Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katatko oikeasti aamiaispöydän?

Vierailija
08.11.2022 |

Minä en. Jos keitän puuroa, niin kukin ottaa puuroa itse kattilasta ja haluamansa lisukkeet puuroon. Jos syödään voileipiä, jogurttia, muroja tms. niin kukin valmistelee ne itselleen. Kukin tuo ja vie astiat ja ruoka-aineet itse. Muuten jäisi jotain vanhenemaan huoneenlämpöön. Mitään idyllistä aamukattausta ei tehdä. Kukin käy aamupesulla omaan tahtiinsa ja siksikin on toimivaa nauttia aamupala omaan tahtiin.

Kun lapset olivat pieniä, niin silloin syötiin yhtaikaa pöydän ääressä myös aamupala.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pilkon vihannekset ja hedelmät lautasille, teen valmiiksi voileivät, smoothiet, mitä nyt milloinkin on. Eli sillee pöytiintarjoilu, teen ja kahvin kumpikin hakee itse (siis mä laitan aamupalan valmiiksi sillä aikaa kun mies lenkittää koiran, jos ei olis koiraa saisi itse laittaa voikkulinsa). 

Vierailija
2/29 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan, kun en itse syö aamupalaa ja lähden töihin jo ennen sianpieremää. Muut herää vasta seitsemänmän jälkeen ja saavat ihan itse suoriutua aamupaloistaan. Mies auttoi lapsia silloin kun olivat pieniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, meillä on kaikilla niin erilainen aikataulu nälän suhteen että jokainen ottaa tai tekee aamiaista sitten kun itsestä tuntuu siltä. Mies harvemmin haluaa heti aamulla syödä mitään, samoin itsellenikään ei aamukahvin jälkeen heti maistu, mutta lapsi tietysti syö aamupalaa ennen kouluun lähtöä.

Vierailija
4/29 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan. Kaikki (minä, mies, teini) kulkevat täällä äkäisenä kahvimukin kanssa. Sitten ehkä kinastellaan kuka keittää lisää.

Kaikkia meitä on siunattu ihanalla aamuäreydellä, eikä kenellekään edes maistu se aamupala.

Vierailija
5/29 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Nostelen pöytään leikkeleet, juustot, jugurtit ja muut, siitä voi kukin ottaa. Turhaa tiskiä vaan tulee jos alkaa asettelemaan kinkkuleikkeleitä ja juustoa johonkin lautaselle, ihan sama ne on ottaa paketistakin.

Vierailija
6/29 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joka aamu. Heti herättyäni laitan kahvin tulemaan ja odotellessa kierrän muutaman sätkän.

Vierailija
7/29 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on vain kaksi syömässä aamupalaa. Laitan illalla jo valmiiksi puuro- tai myslilautaset, lasit ja lusikat pöytään ja kattilan hellan virelle odottamaan. Aamuvitamiinit valmiina lautasten vierellä. Näin säästyy aamulla pari minuuttia, ettei tarvi alkaa kolistella vaan pääsee heti puuronkeittoon. Puuroveden kiehutessa voi samalla pestä hampaat sen sijaan että kolistelisi silloin niitä asioita. Aamuisin on muutenkin vain yksi pieni valaisin jossain nurkassa valaisemassa. Aamuun herätään rauhassa hämyvalossa, ei täydessä valoarsenaalissa astioita kolistellen.

Vierailija
8/29 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joo, ei mitään koristeellista mutta kahvi termoskannussa, molemmille aamiaisastiat, mehut,  kahvimaito, jugurtti, leipää, leivänpäällistä yms (itselle teen smoothien tai edellisenä iltana tuorepuuron). Takkaan tuli näin kylmään aikaan, kaksipuoleinen takka olohuoneen ja avokeittiön välissä. Ei täyttä valaistusta.

Molemmat teemme töitä kotitoimistolla joten tämä on mahdollista. Silloin kun olin muualla töissä lähdin töihin jo ennenkuin mieheni heräsi. Tämä on paljon mukavampaa!

Vierailija
9/29 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä jossain määrin katan, usein edellisiltana, kun nostelen astioita tiskarista. Olemme kahden kesken aamiaisella sitten, kun kumpikin on herännyt vaihtelevaan aikaan. 

Vierailija
10/29 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin kun elän niin en. Blendaan jotain smoothieta yleensä ja syön vähän pähkinöitä. Juon sen smoothien suoraan sekoituskulhossa siinä keittiön pöydän ääressä seisten. 

Silloin jos tulee vieraita, ja aina kun olen asunut jonkun kanssa yhdessä, olen kyllä kattanut pöydän.

Vierailija
11/29 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katan aamiaispöydän silloin, kun sisko on yökylässä. Eli ~viikon ajan joka toinen vuosi.

Vierailija
12/29 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yövieraita

Vierailija
13/29 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies hoitaa aamiaisen. Hän kattaa illalla valmiiksi pöydän, laittaa blenderiin pähkinät likoamaan(jääkaappiin). Aamulla lisää sinne pari banaania, marjoja ja jugurttia. Meillä on kaikki leikkeleet ja levite samassa isossa rasiassa, joka nostetaan pöytään. Sitten vain sämpylät tai leipäviipaleet pöytään, jokainen päällystää oman leipänsä.

Vierailija
14/29 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arkiaamuina. Teinit syö huoneissaan (niissä on lämmin) ja itse juon kahvit koneen ääressä.

Vierailija
15/29 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuisin. Arkisin syön oman aamiaiseni tässä työkoneen äärellä, puoliso omansa keittiössä paljon myöhemmin.

Vierailija
16/29 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siinä jokin ongelma kun pitää kysyä?

Vierailija
17/29 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siinä jokin ongelma kun pitää kysyä?

Nii! Elä kysy jos et tiiä.

Vierailija
18/29 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka aamu herään ennen muita valmistamaan aamiaista ne kattamaan pöydän. Leikkeleet, juustot ja hedelmäpalat somasti omilla lautasillaa. Leipiä on tarjolla useammanlaisia sekä teetä ja kahvia. Jokaiselle on lautaset, aterimet ja muki valmiina omalla paikallaan kun tulevat pöytään.

Vierailija
19/29 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidot saa patukkaa aamupalaks.

Vierailija
20/29 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ja juon suoraan jääkaapista ja paketista jos aamiaista edes syön.