Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakettiautomaatit ruuhkautuu

Vierailija
13.11.2025 |

Pakettiautomaatit ruuhkautuvat black weekin aikana. Postnord kehoittaakin noutamaan paketit heti ilmoituksen tultua. Kyllä nyt juttu vaan on niin että kuljen omien aikataulujen mukaan enkä jonkun käskystä. Se on vähän voivoi jos haku jää vika päivään. 

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haen paketin sitten kun ehdin. Piste.

Onko oikeasti jotenkin typerän näköistä kirjoittaa lauseen perään "piste", ja kuvitella että se jotenkin nostaa sen merkitysarvoa?

No nostaahan se. Tarkoittaa "minä olen tätä mieltä ja se pysyy". Diggaan.

-eri

Vierailija
22/50 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, se olit sitten sinä, jonka takia jouduin hakemaan pakettini Etään Perältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilatkaa ne pakettinne noutotiskille älkääkä automaattiin ja jättäkää ne automaatit niille jotka hakee pakettinsa samana tai viimeistään seuraavana päivänä.

Kaveri seisottaa jatkuvasti pakettejaan ihan maksimi ajan automaatissa ja sen jälkeen vinkuu kun automaatit on aina täynnä ja hänen pakettinsa joudutaan toimittamaan toiseen automaattiin tai tiskille. Itse aiheutettuja ongelmia. 

Vierailija
24/50 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jaksavat rutista ja valittaa, jos ja kun paketti on vähän myöhässä, ja etenkin, jos paketti on ohjattu väärään noutopaikkaan. Sitten ei kuitenkaan viitsitä/ehditä käydä hakemassa tärkeää ja kovasti odotettua pakettia, vaan vitkutellaan sen minkä kehtaa. Ei vaan jaksa ymmärtää.

Mä haen aina samana tai seuraavana päivänä ilmoituksen tulosta, jos paketti on tullut sinne, mihin olen sen pyytänyt. Jos taas on lähetetty johonkin hevon persiisiin, niin kuin Post Nordin paketit nykyisin useimmin menee, niin haen sitten, kun on sellainen fiilis, että jaksan lenkkeillä sinne 5 km päähän. Ymmärrän, että valittu noutopiste voi joskus olla täynnä, mutta sitä en usko mitenkään, että KAIKKI samalla alueella olevat pisteet on täynnä ja paketti on pakko laittaa sellaiseen pikkuprutku K-kauppaan, johon on monta kilometriä, eikä mitään muuta asiaa koskaan.

Post Nord ja Matkahuolto surkeimmat palvelut nykyään. Posti ja Budbee toimii.

Vierailija
25/50 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti jotenkin typerän näköistä kirjoittaa lauseen perään "piste", ja kuvitella että se jotenkin nostaa sen merkitysarvoa?

-eri

Ei, vaan se on mielestäni aika passiivisaggressiivinen tapa yrittää lopettaa koko keskustelu ja vastaväitteet. 

Piste.

Vierailija
26/50 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se paketti pitäisi hakea samanapäivänä sieltä kun ilmoitus tulee, ei 4 päivän päästä.

Paitsi että ei onnistu jos olet autoton ihminen ja paketti kuskataan 40km.n päähän, vaikka olet tilannut sen 2 kilometrin päähän!!!

Vierailija
27/50 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Ei, vaan se on mielestäni aika passiivisaggressiivinen tapa yrittää lopettaa koko keskustelu ja vastaväitteet. 

Piste.

Toi piste on sellaisen mukava tomeran ihmisen luulema tapa painottaa omaa vakavasti otettavuuttaan. Typerän näköistä. Ihan yhtä naurettavaa kuin joskus muodissa ollut ugh, olen puhunut.

Vierailija
28/50 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jaksavat rutista ja valittaa, jos ja kun paketti on vähän myöhässä, ja etenkin, jos paketti on ohjattu väärään noutopaikkaan. Sitten ei kuitenkaan viitsitä/ehditä käydä hakemassa tärkeää ja kovasti odotettua pakettia, vaan vitkutellaan sen minkä kehtaa. Ei vaan jaksa ymmärtää.

Kaikki hakisivat varmasti paketin heti samana päivänä kun se kolahtaa lokeroon, mikä paketti toimitettaisiin siihen noutopisteeseen mihin se on tilattu.

Vierailija
29/50 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei voida ylläpitää huippukapasiteetin mukaan.

Vierailija
30/50 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia Posti ei vuokraa jotain tyhjää liiketilaa marras-joulukuun ajaksi ja laita sinne ne paketit? Voisi olla auki 7-22. Sitten jotain urheilujoukkueen tyyppejä sinne 2h vuoroihin kiikuttamaan paketteja. Kaksi vakituista työntekijää mukaan, 1 per vuoro. 

Muistatteko kokeilun, kun paketin sai mennä noutamaan itse hyllystä? Siinä kuittailtiin portilla postin lähettämää koodia ja paketin koodia 

Vierailija
31/50 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen pakettini silloin, kun sopii aikatauluihini. Joskus heti, kun tulee ilmoitus, joskus venyy sinne viimeiseen päivään. Omat paketit tulee muutoinkin vähän minne sattuu ja harvemmin sinne minne alunperin on tilattu, niin se nouto pitää sovittaa muuhun elämään.

Ja sehän lopulta on noiden paketinkuljetusfirmojen ongelma ratkaistavaksi. Joskus muinoin sitä hakuaikaa oli kaksi viikkoa. Nykyisin vain viikko ja silti rutistaan. 

Vierailija
32/50 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemuksia sellaisesta, että kun paketti menee "huitsin nevadaan", saat asiakaspalvelun kiinni (ilman mitään äppien asentamisia tai botille puhumista) ja paketti käännetään sinne minne pitikin.

Itselleni kävi niin että PostNordin paketti meni toiseen kaupunkiin. Sain kyseisen kioskin pitäjän kiinni ja hän käänsi paketin oikeaan paikkaan. PostNordilta EI apuja saanut.

Eli oletuksena on että paketti viedään mihin sattuu ja se on sitten asiakkaan ongelma.

Vierailija
33/50 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia Posti ei vuokraa jotain tyhjää liiketilaa marras-joulukuun ajaksi ja laita sinne ne paketit? Voisi olla auki 7-22. Sitten jotain urheilujoukkueen tyyppejä sinne 2h vuoroihin kiikuttamaan paketteja. Kaksi vakituista työntekijää mukaan, 1 per vuoro. 

Muistatteko kokeilun, kun paketin sai mennä noutamaan itse hyllystä? Siinä kuittailtiin portilla postin lähettämää koodia ja paketin koodia 

Meidän pienessä kaupungissa on joka vuosi postin ylimääräinen noutopiste. En tiedä keitä siellä on töissä, mutta toimii minusta hyvin.

Itse tosin tilaan kaikki joululahjat jo ennen tuon ruuhkan alkamista. Voi sitten nauttia rauhassa joulunodotuksesta muiden juostessa lahjojen perässä.

Vierailija
34/50 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se sulle voi voi. Jännä kuiten, et ehdit vain ja ainoastaan juuri silloin vikana päivänä. Miten sattuikaan. Sattumoisin just sillon ei ole menoa. Mulle käy aina hyvä tuuri,kun viesti tulee niin olen jo puolen tunnin päästä hakemassa. Mä ainakin innoissani odotan ostoksiani ja haen heti kun voin.

Näinhän se on ikityöttömillä, on aikaa lähteä heti paketinhakureissulle. Toista se on monella työssäkävijällä, saati jos käy töissä matkojen päästä tai jopa pendelöi.

🤣🤣 Teen vuorotyötä, anteeks kamalasti. Kun lähtee vasta yövuoroon, ehtii hakemaan. Arki vapaalla olen nytkin, ehtisi hakemaan. Iltavuoroon kun menen ja paketti ehtii tulemaan, katos taas ehtii hakemaan. Aamuvuoron jälkeenkin ehtii hakemaan. Ja katsos tilaan paketit aina tohon parinsadan metrin päähän kauppaan kotoani. 

Entäpä jos se paketti laitetaankin siihen toistakymmentä kilometriä väärässä suunnassa olevaan toimipisteeseen ruuhkien takia?

Vierailija
35/50 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan aina paketin olla lokerossa muutaman päivän.

Vierailija
36/50 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupungissa on ollut tuollainen ylimääräinen postipiste joulun aikoihin. Tosin en muista, mistä sen pisteen henkilökunta on eli olivatko Postin vai SOL:n pätkätyöläisiä.

Vierailija
37/50 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt en ole tilannut jotain, jonka oikeasti tarvitsen heti, haen paketin, kun se sopii omiin aikatauluihin. Monesti arki on niin hektistä, että ehtii hakemaan vasta viikonloppuna, jos paketti on toimitettu jonnekin kauas.

Vierailija
38/50 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen nopeasti kunhan tulee sinne mihin tilaan.Monesti menee muualle ja ei ole päiväreitin varrella.

Vierailija
39/50 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se paketti pitäisi hakea samanapäivänä sieltä kun ilmoitus tulee, ei 4 päivän päästä.

Entä jos neljän päivän päästä on aikaisin mitä pääsee hakemaan? Suurimmalla osalla meistä on muutakin elämä kuitenkin. 

Vierailija
40/50 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se sulle voi voi. Jännä kuiten, et ehdit vain ja ainoastaan juuri silloin vikana päivänä. Miten sattuikaan. Sattumoisin just sillon ei ole menoa. Mulle käy aina hyvä tuuri,kun viesti tulee niin olen jo puolen tunnin päästä hakemassa. Mä ainakin innoissani odotan ostoksiani ja haen heti kun voin.

Näinhän se on ikityöttömillä, on aikaa lähteä heti paketinhakureissulle. Toista se on monella työssäkävijällä, saati jos käy töissä matkojen päästä tai jopa pendelöi.

🤣🤣 Teen vuorotyötä, anteeks kamalasti. Kun lähtee vasta yövuoroon, ehtii hakemaan. Arki vapaalla olen nytkin, ehtisi hakemaan. Iltavuoroon kun menen ja paketti ehtii tulemaan, katos taas ehtii hakemaan. Aamuvuoron jälkeenkin ehtii hakemaan. Ja katsos tilaan paketit aina tohon parins

Mulla ainakin on auto ja voin ajella minne suuntaan vaan. Monetkin pakettipisteet ja posti on mulla 3kilsan säteellä.  Voin ajaa kauemmaksikin. Ja tarvittaessa bussitkin kulkee. Eikä kukaan estä ketään tilaamasta pakettia suoraan kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä