Valikoiden. Esim. kypsät juustot.
Raakaa kanaa tai kalaa en osta edes silloin, jos viimeinen päiväys on lähellä. Huonoja kokemuksia.
Jauhelihan kanssakin katson kyllä sen tuoreimman paketin sieltä takaa.
Vielä 15 vuotta sitten kaupoissa heitettiin suuri määrä syömäkelpoista ruokaa pois. Sitten onneksi keksittiin punalaput ja päästiin eroon tästä haaskauksesta. Ne ovat kaikille asiakkaille tulotasoon katsomatta.
Varmaan tulee yllätyksenä, mutta ME olemme vähävaraisia (useampi kuin uskotkaan). Lisää tulee joka vuosi, kun yritykset pitävät muutosneuvotteluja ja useampi tyyppi saa kenkää. Hyvästi tulevaisuuden suunnitelmat ja tervetuloa punalaputetut tuotteet!
Vierailija kirjoitti:
Mun mies (vuositulot yli 200 000 e, mutta en kerro, paljonko enemmän!) ostaa punalaputettuja, koska ne ovat helppo tapa säästää. Hän näkee asian hävikin vähentämisenä, ei köyhäinapuna.
Samaa mieltä.
Eikä tämän asian pitäisi leimata ketään mihinkään suuntaan.
Vähävaraiset syö väärää ruokaa. Liian kalorista. Nytkin saa halvalla juureksia
Tuotteiden tarkoitus on vähentää ruokahävikkiä. Veikkaan että vieläkin osa menee käyttökelvottomana roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vielä 15 vuotta sitten kaupoissa heitettiin suuri määrä syömäkelpoista ruokaa pois. Sitten onneksi keksittiin punalaput ja päästiin eroon tästä haaskauksesta. Ne ovat kaikille asiakkaille tulotasoon katsomatta.
Se on just näin. Yhtään ruokaa ei pitäisi mennä haaskuuseen, ja muutkin kuin köyhät saa punalappuja ostaa. Joku roti taas!
Halvinta olisi tehdä itse ruoka perusraaka-aineista. Ei noilla punalaputetuilla mitään voita.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä tässä samaa mieltä kirjoittajan 11 kanssa, että laputus on hävikin vähentämistä eikä mikään köyhien sosiaalitoimi.
Kaikilla asiakkailla on sama oikeus ostaa tai olla ostamatta, ilman tunnontuskia.
Tärkeintä on että tulee käytettyä. Kauppa saa edes osan katteestaan, ja sen pitäisi näkyä hinnoittelussa laajemminkin.
Eniten harmittaa jos ruokaa menee kaatopaikoille.
Vastahan ne jossain kaupassa kyllästyivät, kun ne punalippujen kyttääjät sitten tunteja kaupassa palloilivat, että saisivat sen alennuksen. Mutia asiakkaita ei siihern ruuhkaan olisikaan sopinut. Päättivät jakaa ne tuotteet hyväntekeväisyyteen, eivätkä alentaneeet hintoja illalla.
Tossa toimii systeemi ihan luonnostaan. En yleensä osa punalapputotteita koska haluan tuoretta ruokaa. Joten ne jää niitä tarvitseville
Samaa mieltä, mutta pakko välillä ostaa laputettua kun esim meidän lähikauppa jemmaa tuoreemmat salaattipussit kunnes laputetut on myyty.
Viimeksi jouduin toisen pussin heittämään suoraan roskiin koska haisi jo.
Vierailija kirjoitti:
Voi herttinen sentään. Punalapputuotteet on hävikin vähentämiseen tarkoitettu!! Itse ostan niitä ja hävikkiruokakasseja hyvällä omallatunnolla, vaikka varsinaisesti en pienituloinen olekaan. Ilmastoystävällinen senkin edestä!
Tulin juuri sanomaan tätä. Eihän se mikään vähävaraisille suunnattu leipäjono ole. Tuotteet laputetaan, jotta ne kävisivät ajoissa kaupaksi.
Useimmiten se punalaputettu tuote ei edes ole halvin mahdollinen, vaan normaalihintaisena löytyy paljon halvempaakin syötävää. Monet punalaputetut tuotteet päätyvät laputetuiksi juuri siksi, että ne ovat normaalihintaisina liian kalliita tavallisille kuluttajille. Sitten alennettuna voi vaikka kokeilla sitä parmakinkkua, joka on normaalisti turhan hintavaa. Halpiskinkku tai lauantaimakkara on silti halvempaa.
Mistä on tullut käsitys, että punalapputuotteet olisivat vähävaraisille tarkoitettu avustus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä tässä samaa mieltä kirjoittajan 11 kanssa, että laputus on hävikin vähentämistä eikä mikään köyhien sosiaalitoimi.
Kaikilla asiakkailla on sama oikeus ostaa tai olla ostamatta, ilman tunnontuskia.
Tärkeintä on että tulee käytettyä. Kauppa saa edes osan katteestaan, ja sen pitäisi näkyä hinnoittelussa laajemminkin.
Eniten harmittaa jos ruokaa menee kaatopaikoille.
Vastahan ne jossain kaupassa kyllästyivät, kun ne punalippujen kyttääjät sitten tunteja kaupassa palloilivat, että saisivat sen alennuksen. Mutia asiakkaita ei siihern ruuhkaan olisikaan sopinut. Päättivät jakaa ne tuotteet hyväntekeväisyyteen, eivätkä alentaneeet hintoja illalla.
Käyn aina aamu- tai keskipäivästä kaupassa ja vielä silloinkin on laputettuja tuotteita tarjolla. Eivät tunnu todellakaan olevan mitään mistä taisteltaisiin verissä päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan omantunnon kysymys, kuka hyvätuloinen ostaa punalaputettuja ja kuka ajattelee myös vähempiosaisia. Ja valitettavasti monen omatunto ei kyllä kolkuta, vaan itsekkyys ja ahneus sanelevat teot.
Vaikka olen itse osa-aikainen tuensaaja, niin en silti ole kaikkein köyhimpiä tuensaajia. Itse jätän punalapputuotteet vielä köyhemmille.
Itse ole varakas ja ostan aina punalappuja. On oma syysi kun olet köyhä
😂 Enpä kyllä väittänytkään, että se jonkun muun syy olisi. Ja koska en ole köyhin tuensaaja, on varaa jättää punalautetut muille. Sori jos se vttaa sua.
Ei ne ole tarkoitettu VAIN vähävaraisille. Mutta tuo hamstraaminen on saatava kuriin. Se on vähän niin kuin ruokajonoon joss ruoka jaetaan jonon perusteella ensimmäiset tulevat jo tunti-2 tuntia ennen seisoskelemaan
Punalappujen tarkoitus on vähentää hävikkiä.
Itse ostan punalsputettuna vain sen mitä käytän itse. Työttömänä halvimman jauhelihapaketin alelapulla. Töissä naudan jauhelihaa alelapulla.
Ei siinä ne hamstraavat mitään säästä. Pakastin täynnä. Ja sitten lapovat roskiin. Kun on aika sulattaa.
Punalappu on kaikille asiakkaille. Ongelma tulee vastaan vasta siinä kohtaa, jos normi hinnalla ei mene. Silloin poistuu joko tuote. Tai tuote laitetaan ruoka apuun.
V* ttu tajuatko että ne punalaputetut tuotteet menee roskiin jos niitä ei osta? Meneekö näin yksinkertainen asia jakeluun? Menet illalla kauppaan ja päiväys paukkuu jauhelihassa, ja sinä dorka mietit miten hyvä ihminen olet kun kaupan työntekijä heittää sen puolen tunnin kuluttua roskiin?