Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sinä maalainen! Miksi haukut Helsinkiä?

Vierailija
14.11.2025 |

Mikä tarve maalaisilla on aina haukkua Helsinkiä ja helsinkiläisiä? Ihan kun me oltaisiin jotain pohjasakkaa tai jotenkin todella itseämme täynnä.

Mistä johtuu tämä Helsinkiviha?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuopiossa on kaikki mitä tarviin. Heldingissä voi olla enemmän vaihtoehtoja mutta kun joku msinitsi että maakuntakaupungissa on vain yksi elokuvateatteri jossa käydä niin montako niitä oikeen tarvii? Samat elokuvat pyörii joka teatterissa. 

No niissä pyörii enemmän leffoja. Eihän se tunnu samalta mennä vieraaseen paikkaan kun mennä vähän jonnekin olohuoneen jatkeeseen missä on tutut työntekijätkin.

montako elokuvaa voi katsoa yhtäaikaa? 

Vierailija
62/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt useasti Hesassa ja, vaikka ihan mukavaa siellä on kerran parissa vuodessa käydä, niin ei huvittaisi jäädä pidemmäksi aikaa saati asumaan. Ei vain ole mun juttuni koko kaupunki. Sama esim. Rovaniemen kanssa. Jotenkin se kaupungin rakenne tökkii. En hauku tai naljaile, mieltymyksiähän nämä vain ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuopiossa on kaikki mitä tarviin. Heldingissä voi olla enemmän vaihtoehtoja mutta kun joku msinitsi että maakuntakaupungissa on vain yksi elokuvateatteri jossa käydä niin montako niitä oikeen tarvii? Samat elokuvat pyörii joka teatterissa. 

No niissä pyörii enemmän leffoja. Eihän se tunnu samalta mennä vieraaseen paikkaan kun mennä vähän jonnekin olohuoneen jatkeeseen missä on tutut työntekijätkin.

montako elokuvaa voi katsoa yhtäaikaa? 

No eihän se ole kiva, että joutuu mennä juuri silloin kun elokuvateatteri päättää pyörittää leffan. Tarjonnasta voi valita ihan milloin haluaa nähdä minkäkin leffan. 😉

Vierailija
64/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa aina käydä samassa leffateatterissa ja saman 20-liikkeen ostoskeskuksessa, puhumattakaan esim. 24h apteekeista, niin maalle vaan. Ei osaa kaivata jotain mitä ei oo ikinä ollut. Itse asuin maakuntakaupungissa muutaman vuoden ja ahtaalta se vaan tuntui. Keskustan ruokakaupatkin menivät klo. 21 tai 20 kiinni.

Meidän kunnassa ei ole leffateatteria ja vain kaksi kauppaakin+yksi apteekki+yksi ravintola, ne riittävät mulle.-ent Hesalainen

Vierailija
65/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä helsinkiläinen ja haukun täällä Helsinkiä. En haluaisi asua täällä, vaan maaseudulla. Rahatilanne ei vaan siihen taivu, Helsingin lähiössä on halpa asua. Pohjasakkaa olen toki, sen myönnän.

Öööööh voi täälläkin asua ok-talossa ja omassa rauhassa. Missään muualla Suomessa ei ole yhtä hyviä palveluja.

Onko se hyvää palvelua, että lääkärinaikaa yms joutuu odottamaan viikko- ja kuukausikaupalla? Muualla maassa saatat saada ajan jo seuraavalle päivälle.

Vierailija
66/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin Helsingissä ja kasvoin Helsingissä. Muutin aikuiseksi tultuani pois Helsingistä enkä kadu. Aivan 💩 kaupunki. Ei pieni eikä suuri. Turha paikka ja Turku olisi parempi pääkaupunkina. Ei ole mikään suurkaupunki, jos lehmät laiduntaa jokusen kilometrin päässä.

Vierailija
67/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman arvioni mukaan, pieneltä paikkakunnalta tulleilla on hieman suppea näkökanta siitä, mitä on olla pääkaupunkilainen. Täällä stadissa on aivan toisenlainen rytmi ja asenne, vähän kaikkeen arkiseen toimittamiseen ja menemiseen yleensä. Ihmiset eivät keskity muuhun, kuin omaan tekemiseen. Kaikilla on kiire, eikä ole aikaa pysähdellä jaarittelemaan turhia. Tämä ei ole ylpeyttä (joka usein on tulkittu väärin), vaan määrätietoisuutta ja tehokkuuden maksimointia. Pysy "juoksussa" mukana, tai muuten jäät jalkoihin! 

Ite en oo ikinä ymmärtäny maalaisia

Miksi et? Olen Helsingissä syntynyt ja asunut, nykyään olen maalainen.

Jotain kulttuurieroja varmaan.

Mitäköhän ne mahtavat olla?

Vierailija
68/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse vihaa ketään missä kukin syntynyt ja asuu. Itse synnyin Helsingissä ja asuin monta vuotta, mutta vähän aikaa sitten muutin maalle.  Joten ymmärrän molempien tilanteet. Ei mielestäni ketään saisi haukkua missä kunnassa tai kaupungissa asuu. Arvostan enemmän yksilöitä, miten kohdella toisia samanvertaisina olentoina. Arvot ja oma käytös määräävät sen, miten ajattelen toisista yksilöinä, en syytä ketään yhtä kuntaa tai kaupunkia. Kun kaikkialla on hyviä ja pahoja ihmisiä ja siltä väliltä. Ja miten siis oikeasti lajitella edes ihmiset hyviin ja pahoihin, kun kaikista yksilöinä löytyy aina valuvikoja ja hyviä puolia ym. Meidän ihmisen elämä menee vain siihen, että eletään tämä elämä niinkuin parhaaksi näemme, mutta toivottavasti, emme tee toisillemme pahaa tai olemalla ilkeitä toisia kohtaan. Kukaan meistä ei siis ole täydellinen koskaan ja täydellisyyden tavoite ihmisenä on täyttä harhaa, koska meidän oppiläksymme on oppia hyväksymään itsemme, rakastamaan itseämme niinkuin toisia. Kaikilla siis oppiläksyt ovat toki erilaisia ja minä en ole kenenkään ihmisen Jumala tai kukaan minun Jumalani. Ainoastaan oma sydämeni kertoo minulle totuuden, se on yhtä kuin Luojan ääni. Toki en aina näin teen, kun olen erehtyväinen niinkuin jokainen meistä. 

Vierailija
69/69 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ne sieltä etelästä tulevat ovat helsinkiläisiä.

-ohis

Etelässä on muutakin kuin Helsinki.

Helsinki on synonyymi uusmaalaisten kanssa.

Meinaatko, että esim. askolalaiset ja lapinjärveläiset ovat myös helsinkiläisiä? Juttusi on huono puujalkavitsiksikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme