Hei sinä maalainen! Miksi haukut Helsinkiä?
Mikä tarve maalaisilla on aina haukkua Helsinkiä ja helsinkiläisiä? Ihan kun me oltaisiin jotain pohjasakkaa tai jotenkin todella itseämme täynnä.
Mistä johtuu tämä Helsinkiviha?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Miksi helsinkiläiset haukkuu aina maalaisia? Ihan kun me oltaisiin jotain pohjasakkaa
Koko muu Suomi haukkuu Helsinkiä ja helsinkiläisiä vaikka iso osa täällä on maaseudulta kotoisin. Mikä teitä vaivaa? Vihaatteko itseänne?
Käykö joku maalainen heittelemässä ikkunaasi kananmunia? Vai mistä tämä luulo on peräisin?
Sun asenteessa on vääristymä? Kaikki jotka asuu kehä III pohjoispuolella on sun mieletä maalaisia vaikka Suomessa on yli sata kaupunkia? Se on helsinkiläisten perisynti.
Miksi Heseä/Hesulia pitäisi haukkua?
Yhyyy, aina mua ja mun viiteryhmää vihataan, yhyy.
Mitä olen palstaa seurannut olen laittanut merkille, että helsinkiläiset haukkuvat eniten Helsinkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi helsinkiläiset haukkuu aina maalaisia? Ihan kun me oltaisiin jotain pohjasakkaa
Koko muu Suomi haukkuu Helsinkiä ja helsinkiläisiä vaikka iso osa täällä on maaseudulta kotoisin. Mikä teitä vaivaa? Vihaatteko itseänne?
Me ollaan kateellisia teille ja siksi vihataan. Noin nyt voit jatkaa päivääsi.
Vierailija kirjoitti:
Sun asenteessa on vääristymä? Kaikki jotka asuu kehä III pohjoispuolella on sun mieletä maalaisia vaikka Suomessa on yli sata kaupunkia? Se on helsinkiläisten perisynti.
No erittäin pieniä kaupunkeja, Helsinki on city
Oman arvioni mukaan, pieneltä paikkakunnalta tulleilla on hieman suppea näkökanta siitä, mitä on olla pääkaupunkilainen. Täällä stadissa on aivan toisenlainen rytmi ja asenne, vähän kaikkeen arkiseen toimittamiseen ja menemiseen yleensä. Ihmiset eivät keskity muuhun, kuin omaan tekemiseen. Kaikilla on kiire, eikä ole aikaa pysähdellä jaarittelemaan turhia. Tämä ei ole ylpeyttä (joka usein on tulkittu väärin), vaan määrätietoisuutta ja tehokkuuden maksimointia. Pysy "juoksussa" mukana, tai muuten jäät jalkoihin!
Loukkaannutko Helsingin kaupungin puolesta, jos joku haukkuu kaupunkia? Tai identifioidutko kaupungiksi? Vai onko Helsingin kaupunki ja helsinkiläiset sama asia sinusta?
Aloitus kertoo teistä jo aika paljon.
Olen kyllä helsinkiläinen ja haukun täällä Helsinkiä. En haluaisi asua täällä, vaan maaseudulla. Rahatilanne ei vaan siihen taivu, Helsingin lähiössä on halpa asua. Pohjasakkaa olen toki, sen myönnän.
Vierailija kirjoitti:
Tismalleen samaa mieltä! Aika yleistä että Uudeltamaalta käsin dissataan landea, pöndeä etc. sanoin, samalla täysin unohtaen että ilman maaseutu HEILLÄ EI OLE RUOKAA!
Vierailija kirjoitti:
Oman arvioni mukaan, pieneltä paikkakunnalta tulleilla on hieman suppea näkökanta siitä, mitä on olla pääkaupunkilainen. Täällä stadissa on aivan toisenlainen rytmi ja asenne, vähän kaikkeen arkiseen toimittamiseen ja menemiseen yleensä. Ihmiset eivät keskity muuhun, kuin omaan tekemiseen. Kaikilla on kiire, eikä ole aikaa pysähdellä jaarittelemaan turhia. Tämä ei ole ylpeyttä (joka usein on tulkittu väärin), vaan määrätietoisuutta ja tehokkuuden maksimointia. Pysy "juoksussa" mukana, tai muuten jäät jalkoihin!
Ite en oo ikinä ymmärtäny maalaisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No erittäin pieniä kaupunkeja, Helsinki on city
Helsinki on Euroopan pienin pääkaupunki. Pikku kylä oikeiden metropolien rinnalla. Ei se siitä muuksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen palstaa seurannut olen laittanut merkille, että helsinkiläiset haukkuvat eniten Helsinkiä.
Totta. Itse olen ns paljasjalkainen stadilainen mitä nyt välillä kymmenisen vuotta evakossa maailmalla. Evakkoaikana sai hieman perspektiiviä hesuliin ja siellä budjaamiseen. Eikä hesulissa ole toden totta mitään kehumista asuinpaikkana.
Vierailija kirjoitti:
Heh
En hauku kaikkia helsinkiläisiä, tiedän työn puolesta monia ihan mukaviakin. Suurin osa valitettavasti on ap:n kaltaista pohjasakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä helsinkiläinen ja haukun täällä Helsinkiä. En haluaisi asua täällä, vaan maaseudulla. Rahatilanne ei vaan siihen taivu, Helsingin lähiössä on halpa asua. Pohjasakkaa olen toki, sen myönnän.
Öööööh voi täälläkin asua ok-talossa ja omassa rauhassa. Missään muualla Suomessa ei ole yhtä hyviä palveluja.