Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sinä maalainen! Miksi haukut Helsinkiä?

Vierailija
14.11.2025 |

Mikä tarve maalaisilla on aina haukkua Helsinkiä ja helsinkiläisiä? Ihan kun me oltaisiin jotain pohjasakkaa tai jotenkin todella itseämme täynnä.

Mistä johtuu tämä Helsinkiviha?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette vaan niin tyhmiä, ilman maalaisia ei teidän kaupunki edes kehittyisi ja kasvaisi lainkaan.

Tarkoitatko ilman ULKOmaalaisia? Heitähän tänne ramppaa eniten!

Vierailija
42/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen turkulainen. Hävettäisi jos olisi niin kova hyväksynnän tarve, että maalaistenkin täytyisi pitää minua viisaana sen perusteella, missä asun, tai muuten itken sitä julkisilla paikoilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ne sieltä etelästä tulevat ovat helsinkiläisiä.

-ohis

Etelässä on muutakin kuin Helsinki.

Vierailija
44/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hauku Helsinkiä vaan helsinkiläisiä. Tulevat joka vtun kesä pilaamaan kylämme ja rantamme, ovat ylimielisiä paskiaisia. Meluavat ja elkeet on kuin euroopan omistajilla tai rysssillä. 

Lukeeko niillä hesalainen otsassa, vai mistä tiiät, et on just helsinkiläisiä? Ettei oo vaikka Espoosta tai Vantaalta?

-ohis

No en todellakaan ole! Olen granilainen henkeen ja vereen. Kauniaisissa koko ikäni viettänyt. Ettäs kehtaattekin kutsua helsinkiläiseksi!

Vierailija
45/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä helsinkiläinen ja haukun täällä Helsinkiä. En haluaisi asua täällä, vaan maaseudulla. Rahatilanne ei vaan siihen taivu, Helsingin lähiössä on halpa asua. Pohjasakkaa olen toki, sen myönnän.

Öööööh voi täälläkin asua ok-talossa ja omassa rauhassa. Missään muualla Suomessa ei ole yhtä hyviä palveluja.

Huvittaa aina kun kehutaan palveluja. Helsinki tyhjenee palveluista, kun firmat menee konkurssiin. 

Se on jos ei aina halua käydä samoissa paikoissa. Pk-seudulla eläessä tulee väistämättä liikuttua aika suurella alueella. On lentokenttä ja satama kans.

Vierailija
46/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

Helsinki on synonyymi uusmaalaisten kanssa.

Vierailija
47/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman arvioni mukaan, pieneltä paikkakunnalta tulleilla on hieman suppea näkökanta siitä, mitä on olla pääkaupunkilainen. Täällä stadissa on aivan toisenlainen rytmi ja asenne, vähän kaikkeen arkiseen toimittamiseen ja menemiseen yleensä. Ihmiset eivät keskity muuhun, kuin omaan tekemiseen. Kaikilla on kiire, eikä ole aikaa pysähdellä jaarittelemaan turhia. Tämä ei ole ylpeyttä (joka usein on tulkittu väärin), vaan määrätietoisuutta ja tehokkuuden maksimointia. Pysy "juoksussa" mukana, tai muuten jäät jalkoihin! 

Miksi on kiire? Jokaisella meillä on ihan yhtä monta tuntia/vrk, niin maalaisella kuin kaupunkilaisella. Mitä se kiire on, harva meistä tekee uraa, edes siellä pääkaupungissa.

Minullakin on joskus paljon tekemistä, olen opiskellut, tehnyt töitä, hoitanut teinit yksin fiksuiksi veronmaksajiksi, en muista että olisi ollut kiire, jostain asioista piti luopua. Harrastus oli lenkki, silloin kun en lukenut autossa tenttiin odottaessa teiniä harrastuksesta 40km päästä kotoa. Kiireestä pääsee kun karsii turhat, tekee tärkeät, laatii aikataulut ja sinne myös lepoa. 

Vierailija
48/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

Helsinki on synonyymi uusmaalaisten kanssa.

Just tämä. Kaikki siellä asuvat ovat helsinkiläisiä ihan riippumatta siitä missä kunnassa asuvat.

Vierailija
49/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hauku. Miksi yleistät - oletko jotenkin harhaluuloinen ja alemmuuskompleksia poteva?

Vierailija
50/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hauku Helsinkiä enkä helsinkiläisiä, mutta eipä sinne ole koskaan mitään asiaa. Lentokenttäkin on Vantaalla, se on ainut paikka missä pk-seudulla tarvitsee käydä.

Vierailija
51/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman arvioni mukaan, pieneltä paikkakunnalta tulleilla on hieman suppea näkökanta siitä, mitä on olla pääkaupunkilainen. Täällä stadissa on aivan toisenlainen rytmi ja asenne, vähän kaikkeen arkiseen toimittamiseen ja menemiseen yleensä. Ihmiset eivät keskity muuhun, kuin omaan tekemiseen. Kaikilla on kiire, eikä ole aikaa pysähdellä jaarittelemaan turhia. Tämä ei ole ylpeyttä (joka usein on tulkittu väärin), vaan määrätietoisuutta ja tehokkuuden maksimointia. Pysy "juoksussa" mukana, tai muuten jäät jalkoihin! 

Ite en oo ikinä ymmärtäny maalaisia

Miksi et? Olen Helsingissä syntynyt ja asunut, nykyään olen maalainen.

Vierailija
52/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on kiire? Jokaisella meillä on ihan yhtä monta tuntia/vrk, niin maalaisella kuin kaupunkilaisella. Mitä se kiire on, harva meistä tekee uraa, edes siellä pääkaupungissa.

Minullakin on joskus paljon tekemistä, olen opiskellut, tehnyt töitä, hoitanut teinit yksin fiksuiksi veronmaksajiksi, en muista että olisi ollut kiire

Koskee varmaan eniten julkisilla liikkujia. Välimatkat voi olla täälläpäin pitkiä.

Vierailija
53/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa on kaikki mitä tarviin. Heldingissä voi olla enemmän vaihtoehtoja mutta kun joku msinitsi että maakuntakaupungissa on vain yksi elokuvateatteri jossa käydä niin montako niitä oikeen tarvii? Samat elokuvat pyörii joka teatterissa. 

Vierailija
54/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite en oo ikinä ymmärtäny maalaisia

Miksi et? Olen Helsingissä syntynyt ja asunut, nykyään olen maalainen.

Jotain kulttuurieroja varmaan.

Vierailija
55/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi helsinkiläiset haukkuu aina maalaisia? Ihan kun me oltaisiin jotain pohjasakkaa 

Emme me hauku maalaisia. Emme vain itse halua asua siellä. Ymmärrämme, että jonkun on pakko asua maalla ja uhrautua viljelemään viljaa, että saisimme leipää.

Suurimmalla osalla maaseudulla asuvista ei ole viljelyksiä tai karjatilaa, tollo.

Vierailija
57/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maalla kesämökkialueella ja jos täällä joku törttöilee tai ajaa vaikka ojaan, niin kaikki ymmärtää tilanteen kun sanoo että "se oli helsinkiläinen". Sen jälkeen tulee pään nyökkäyksiä eikä asiaa tarvitse kommentoida enempää.

Vierailija
58/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi helsinkiläiset haukkuu aina maalaisia? Ihan kun me oltaisiin jotain pohjasakkaa 

Emme me hauku maalaisia. Emme vain itse halua asua siellä. Ymmärrämme, että jonkun on pakko asua maalla ja uhrautua viljelemään viljaa, että saisimme leipää.

Suurimmalla osalla maaseudulla asuvista ei ole viljelyksiä tai karjatilaa, tollo.

Ei hesalainen ymmärrä, joten turha selittää.

Vierailija
59/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuopiossa on kaikki mitä tarviin. Heldingissä voi olla enemmän vaihtoehtoja mutta kun joku msinitsi että maakuntakaupungissa on vain yksi elokuvateatteri jossa käydä niin montako niitä oikeen tarvii? Samat elokuvat pyörii joka teatterissa. 

No niissä pyörii enemmän leffoja. Eihän se tunnu samalta mennä vieraaseen paikkaan kun mennä vähän jonnekin olohuoneen jatkeeseen missä on tutut työntekijätkin.

Vierailija
60/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leivän ymmärrän, mutta kuka muka haluaa syödä lihaa, maitoa, munia tai turkiksia? Niiden tuotannon voisi lopettaa kokonaan. 

Turkiksia ei syödä jos et sitä satu tietämään, nuo muut kuuluvat suurimman osa suomalaista ruokapöytään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän