Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Kaupan punalaputetut tuotteet pitäisi jättää vähävaraisille

Vierailija
14.11.2025 |

Siinä teille mustaa valkoisella saatanan alennushaukat!!!

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä on tullut käsitys, että punalapputuotteet olisivat vähävaraisille tarkoitettu avustus?

Sosiaalidemokraateilta

Vierailija
42/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä tässä samaa mieltä kirjoittajan 11 kanssa, että laputus on hävikin vähentämistä eikä mikään köyhien sosiaalitoimi.

Kaikilla asiakkailla on sama oikeus ostaa tai olla ostamatta, ilman tunnontuskia.

Tärkeintä on että tulee käytettyä. Kauppa saa edes osan katteestaan, ja sen pitäisi näkyä  hinnoittelussa laajemminkin. 

Eniten harmittaa jos ruokaa menee kaatopaikoille.

Vastahan ne jossain kaupassa kyllästyivät, kun ne punalippujen kyttääjät sitten tunteja kaupassa palloilivat, että saisivat sen alennuksen. Mutia asiakkaita ei siihern ruuhkaan olisikaan sopinut. Päättivät jakaa ne tuotteet hyväntekeväisyyteen, eivätkä alentaneeet hintoja illalla.

Ja kunnes ovat niillä vähävaraisilla niin ovat homeessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tapa kurmoottaa typeriä köyhiä on ostaa punalaput niiden nenän edestä🤣

Vierailija
44/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähikaupassa ilta-alesta ostaa paikallinen ulkomaalainen ravintolayrittäjä varsinkin lihatuotteita joita voi jatkojalostaa ravintolaruuaksi.

Vierailija
45/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jokaisella on oikeus vähentää hävikkiä eli ostaa punalaputettuja tuotteita. Ne jotka käyvät jo päivällä piilottelemassa niitä ilta-alea varten tai haahuilevat kaupassa pari tuntia täyden kärryn kanssa toimivat väärin.

Vierailija
46/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin nähdään, millaisia jotkut ovat. "Minä haluan halvalla, vaikka varaa olisi ostaa muutama euro kalliimmallakin". Persettä riittää.

Vierailija
47/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi persuilla.

Vierailija
48/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan jokaisella on oikeus vähentää hävikkiä eli ostaa punalaputettuja tuotteita. Ne jotka käyvät jo päivällä piilottelemassa niitä ilta-alea varten tai haahuilevat kaupassa pari tuntia täyden kärryn kanssa toimivat väärin.

Missä niin sanotaan, ettei saa käydä piilottamassa? Ei missään, kuten ei sitäkään, että kuka saa ostaa punalaputettuja.

Vierailija
49/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tulee yllätyksenä, mutta ME olemme vähävaraisia (useampi kuin uskotkaan). Lisää tulee joka vuosi, kun yritykset pitävät muutosneuvotteluja ja useampi tyyppi saa kenkää. Hyvästi tulevaisuuden suunnitelmat ja tervetuloa punalaputetut tuotteet!

Perusta yritys. Aina jaksetaan valittaa, että voi saada kenkää, mutta jos osaamisesi ei riitä yrityksen pyörittämiseen, niin kannattaako sinulle maksaa palkkaa?

Vierailija
50/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suoraan sanottuna ymmärrä, mikseivät työttömät, joilla ei muuta olekaan kuin aikaa, tee ruokiaan itse, eivät einekset ja paistopistetuotteet niin halpoja ole alennettunakaan, että niitä kannattaisi ostaa, jos on rahasta tiukkaa. Eri asia vaikkapa liha, josta voi valmistaa ruokaa ja jota ei mistään halvemmalla saa, mutta on kyllä härskiyden huipentuma, että paistopistetuotteiden pitäisi olla näiden patalaiskojen marisijoiden yksinoikeus. Vaikka käyn töissä, leivon itse ruoanlaitosta puhumattakaan, mutta jos illalla kauppaan menen ja sopiva liha tai juusto punalaputettuna löytyy, sen kyllä ostan. Me työssäkäyvät kuitenkin maksamme työttömien elämän, joten ei meitäkään ihan miten vaan voi kohdella.

Vierailija
51/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin nähdään, millaisia jotkut ovat. "Minä haluan halvalla, vaikka varaa olisi ostaa muutama euro kalliimmallakin". Persettä riittää.

Köyhäkö sen laputettunakin hintavan parmesaanipalan ostaa jos minä jätän sen hyllyyn?

Vierailija
52/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole tarkoitettu VAIN vähävaraisille. Mutta tuo hamstraaminen on saatava kuriin. Se on vähän niin kuin ruokajonoon jossa ruoka jaetaan jonon perusteella ensimmäiset tulevat jo tunti-2 tuntia ennen seisoskelemaan

Jatkan: Nuo kaupan alennuksella myytävät tuotteet. Ne ei edes säily. Niitä ei voi edes pakastaa, koska ei ole tuoretta. Viikko sitten pakattu liha ei ole tuoretta. jos haluaa välttää ruokamyrkytyksen tai jopa vakavan vatsa- tai nivelsairauden, kannattaa ostaa noista aleista vain sen mitä seuraavana päivänä ehtii syödä

Vierailija
53/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tapa kurmoottaa typeriä köyhiä on ostaa punalaput niiden nenän edestä🤣

Ja ne köyhät haiseekin hielle ja paskalle

Vierailija
54/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tossa toimii systeemi ihan luonnostaan. En yleensä osa punalapputotteita koska haluan tuoretta ruokaa. Joten ne jää niitä tarvitseville 

Mitä tuoretta? Oletko imbesilli?

Esim Lohi tai muu kala maistuu usein jo melko kalaisalle viimeisenä päivänä. Se vuoksi tuoretta. Joskus jonkun eineksen ostan jos on töihin tarve evästä. Ja syön heti

Vierailija
55/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan tässä korona-aikana joku pula tai vähän jotain tarjousruokia kaupassa. Yksi mummo oli hamstrannut kaksi (2) pakstinta täyteen niitä pakastebroilereita viissiin tarjouksesta tai viimeisenä myyntipäivänä myytyjä. Sitten kyseli sukulaisilta ja naapureiltakin, että kuka haluaa pakastebroilereitä, kun huomasi, että ei ne tule itsellä vuoteen ainakaan syötyä. Mutta kun halvalla sai.

Vierailija
56/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähävaraisten kannattaisi tehdä ruuat itse hyvistä ja edullista raaka-aineista, kuten satokauden vihanneksista. Soijarouheesta kastike ja perunaa. Kasvissosekeitto jne. Leipoa leivät itse.

Se olisi enemmän säästöä kuin -30% punalappujen jahtaaminen.

Vierailija
57/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä niitä hamstraa. Jos aion tehdä vaikka kanaa, ostan punalaputetun tuotteen, ettei se mene hävikkiin. Käytän samana päivänä. 

Vierailija
58/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sen lähes kaikki tiedä, etteivät ne laputetut tuotteet ole tarkoitettu vain joillekin. Kysymys onkin siitä, että jotkut hyvätuloiset ovat niin ääliöitä, että he ostavat niitä, vaikka heillä on varaa normaalituotteisiin ja vaikka he tietävät, että on sellaisiakin, joilla ei ole varaa kuin niihin.

Tämä on ihan sama asia kuin se, että kansalaiset älähtävät siitä, että kansanedustajat ja ministerit ottavat vastaan etuja ja lahjoja, vaikka heillä ei ole rahasta pulaa. Sellainen ahneus ketuttaa kansaa. Ja samanlainen ahneus ketuttaa näiden punalapputuotteiden kohdalla.

Vierailija
59/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se 1-3 tuntia piilossa huoneenlämmössä ollut lihapaketti on niin mahtava saalis alesta :) Yök!! mutta näistäkin olen kuullut. Itse en ostaisi. Jos sen piilottaa kylmäkaappiin, niin kauppa voisi ihan hyvin tarkistaa kylmähyllyt kokonaan, siihen ei mene kuin vajaa tunti/kauppa

Vierailija
60/110 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä feikkivassari sinä olet? Nehän pitää varastaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi