Onko exäni vähän turhan dramaattinen?
Ollaan erottu jo jonkin aikaa sitten, mutta hän julkaisee edelleen Facebookissa meidän vanhoja yhteiskuvia joskus sellaisia, missä ollaan posket vastakkain, ja joskus kuvia, joissa hän on muka kuvaamassa jotain ihan muuta, mutta taustalla näkyy vaikka mun käsi tai joku muu osa musta.
Vielä oudompaa on se, että hän esittää kuin asuttaisiin yhä yhdessä. Hän kirjoittelee sinne tänne vihjailevia päivityksiä, joista saa sen kuvan, että hän muka tietäisi yhä mun päivittäiset tekemiset.
Jopa raskaudesta on ollut puhetta, ihan kuin me suunniteltaisiin vielä yhteistä lasta.
En oikeasti tiedä, miten tällaiseen pitäisi suhtautua. En halua olla enää missään tekemisissä hänen kanssaan, mutta hän tuntuu elävän jossain omassa me ollaan yhä yhdessä -fantasiassaan.
Pitäisikö mun ottaa suoraan yhteyttä ja sanoa suoraan, että nyt riittää, vai olisiko parempi vain katkaista kaiken yhteydenpidon ja antaa ajan tehdä tehtävänsä?
Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia? Miten te olette hoitaneet asian?
Kommentit (32)
Et halua olla missään tekemisissä, mutta seuraat hänen päivityksiään FB:ssä.. OK.
Vierailija kirjoitti:
Et halua olla missään tekemisissä, mutta seuraat hänen päivityksiään FB:ssä.. OK.
Koska en voi tietää, millaista sisältöä hän vielä julkaisee vihjatakseen, että oltaisiin muka yhä yhdessä, seuraan vielä tilannetta ja yritän ymmärtää, mikä hänen motiivinsa oikein on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en voi tietää, millaista sisältöä hän vielä julkaisee vihjatakseen, että oltaisiin muka yhä yhdessä, seuraan vielä tilannetta ja yritän ymmärtää, mikä hänen motiivinsa oikein on.
Ap
Jos et halua olla jonkun kanssa MISSÄÄN TEKEMISISSÄ, kuten itse sanot, miksi ihmeessä sua kiinnostaisi hänen tekemisensä yhtään? Poistat kavereista ja jatkat omaa elämääsi, anna hän hourii mitä hourii, ei ole sulta pois mitenkään. Eikä ole sun ongelmasi.
Vierailija kirjoitti:
Katkaise kaikki yhteydenpito. Lisäksi estot päälle exälle kaikkiin omiin tietoihisi.
Jos nainen on tarpeeksi selkeäjärkinen, hänen ei välttämättä tarvitse mennä siihen pisteeseen, että hän poistaa ystäviä; meillä on muita yhteisiä ystäviä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos et halua olla jonkun kanssa MISSÄÄN TEKEMISISSÄ, kuten itse sanot, miksi ihmeessä sua kiinnostaisi hänen tekemisensä yhtään? Poistat kavereista ja jatkat omaa elämääsi, anna hän hourii mitä hourii, ei ole sulta pois mitenkään. Eikä ole sun ongelmasi.
Meillä on yhteisiä ystäviä ja sosiaalinen piiri, ja hänen tekonsa ovat vahingoittaneet vakavasti imagoani ja elämääni. Pitäisikö mun vain päästää irti?
Ap
Lakkaa varmaan postaamasta niitä kun huomaa, ettet ole niitä enää katselemassa eli olet poistanut hänet ystävistäsi. Ilmeisesti hän ei halunnut eroa ja yrittää muistuttaa sinua ihanista ajoista, jotka nyt menetit tms. Anna olla, poista. Estä.
Nainen tekee itsestään pellen. Pysy sinä rauhallisena ja laita estoon. Jos loukkaa kunniaasi tms tee rikosilmoitus.
Miten käsitellä tilanne, jossa entinen rakastaja on nyt vain ystävä ja luo itselleen tunne-elämän, joka ei ole oma todellinen minäsi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Meillä on yhteisiä ystäviä ja sosiaalinen piiri, ja hänen tekonsa ovat vahingoittaneet vakavasti imagoani ja elämääni. Pitäisikö mun vain päästää irti?
Ap
Ei tietenkään kannata päästää irti vaan roikkua ja stalkata entiseen malliin. Etenkin jos kyse on imagostasi.
Vierailija kirjoitti:
Miten käsitellä tilanne, jossa entinen rakastaja on nyt vain ystävä ja luo itselleen tunne-elämän, joka ei ole oma todellinen minäsi?
Ap
Miksi annat vedättää itseäsi? Unohda nyt tuo exä ja jatka elämää. Ja jos epäilet että kyse rikoksesta, ilmoitus poliisille.
Jotkut naiset uskovat, että niin kauan kuin olette ystäviä, olette hänen tyttöystävänsä. Ja niin kauan kuin olette harrastaneet seksiä, olette hänen tulevien lastensa isä.
Nykyään edes estäminen ei enää saa tällaisia naisia lopettamaan dramaattista esitystään.
Mä kertoisin avoimesti kaveripiirille, miten asia on, pyytäisin eksää ettei julkaise minusta enää yhtään kuvaa somessa ja laittaisin eksän sitten estoon kaikkialla.
Samassa kaveripiirissä kohtelisin etäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mä kertoisin avoimesti kaveripiirille, miten asia on, pyytäisin eksää ettei julkaise minusta enää yhtään kuvaa somessa ja laittaisin eksän sitten estoon kaikkialla.
Samassa kaveripiirissä kohtelisin etäisesti.
Tämä on todella hyvä neuvo.
Jatka hänen tarkkailuaan, kerää todisteita ja ilmoita hänestä sitten poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ja miten se fb-kaverina PYSYMINEN muka vähentää sitä?
Mä olen lukevinani rivien välistä, että sä saat sen käytöksestä jotain tyydytystä. Hiveleekö sen ikävä sun itsetuntoasi?
Ilmoita eksälle viestillä, että tällä ei ole oikeutta
- julkaista yhtää kuvaa sinusta missään somessa
- valehdella sinusta missään somessa
- että hänen pitää poistaa eronne jälkeen jaetut kuvat ja valheet sinusta somesta heti
- jos ei niin tee, ilmoitat poliisille ja syytät häntä kunnianloukkauksesta
- ja että otat kuvakaappaukset kaikista viesteistä, joita hän sinulle tästä eteenpäin lähettää ja jaat ne myös poliisille.
Ehkä ex on vaan tyhmä ja hajalla, mutta noin voi ja kannattaa tehdä. Rajattomille ihmisille pitää vääntää ne rajat raualangasta ja jos eivät usko, niin toimia.
Katkaise kaikki yhteydenpito. Lisäksi estot päälle exälle kaikkiin omiin tietoihisi.