Onko exäni vähän turhan dramaattinen?
Ollaan erottu jo jonkin aikaa sitten, mutta hän julkaisee edelleen Facebookissa meidän vanhoja yhteiskuvia joskus sellaisia, missä ollaan posket vastakkain, ja joskus kuvia, joissa hän on muka kuvaamassa jotain ihan muuta, mutta taustalla näkyy vaikka mun käsi tai joku muu osa musta.
Vielä oudompaa on se, että hän esittää kuin asuttaisiin yhä yhdessä. Hän kirjoittelee sinne tänne vihjailevia päivityksiä, joista saa sen kuvan, että hän muka tietäisi yhä mun päivittäiset tekemiset.
Jopa raskaudesta on ollut puhetta, ihan kuin me suunniteltaisiin vielä yhteistä lasta.
En oikeasti tiedä, miten tällaiseen pitäisi suhtautua. En halua olla enää missään tekemisissä hänen kanssaan, mutta hän tuntuu elävän jossain omassa me ollaan yhä yhdessä -fantasiassaan.
Pitäisikö mun ottaa suoraan yhteyttä ja sanoa suoraan, että nyt riittää, vai olisiko parempi vain katkaista kaiken yhteydenpidon ja antaa ajan tehdä tehtävänsä?
Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia? Miten te olette hoitaneet asian?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen lukevinani rivien välistä, että sä saat sen käytöksestä jotain tyydytystä. Hiveleekö sen ikävä sun itsetuntoasi?
Päinvastoin, hän ottaa minuun edelleen silloin tällöin yhteyttä ja vihjaa, että meidän pitäisi palata yhteen.
Ap
Jos sä olet toisen kaveri tai tiedät tuosta ja saat tarvittaessa häneen yhteyden, muttet tee sitä, se on sama kuin kuittaisit nuo jutut, että kaikki pitää paikkansa! Hiljaisuus on myöntymisen merkki. Joskus pitää puolustautua ja tehdä se tarvittaessa äänekkäämmin. Tehdä selväksi, että toinen elää harhoissa, hyväksikäyttää ja valehtelee.
Tuo voi olla psykoosissa, joten yritä tehdä selkkaus todistajien läsnäollessa eli korjata asiat niin, että muutkin kuulee. Kommentoida esim. kuviin. Kaikki kannattaa vaatia poistettavaksi. Ellei tuo tilanne sitten imartele sinua ja haluat omalta osaltasi hämmentää sitä? Sellaisia ämmiäkin kun on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et halua olla missään tekemisissä, mutta seuraat hänen päivityksiään FB:ssä.. OK.
Koska en voi tietää, millaista sisältöä hän vielä julkaisee vihjatakseen, että oltaisiin muka yhä yhdessä, seuraan vielä tilannetta ja yritän ymmärtää, mikä hänen motiivinsa oikein on.
Ap
Eli olet itsekin vielä kiinni hänessä. Jos olisit jo henkisesti irronnut hänestä, sinulla ei olisi tarvetta ihmetellä tällaista hölynpölyä saati yrittää ymmärtää yhtään mitään.
Ei varmaan sovi sun luonteelle, mutta hyvää draamailua olis käydä ensin kommentoimassa aina noihin postauksiin, että "valetta" ja "vanha kuva, ei olla enää yhdessä" ja "miksi valehtelet, että olisimme enää yhdessä, emme ole" ja sitten ottaa kuvakaappaukset niistä kuvista ja kommenteista niin että näkyvät yhdessä ja jakaa uudelleen omassa facessa se kaappaus koko sun ja teidän yhteiselle kaveripiirille sellaisen tekstin kanssa, jossa sanotaan suoraan että ex valehtelee ja koska erositte ja että ette ole palaamassa yhteen.
Aina siis julkisesti oikaiset asian, että miten se on. Äkkiä eksä lopettaa.
Ok, nainen ei ole siis kertonut kellekään että olette eronneet vaan uskottelee Facebookissa ystävilleen että olette vielä yhdessä. Tähän on helppo ratkaisu: mene Facebookiin ja kirjoita kommentti että "Älä julkaise näitä. Me ollaan erottu." Tai jotain että "En ollut tuolla viime viikolla, vaan paikassa X. Älä julkaise näitä, kun ollaan erottu." Jos tekisit näin, hän jotuisi lopettaa kuvien postailun. Muuten tekisi itsestään pellen kun kaverit tietäisi että ette ole enää yhdessä. Ja jos poistaa sun kommentit, käy aina uudestaan kirjoittamassa kommentti isolla Me ollaan erottu.
Vierailija kirjoitti:
Mä kertoisin avoimesti kaveripiirille, miten asia on, pyytäisin eksää ettei julkaise minusta enää yhtään kuvaa somessa ja laittaisin eksän sitten estoon kaikkialla.
Samassa kaveripiirissä kohtelisin etäisesti.
Olen jo sanonut hänelle, etten halua enää näkyä hänen sosiaalisessa mediassa, mutta hän jättää minut täysin huomiotta eikä poista noita kuvia.
Vaikuttaa siltä, että kaikella, mitä hän minusta julkaisee, ei ole mitään tekemistä minun kanssani. Ja hän näyttää siltä, että hän odottaa minun hyväksyvän hänen käytöksensä, kunhan en estä häntä.
Ap
Hullu eksä. Ei ihme, että on eksä.
Ymmärrän että haluat seurata hänen päivityksiään, mutta voitko tehdä sen niin, että hän ei näe sinua?
Onko teillä yhteisiä tuttuja? Jos on, kerro heille tilanne.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kertoisin avoimesti kaveripiirille, miten asia on, pyytäisin eksää ettei julkaise minusta enää yhtään kuvaa somessa ja laittaisin eksän sitten estoon kaikkialla.
Samassa kaveripiirissä kohtelisin etäisesti.
Olen jo sanonut hänelle, etten halua enää näkyä hänen sosiaalisessa mediassa, mutta hän jättää minut täysin huomiotta eikä poista noita kuvia.
Vaikuttaa siltä, että kaikella, mitä hän minusta julkaisee, ei ole mitään tekemistä minun kanssani. Ja hän näyttää siltä, että hän odottaa minun hyväksyvän hänen käytöksensä, kunhan en estä häntä.
Ap
Toi on nettihäirintää. Ota kuvakaappaus, missä näkyy että olet ilmoittanut eksälle, että et halua näkyä hänen sos. mediassaan ja kuvakaappaukset noista jutuista. Tee ilmoitus poliisille, Kerro eksällesi myös, että teit ilmoituksen poliisille.
Mä laittaisin myös omalle ja yhteiselle kaveripiirille postauksen, jossa kerron miten asia on: Ollaan erottu, olen sanonut eksälle ettei saa julkaista minusta kuvia, eksä jatkaa häirintää, asiasta on ilmoitettu polisiille.
Jätä ylelle, iltalehteen ja hesarille juttuvinkki, että voi tulla vaikka nimettömänä haastateltavaksi. Saavat muutkin sitten ohjeita samalla.
Kaffebulla kirjoitti:
Ymmärrän että haluat seurata hänen päivityksiään, mutta voitko tehdä sen niin, että hän ei näe sinua?
Onko teillä yhteisiä tuttuja? Jos on, kerro heille tilanne.
Ole tarkkana sanavalintojesi kanssa.
Jos joku jatkuvasti kuluttaa mainettasi, etkö haluaisi ainakin ymmärtää tuota ihmistä tunteaksesi sekä ystäväsi että vihollisesi, kuten sanonta kuuluu: *tunne ystäväsi, mutta tunne vihollisesi vielä paremmin?*
Ap
Jos hän ei ole poistanut sinuun liittyvää sisältöä ja estät hänet, etkö olisi epävarma siitä, onko kyseistä sisältöä vielä olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et halua olla missään tekemisissä, mutta seuraat hänen päivityksiään FB:ssä.. OK.
Koska en voi tietää, millaista sisältöä hän vielä julkaisee vihjatakseen, että oltaisiin muka yhä yhdessä, seuraan vielä tilannetta ja yritän ymmärtää, mikä hänen motiivinsa oikein on.
Ap
Jos et halua olla jonkun kanssa MISSÄÄN TEKEMISISSÄ, kuten itse sanot, miksi ihmeessä sua kiinnostaisi hänen tekemisensä yhtään? Poistat kavereista ja jatkat omaa elämääsi, anna hän hourii mitä hourii, ei ole sulta pois mitenkään. Eikä ole sun ongelmasi.
Meillä on yhteisiä ystäviä ja sosiaalinen piiri, ja hänen tekonsa ovat vahingoittaneet vakavasti imagoani ja elämääni. Pitäisikö mun vain päästää irti?
Ap
"Päästää irti"? Mitä sillä tarkoitat?
Sinun olisi järkevintä vain laittaa estot exällesi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen lukevinani rivien välistä, että sä saat sen käytöksestä jotain tyydytystä. Hiveleekö sen ikävä sun itsetuntoasi?
Päinvastoin, hän ottaa minuun edelleen silloin tällöin yhteyttä ja vihjaa, että meidän pitäisi palata yhteen.
Ap
Siksi sinä estät hänet niin, että hän ei voi ottaa sinuun yhteyttä kuin ehkä paperikirjeellä
Toivon, että hän ryhtyy toimiin pyyntöni suhteen poistaa minuun liittyvää sisältöä sen sijaan, että vain estäisi mut sisällön ollessa siellä.
Ap
Ota kuvakaappukset exän julkaisuista.
Postaa sen seinälle kommentti jossa toteat ettette ole enää yhdessä ja etten tuollaisen kanssa lasta tekemään alkaisi. Ja poistatko noi kuvat. Julkinen nolaus saattaa tehota joihin tyyppeihin. Kerro myös kaikille tutuille että onkohan sillä kaikki ok, kun tollasia postailee vaikka ei olla oltu yhdessä XXX aikaan.
Sitten blokkaat sen. Pyydä jotain kaveria tsekkaa että jos se jatkaa noita julkaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos et halua olla jonkun kanssa MISSÄÄN TEKEMISISSÄ, kuten itse sanot, miksi ihmeessä sua kiinnostaisi hänen tekemisensä yhtään? Poistat kavereista ja jatkat omaa elämääsi, anna hän hourii mitä hourii, ei ole sulta pois mitenkään. Eikä ole sun ongelmasi.
Meillä on yhteisiä ystäviä ja sosiaalinen piiri, ja hänen tekonsa ovat vahingoittaneet vakavasti imagoani ja elämääni. Pitäisikö mun vain päästää irti?
Ap
Imagoasi? Kuvitteletkohan sä nyt vähän omiasi? Jos ne ihmiset on sun ystäviä, eiköhän he kysy sulta jos jotain kysyttävää on? Ja eiköhän he tiedä, että ette ole enää yhdessä? Jos siis ovat ystäviä? Jos ovat hyvänpäivän tuttuja mitä väliä mitä luulevat?
Olet ap turhan dramaattinen. Voit kuitenkin edelleen tehdä viisaan valinnan ja jättää exäsi rauhaan.
Tuossa kuviossa on selvästi KAKSI toisissaan roikkuvaa exää.